نخستین نوزاد پسر به روش تفکیک و انتقال جنین، زیر نظر تیم پزشکی متخصص در یکی از بیمارستان‌های شهر نورآباد استان فارس به دنیا آمد.
کد خبر: ۶۴۸۶۲۷

جام جم سرا: سرپرست تیم تخصصی تفکیک و انتقال جنین و مدیر مرکز جراحی‌های محدود و درمان نازایی زنان در شیراز گفت: مادر این نوزاد در حاملگی‌های قبلی خود فرزندان دختر به دنیا اورده بود و اکنون خواستار تولد نوزاد پسر بود که این کار با استفاده از روش تفکیک و انتقال جنین امکان پذیر شد.
دکتر سیروس رستمی با بیان اینکه نوزاد متولد شده اکنون سالم است و وارد سومین روز زندگی خود شده و تحت مراقبت پزشکان قرار دارد گفت: تولد این نوزاد در یکی از بیمارستان‌های شهرستان ممسنی کاملا طبیعی انجام شده و مشکل خاصی برای مادر و نوزاد پیش نیامده است.
این متخصص زنان و زایمان افزود: درمان برخی از موارد نازایی و امکان تشخیص و انتخاب جنیست نوزاد با استفاده از آزمایشهای ژنتیک اکنون در شیراز انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه با تفکیک و انتقال جنین همچنین می‌توان از تولد نوزادان معیوب جلوگیری کرد ادامه داد: با بهره گیری از علوم ژنتیک و انجام آزمایش‌های فوق تخصصی ژنتیکی تفکیک و انتقال جنین سالم و پرهیز از تشکیل جنین معیوب با فرایندهای ملکولی و سلولی در شیراز امکان پذیر شده است.
این متخصص زنان و زایمان و مدیر مرکز جراحی‌های محدود و درمان نازایی زنان در شیراز گفت: با استفاده از روش‌های فیش fish و میکرو اری microarray و انجام آزمایش‌های ژنتیک در این مرکز پزشکی تشخیص جنین سالم از جنین معیوب امکان پذیر شده است.
وی با توضیح فرایند تفکیک جنین سالم از جنین معیوب گفت: والدینی که در خانواده خود معلولزایی داشته‌اند یا به تولد نوزاد معیوب و معلول مشکوک هستند می‌توانند با انجام آزمایشهای ژنتیک در این مرکز از انتقال جنین معیوب قبل از بارداری و حاملگی جلوگیری کنند.
مدیر مرکز جراحی‌های محدود و درمان نازایی زنان در شیراز خاطر نشان کرد: برخی از بانوانی که قبلا زایش نوزاد معیوب داشته‌اند یا بر اثر بیماری‌های ژنتیک سقط جنین می‌کرده‌اند اکنون زیر پوشش درمانی این مرکز قرار دارند و توانسته‌اند دوران بارداری را با موفقیت پشت سر گذارند.|ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شادی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
۰
۰
عاااااااالی تو كلوب ب اشتراك بزارید ك مطالبو همه بخونن چ جالب بود

نیازمندی ها