با ورود یک عروسک تازه

دوران باربی تمام شد

معاون امور هنری وزیر ارشاد عنوان کرد:

لباس اقوام ایرانی گنجینه ارزشمند برای طراحان

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، لباس اقوام را ایرانی گنجینه ای بسیار ارزشمند و آرشیوی غنی برای طراحان مد و لباس عنوان کرد.
کد خبر: ۶۵۲۹۶۴
لباس اقوام ایرانی گنجینه ارزشمند برای طراحان

علی مرادخانی امروز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، لباس را نماد هویت دانست و افزود: جامعه شناسان در برخی مواقع، افراد را از ظاهر و لباس آنها مورد بررسی قرار می دهند.

وی با بیان اینکه طرز پوشش مردم نسبت به هر دوره ای متفاوت است، افزود: فرایند تحولات اجتماعی روی لباس شهروندان نیز تاثیرگذار است.

معاون امور هنری وزیر ارشاد یادآور شد: به نحوه لباس و پوشش افراد نیز در قرآن کریم بارها اشاره و از این منظر نیز لباس و نحوه پوشش افراد مهم جلوه داده شده است.

مرادخانی خاطر نشان کرد: ایرانیان همیشه در حوزه مد و لباس صاحب اثر بوده و در بنیان های فکری این حوزه در دنیا تاثیرگذار بوده اند.

وی ابراز امیدواری کرد: این جشنواره در آینده نزدیک به چنان بالندگی برسد که دیگر نیازی به حمایت های دولتی نداشته باشد.

مرادخانی با اشاره به رویکرد دولت در امر خصوصی سازی گفت: وزارت ارشاد تمایل دارد تا این امور به دست خود مردم صورت گیرد و بخش ها و موسسات خصوصی ادامه فعالیت ها را پیگیری کنند.

وی همچنین با اشاره به ارتباط حوزه های صنعتی و اقتصادی کشور با عرصه مد و لباس افزود: می توانیم علاوه بر سبک سازی هویت ایرانی - اسلامی در مسایل اقتصادی نیز در این زمینه به پیشرفت های چشمگیری نائل آییم.

معاون امور هنری وزیر ارشاد با بیان اینکه بسیاری از افرادی که در عرصه مد و لباس دنیا هستند، اصالت ایرانی دارند، افزود: کارگاه های آموزشی مختلفی توسط اساتید داخلی و خارجی در کنار این جشنواره برای علاقه مندان برگزار خواهد شد.

مرادخانی با بیان اینکه شاید برخی افراد نگاهی همسو با وقایع جدید در عرصه تحول اجتماعی نداشته باشند، افزود: باید کاری کنیم تا این افراد نیز همراه و همسو شده و همچون دیگر شهروندان برای خرید به مراکز بروند و لباسشان هویت ایرانی - اسلامی به خود بگیرد.

معاون امور هنری وزیر ارشاد تاکید: باید با هنجاریابی و هنجارشناسی، به سمتی گام برداریم که شایسته ایرانی اسلامی بوده و الگویی برای دیگر جوامع باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: تا در آینده شاهد جامعه ای باشیم که شهروندان آن برای خرید لباس های خویش با تولیدات داخلی مشکل نداشته و افتخار کنند که از برندهای صاحب سبک ایرانی استفاده می کنند.

سومین جشنواره بین المللی مد و لباس از امروز (پنجشنبه) تا 23 اسفند ماه در تالار وحدت تهران برگزار می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها