معاون رییس‌ جمهور در امور مجلس گفت: یارانه نقدی قشرهای ضعیف نه ‌تنها قطع نمی‌شود، بلکه افزایش هم می‌یابد.
کد خبر: ۶۵۲۲۴۱
یارانه قشرهای ضعیف افزایش می یابد

مجید انصاری در تشریح آخرین وضع طرح هدفمندسازی یارانه‌ها که پس از مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، درباره آن بحث‌های مختلفی انجام شده است، گفت: برگه نام‌نویسی برای دریافت یارانه نقدی احتمالاً تا پایان امسال اعلام رسمی می‌شود، در غیر این صورت مطمئناً تا پایان فروردین‌ سال آینده اعلام خواهد شد.تاکنون درمورد قیمت‌ها تصمیم خاصی گرفته نشده است.

وی افزود: در جلسه اخیر دولت درباره نحوه نام‌نویسی، اجرای قانون جدید مجلس درخصوص هدفمندی، نحوه اعلام انصراف داوطلبان از دریافت یارانه و مسائلی از این قبیل بحث شد.

معاون رییس جمهور در امور مجلس اظهار کرد: دولت در حال تهیه برگه نام‌نویسی برای دریافت یارانه یا انصراف از دریافت یارانه است که پس از تکمیل به‌زودی اعلام رسمی خواهد شد.

وی افزود: درباره قیمت حامل‌های انرژی هنوز تصمیم‌گیری نشده است و افزایش قیمت برق همان 24‌درصد اعلامی خواهد بود، چرا که قیمت برق جدا از قیمت حامل‌های انرژی است و البته این افزایش قیمت برق در قبوض فروردین 1393 اعمال خواهد شد.

انصاری با اشاره به زمان و نحوه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد: اگر منظور از مرحله دوم، افزایش قیمت‌هاست، هنوز درباره زمان اجرا و میزان افزایش برنامه‌ای اعلام نشده است.

وی درخصوص تعیین سقف برای شناسایی افراد نیازمند به‌منظور دریافت یارانه نقدی، گفت: این سقف هنوز مشخص نشده است.

معاون رییس جمهور در امور مجلس در پاسخ به این پرسش که با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها چند دهک بالای درآمدی حذف خواهد شد، تصریح کرد: این موضوع را در این برهه نمی‌توان پیش‌بینی کرد و ما صرفاً در مرحله تهیه برگه‌های نام‌نویسی هستیم.

وی افزود: پس از اعلام رسمی برگه‌های مذکور، کسانی که خود را نیازمند دریافت یارانه نقدی می‌دانند بر اساس برگه، یارانه دریافت خواهند کرد.

نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: ممکن است کسانی نیازمند دریافت یارانه نقدی باشند، ولی تقاضای دریافت یارانه نقدی نکنند، چرا که در قانون و در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی رهبر معظم انقلاب، تأکید شده است که باید در اجرای قانون هدفمندی، به بخش سلامت، صرفه‌ جویی در مصرف انرژی، تولید و بیمه سلامت توجه شود.

انصاری در ادامه به وضع یارانه نقدی قشرهای ضعیف جامعه اشاره کرد و گفت: یارانه نقدی قشرهای نیازمند به هیچ وجه قطع نخواهد شد و همان یارانه 45هزار و 500 تومانی به آنها پرداخت می‌شود و حتی ممکن است یارانه نقدی این قشرها افزایش هم پیدا کند.

معاون رییس جمهور در امور مجلس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه احتمالاً بخش عظیمی از مردم خود را مستحق دریافت یارانه نقدی بدانند، در این صورت دولت چه اقدامی انجام خواهد داد و آیا راهکار دیگری برای شناسایی افراد نیازمند خواهید داشت، گفت: دولت به مردم اعتماد دارد و ما به تشخیص مردم احترام می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه طبق قانون و شرع، یارانه مربوط به نیازمندان است، افزود: هر کس خود را براساس برگه‌ای که دولت طراحی و توزیع خواهد کرد، نیازمند دریافت یارانه نقدی تشخیص دهد، یارانه نقدی دریافت خواهد کرد.

انصاری درباره زمان اعلام رسمی این برگه‌ها گفت: هنوز زمان دقیق این امر مشخص نیست، مطمئناً تا پایان فروردین سال آینده توزیع خواهد شد و ممکن است تا پایان امسال نیز توزیع شود.

معاون رییس جمهور در امور مجلس در پایان به نشست بعدی دولت و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در این مورد زمانبندی صورت نگرفته است،‌ ولی تا پایان امسال نشست مشترکی برگزار نخواهد شد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها