مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 در روزهای آینده ادامه خواهد یافت. مذاکراتی که به اذعان بسیاری از تحلیلگران می‌تواند بر تحولات عرصه جهانی تاثیرگذار باشد به ویژه اینکه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در قبال حقوق هسته‌ای خود، می‌رود تا هیمنه غرب در انحصار هسته‌ای را با شکست همراه سازد.
کد خبر: ۶۵۴۹۴۱
بازی با چماق صهیونیستها

این مذاکرات در حالی برگزار می‌شود که در روزهای اخیر تحولاتی قابل توجه روی داده است که محور آن را تحرکات صهیونیستها تشکیل می‌دهد. رژیم صهیونیستی در ادامه بازی نخ‌نما شده پخش تصاویر ساختگی از نمایش موشک‌های ایرانی خبر داده است. در سناریو‌سازی دیگر محافل رسانه‌ای صهیونیستی و غربی از جمله بی‌بی‌سی و رویترز تلاش کردند تا با برجسته‌سازی حضور دو ایرانی در هواپیمای مفقود شده مالزی، بار دیگر طرح معرفی ایران به عنوان محور تروریسم را اجرایی سازند.

آنها چنان القاء ساخته‌اند که ایران به دنبال بحران‌سازی در جهان است و به زعم آنها تهدیدی برای امنیت جهانی است. آنها ضمن تخریب چهره ایران در شرق آسیا برآنند تا تاکید غرب بر لزوم مقابله با فعالیت‌ها هسته‌ای ایران و حتی توان دفاعی ایران را توجیه نمایند.

جالب توجه آنکه رسانه‌های غربی برای تکمیل این سناریو ادعاهایی درباره اظهارات یکی از شاهدان حادثه لاکربی مبنی بر نقش ایران در جریان لاکربی مطرح کرده‌اند. بررسی مجموع این رفتارها در ظاهر یک اصل را نشان می‌دهد و آن اینکه صهیونیستها به دنبال فضاسازی علیه ایران هستند. هر چند که سران غرب با سکوت خود تلاش دارند تا این ادعا را به افکار عمومی ایران و جهان القاء سازند اما بررسی کارنامه کشورهای غربی و صهیونیستی بیانگر اصلی دیگر است و آن سیاست تقسیم کاری میان طرفین است.

اگر واقعا صهیونیستها به صورت مستقل این تحرکات را صورت می‌دهند دراین صورت اروپا و آمریکا باید در مواضعی آشکار و روشن به پاسخ‌گویی در برابر صهیونیستها برآیند و بر واهی بودن ادعاهای صهیونیستها اذعان نمایند. سکوت سران غرب در برابر جوسازی صهیونیستها بیانگر این نکته است که غرب به تقسیم کار با صهیونیستها پرداخته به گونه‌ای که صهیونیستها با نقش پلیس بد و ایجاد پرونده‌های حاشیه‌ای طرح اعمال فشار بر ایران رااجرا می‌کنند و کشورهای غربی در روند مذاکرات با استناد و بهره‌گیری از این فشارها مطالبات زیاده‌خواهانه خود در قبال ایران را مطرح می‌سازند.

به عبارتی غرب سیاست فشار از پایین چانه‌زنی از بالا را اجرا می‌کند که محور آن را تحرکات صهیونیستها در عرصه بیرونی و چانه‌زنی غرب در مذاکرات تشکیل می‌دهد. با این شرایط می‌توان گفت که غرب همچنان در چارچوب اقدامات غیره سازنده گام برمی‌دارد در حالی که در ظاهر راه سکوت در پیش گرفته است.

غرب اگر واقعا در بازی صهیونیستها قرار ندارد برای بیان حسن‌نیت خود باید به مقابله با دروغ‌پردازی‌های صهیونیستها پرداخته و مانع از استمرار رفتار یاوه‌گویانه آنها علیه ایران گردد.

سکوت غرب صرفاً یک مفهوم دارد و آن اینکه غرب در کنار صهیونیستها قرار دارد و به دنبال بهره‌گیری از این شرایط برای اعمال فشار بر ا یران است. اقداماتی که با روح مذاکرات سازنده در تضاد بوده که مسلما با ایستادگی تیم هسته‌ای در برابر زیاده‌خواهی غرب در مذاکرات آتی با شکست همراه خواهد شد.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها