بامعرفت های فوتبال چه کسانی بودند؟

اخلاق مداران مستطیل سبز در سال 92/تصاویر

سال 92 رو به اتمام است و پرونده فوتبال در این سال نیز با تمام اتفاقات خوب و بدش در حال بسته شدن است.
کد خبر: ۶۵۴۵۰۵
اخلاق مداران مستطیل سبز در سال 92/تصاویر

سایت جام جم ورزشی - بدون در نظر گرفتن اتفاقات بدی که در فوتبال وجود داشت و تفصیل و تشریح مسائلی همچون تبانی و دیگر اتفاقات بد و ناپسند بهتر است به قسمت خوب فوتبال در سال 92 نگاه کنیم، آنجایی که برخی از فوتبالیست های مطرح و پرافتخار فوتبال ایران با کارهای خداپسندانه و نیکوکارانه مروج خیر و نیکی شدند. کارهای نیکوکارانه این فوتبالیست ها صد البته محدود به سال 92 نیست، آنها در سال های گذشته نیز روی دیگر خود که حاکی از معرفت و خصلت نیکوکارانه بود نشان دادند. با هم نگاهی به اخلاق مداران و نیکوکاران سال 92 می اندازیم:

علی دایی

سرمربی پرسپولیسی در سالی که گذشت حاشیه های زیادی داشت و سرمنشا جنجال های زیادی بود اما در کنار تمام این جنجال ها باز هم نام خود را به عنوان ورزشکاری که پیشتاز امور خیریه و نیکوکارانه است مطرح کرد. او که در سال های گذشته نیز مرام خود را در امور خیریه نشان داده بود در سالی که گذشت چند زندانی مهریه و دیه را با هزینه خود آزاد کرد و علاوه بر آن به همراه همسرش بانی ساخت مدرسه شد. علی دایی هزینه درمان سوختگی یک دختر نوجوان را هم تقبل کرد ، او سال گذشته هم همین کار را کرده بود. دایی به نیازمندانی که هر روی جلوی درفشی فر به امید دیدن او و استمداد مالی از او می ایستادند نیز کمک های مالی کلانی کرد. کمک های او به بیماران سرطانی ، تهیه جهیزیه یک دختر جوان، تحت پوشش قرار دادن ایتام و..... از دیگر اقدامات نیکوکارانه آقای گل جهان است.

جواد نکونام

کاپیتان کنونی تیم ملی امسال نیز شمایل یک نیکوکار را به خود گرفت. حضور او در موسسه محک و کمک به بیماران سرطانی مهم ترین کاری بود که او انجام داد. البته جسته و گریخته شنیده می شود نکونام سابقه طولانی در کمک به نیازمندان دارد و همیشه در کارهای خیر پیشتاز بوده است.

کریم باقری

مربی کنونی پرسپولیس نیز در زمره نیکوکاران فوتبالی سال 92 قرار داشت. او همانند علی دایی کمک های مالی زیادی به نیازمندانی که جلوی ورزشگاه درفشی فر می آمدند کرد و علاوه بر نقش پررنگی در کمک رسانی به ایتام دارد. باقری از با معرفت ترین فوتبالیست های ایرانی به شمار می آید.

علی کریمی

شماره هشت تراکتورسازی در سال 92 هم یک نیکوکار تمام عیار بود. او نیز همانند باقری و دایی فعالیت های زیادی در زمینه کمک به نیازمندان دارد و سرش برای امور خیریه درد می کند. حضور او در مراکز نگهداری از کودکان سرطانی از بهترین حرکت های این هافبک تکنیکی تراکتورسازی بود. کریمی که در اینستاگرام نیز حضور پررنگی دارد برخی از کارهای خیریه خود را با کمک همین فضای مجازی انجام می دهد.

5 – امیر قلعه نویی

سرمربی استقلال هم جزء ثابت با معرفت های سال 92 بود. او به کمک به ایتام علاقه زیادی دارد و همیشه نیز ارادت خود را به جانبازان در حین مسابقه و تمرینات استقلال نشان داده است. قلعه نویی با کمک اعتبار نام خود همیشه کمک های مالی زیادی را برای نیازمندان جمع می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
یوسف ع
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
جای پیام صادقیان واقعا خالیه ؟
سرخ
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
۰
۰
آره راست میگی آقا یوسف ع جای آندرانیك و مهدی رحمتی و برهانی و خیلی از برو بچه های استقلال هم خالیه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها