امکان بازیافت 1.3میلیارد مترمکعب آب پایتخت

تهران هر سال کسری آب دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: با وجود اینکه 17 درصد جمعیت کشور در استان تهران زندگی می کنند، اما این استان هر ساله با 230 میلیون مترمکعب کسری مخزن مواجه می شود.
کد خبر: ۶۴۶۹۷۴
تهران هر سال کسری آب دارد

خسرو ارتقایی گفت: استفاده از منابع آب سطحی، منابع آب زیر زمینی و آبخوان ها موجب شده تا استان تهران هر سال با 230 میلیون مترمکعب کسری مخزن مواجه شود.

وی به افزایش روزافزون جمعیت و نیاز شدید به منابع آب اشاره کرد و نقش با اهمیت آب بازیافتی در تهران را مورد اشاره قرار داد. در حال حاضر، 17 درصد از جمعیت کشور در استان تهران زندگی می کنند و از 840 میلیون مترمکعب فاضلاب شهر تهران، 300 میلیون مترمکعب فاضلاب شهرهای غربی استان تهران و 160 میلیون مترمکعب فاضلاب شهرهای شرقی استان تهران می توان یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب پساب تهیه کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران افزود: پساب، منابع آب جدیدی نیست بلکه از منابع موجود 30 درصد از دست می رود و 70 درصد به عنوان پساب قابل استفاده است.

ارتقایی ابراز امیدواری کرد: طرح خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین که قرار است طی 30 ماه به سرانجام برسد، 24 ماهه به بهره برداری رسیده و آب مورد نیاز برای مصرف انتقال یابد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها