رییس جمهوری در دیدار وزیر امور خارجه سنگاپور:

اراده ایران توسعه روابط با کشورهای آسیایی است

روحانی در دیدارِ رییس مجلس امارات عربی متحده:

مصمم به گسترش روابط با همسایگان خود هستیم

رییس‌جمهوری بعد از ظهر امروز (شنبه) در دیدارِ رییس مجلس امارات عربی متحده، روابط دو کشور را برادرانه و صمیمی توصیف کرد و گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران مصمم به گسترش روابط با کشورهای اسلامی به ویژه همسایگان خود است.
کد خبر: ۶۴۸۷۴۱
مصمم به گسترش روابط با همسایگان خود  هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با اشاره به روابط گسترده و نزدیک میان ایران و امارات افزود: اگرچه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور نیز مطلوب است، اما ظرفیت‌های فراوانی برای ارتقای سطح مناسبات در این عرصه وجود دارد و در شرایط فعلی که از لحاظ بین‌المللی فضای مساعدتری به وجود آمده، همکاری‌های اقتصادی با امارات می‌تواند بیش از پیش گسترش یابد.
روحانی حوزه خلیج فارس را برای کشورهای منطقه و جهان مهم توصیف و اظهار کرد: روابط خوب همسایگی ما می‌تواند زمینه‌ساز گسترش روابط همه کشورهای حوزه خلیج فارس با یکدیگر باشد.
رییس‌جمهوری تصریح کرد: ایران و امارات می توانند همکاری‌های خود در زمینه مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری را گسترش دهند.
محمد احمد المر رییس مجلس امارات عربی متحده نیز در این دیدار با جامع، مانع و ممتاز توصیف کردن سخنرانی رییس جمهور کشورمان در افتتاحیه اجلاس مجالس کشورهای اسلامی گفت: جنابعالی در این سخنرانی دلمشغولی‌های امروز کشورهای اسلامی را با بیانی صریح تبیین و بعد از اشاره به لزوم وحدت بین مسلمانان و لزوم تکیه بر توسعه اقتصادی، بر ضرورت ارتقای سطح مشارکت مسلمانان در اقتصاد جهانی متناسب با جمعیت و وسعت کشورهای اسلامی تاکید کردید.
رییس مجلس امارات با اشاره به حضور خود در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی اظهار کرد: خط مشی کلی و برنامه‌هایی که جنابعالی در آن مراسم اعلام کردید برآمده از اندیشه‌ای موزون و متکی بر تدبیر و خرد بود و خوشحالم که امروز سیاست‌های جنابعالی پیشگام است.
رییس مجلس امارات عربی متحده تصریح کرد: ما معتقدیم در چارچوبی که جنابعالی انتخاب و اعلام کرده‌اید، اهداف‌تان به ثمر خواهد نشست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها