کد خبر: ۶۴۸۷۹۷
خادم: استقلال و پرسپولیس تا پایان سال واگذار می‌شوند

مسئول مستقیم رسیدگی به وضعیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از واگذاری این دو باشگاه تا پایان سال 92 خبر داد.

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از وزارت ورزش و جوانان،‌ امیررضا خادم در ارتباط با چگونگی واگذاری باشگاه‌های ورزشی به بخش خصوصی گفت: دولت مجاز شده تا انتهای سال 92 باشگاه‌های ورزشی و به طور ویژه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار کند. در همین راستا وزارت ورزش و جوانان یکی از مسایل جدی را که در دستور کار خود قرار داده، همین موضوع است.

خادم با بیان این که حدود 10 روز است که مسئولیت مستقیم این موضوع را در اختیار گرفته است،‌ افزود: یکی از موضوعات مهمی که در دستور کار داریم تعیین تکلیف و شفاف شدن مسائل مالی استقلال و پرسپولیس است که با توجه به تغییر و تحولاتی که در پرسپولیس اتفاق افتاده به این باشگاه ورود پیدا کردیم. تیم بازرسی مستقر شده و در حال حسابرسی و بررسی وضعیت دارایی‌ و بدهی‌های باشگاه است. یک هفته از استقرار می‌گذرد و چون هیچ مستند مشخصی در باشگاه وجود ندارد، کار پیچیده شده است. فکر می‌کنم تعیین تکلیف این وضعیت زمان ببرد.

او خواستار توجه ویژه دولت و مجلس به این موضوع شد و ادامه داد: خوشبختانه فضای مجلس فضای غیرمتعارف و غیرمنطقی نیست. امیدواریم مجلس همراهی خوبی داشته باشد که حتما در این زمینه جلساتی با دوستان خواهیم داشت و از نظراتشان استفاده خواهیم کرد. از آنها می‌خواهیم همراهی و حمایت لازم و مکفی در خصوص واگذاری این دو باشگاه را به بهترین نحو داشته باشند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه توجه به این که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همه فوتبال و ورزش ما نیستند، گفت: این دو باشگاه می‌توانند یک نمونه و یک بخش از یک اتفاق بزرگ در نظام باشگاهداری ما باشند. نیازمند این هستیم که باشگاه‌های بسیار قوی با در نظر گرفتن همه جوانب و موضوعات مختلف داشته باشیم که فقط به فوتبال نپردازند. اگر قرار باشد به فوتبال آن هم در یک رده بپردازند دیگر اسمشان را نمی‌توانیم باشگاه بگذاریم و بیشتر باید بگوییم تیمداری کردن. آن چه نیاز داریم باشگاه‌های مناسبی است که توسط خود مردم اداره شوند و دولت و وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی بر آنها نظارت داشته باشد.

خادم در خصوص نحوه واگذاری این باشگاه‌ها افزود: دراین رابطه با چند مشکل و مانع مواجه‌ایم که امیدوارم در خصوص باشگاه استقلال وضعیت این گونه نباشد. مانع اول این که باشگاه پرسپولیس شرایط مالی شفافی ندارد و این امکان ورودش به بحث مزایده را دچار مشکل کرده است. نکته‌ای که حائز اهمیت است این که تیم‌های ما در آخر لیگ هستند و همزمان با اتمام لیگ بدهی‌هایی که بخش اصلی‌اش به کادر فنی و بازیکنان برمی‌گردد، وجود دارد و از این طرف بستن تیم برای فصل آینده مطرح است و مردم دوست دارند این دو باشگاه را در راس ببینند و جایگاه قابل قبولی در جدول داشته باشند. اگر نتوانند تیم‌های خوب و منطقی ببندند، به طور حتم از چند جهت با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

او از منع قانونی پرداخت بدهی‌ها گفت و اضافه کرد: از لحاظ قانونی کاملا دستمان بسته است و هیچ امکان پرداخت ریالی برای این دو باشگاه نداریم. بر اساس قانون سال 92 نزدیک به 10 میلیارد تومان هر کدام از این باشگاه باید به حساب خزانه می‌ریختند و آن پول مستقیما برای هزینه‌های خودشان به آنها برمی‌گشت. متاسفانه این اتفاق نیفتاده است. علیرغم این معضلات شبانه‌روز تلاش می‌کنیم تا شرایط واگذاری و انتقال و مدیریت خارج از دولت آنها فراهم شود. در این هفته نیز جلسه‌ای با حضور وزیر ورزش و جوانان، وزیر اقتصاد و دارایی، مسئولان خصوصی سازی و بورس خواهیم داشت تا به یک راهکار مناسب برسیم.

خادم واگذاری باشگاه‌های ورزشی را امری بعید ندانست و گفت: این اتفاق شدنی است و شرایط آن نیز وجود دارد که فقط نیازمند زمان است. با توجه به این که هدف ما از گسترش ورزش در سطح جامعه ایجاد غرور ملی و نشاط عمومی است و این دو باشگاه مردمی نیز مورد توجه مردم است، قطعاً این زمان باید به گونه‌ای باشد که این دو باشگاه با مشکل مواجه نشوند.

مسئول مستقیم رسیدگی به وضعیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در ادامه افزود: بحث مزایده یک فراخوان عمومی دارد که ربطی به وزارت ورزش و جوانان ندارد و به عهده سازمان خصوصی‌سازی است. قطعا ما در حال‌ حاضر به دنبال حل مشکلات موجود هستیم و به عنوان دستگاه متولی تلاش داریم این مشکلات را به حداقل برسانیم. این واگذاری در عین حال که کار دشواری است اما به راحتی قابل ساماندهی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها