بحث دریافت سبد کالا این روزها بسیار داغ است. مردم برای دریافت سبد کالا روزانه ساعت ها وقت خود را در صفوف دریافت سبد کالا صرف می کنند اما این موضوع همین جا پایان نمی پذیرد. چراکه دریافت سبد کالا با کارت‌های اعتباری جدید مشکلاتی را به همراه دارد. به این معنی که کارت های اعتباری جدید برای سامانه مربوط به توزیع کالا تعریف نشده است. بانک مرکزی درگذشته آمادگی کامل خود را برای اجرایی کردن این طرح اعلام کرد، اما گویا واقعیت چیز دیگری است.
کد خبر: ۶۴۶۱۳۰
معضل جدید متقاضیان دریافت سبد کالا

با اجرایی شدن طرح توزیع سبد کالایی بین اقشار مختلف مردم، مشکلات اجرای طرح به مرور مشخص شده و مشکلاتی را بوجود آورده است.

مسایل و مشکلات مربوط به سیستم بانکی و معضلات کارت های بانکی از جمله این موارد است که باعث سرگردانی و سردرگمی برخی از افراد جامعه شد.

نکته قابل توجه این است که کارت جدید بانکی که توسط شعب صادر می شود، دارای شماره جدید است و با شماره کارت قبلی که تاریخ اعتبار آن گذشته است، تفاوت دارد و سامانه مربوط به توزیع کالا، شماره کارت جدید را نمی شناسد.

بر این اساس، با توجه به ناشناخته بودن شماره کارت جدید بانکی، فروشگاه های توزیع کننده سبد کالا به افراد متقاضی سبد کالا ارایه نمی دهند.

این در حالی است که نظام بانکی به ویژه بانک مرکزی باید برای رفع چنین معضلاتی اطلاع رسانی درستی داشته باشد حتی به روز رسانی صدور کارت های بانکی که البته در حال حاضر 72 ساعته است نیز آن معضل را ساماندهی نمی کند.

به روز رسانی شماره کارت های بانکی در سامانه هدفمندی یارانه ها به صورت خودکار نیز هنوز اجرایی نشده و نگرانی هایی برای این افراد بودجود آورده است.

این مشکلات در حالی همچنان لاینحل باقی مانده است که مشمولان جدید همچنان به دریافت کنندگان سبد کالا افزوده می شوند و تعداد افرادی که با مشکل مواجه می شوند، به تدریج بیشتر می شود.

صمدیان مدیر روابط عمومی شاپرک در این خصوص گفت: باید 48 ساعت از تعویض کارت توسط بانک زمان بگذرد، سپس متقاضیان برای دریافت سبد کالا به فروشگاه ها مراجعه کنند.

وی افزود: اگر متقاضیان باز هم با کارت تعویضی سبد کالا دریافت نکردند، به این معناست که شماره کارت درسامانه موجود نیست بنابراین باید به یکی ازدفاتر خدمات الکترونیک یا پلیس +10 مراجعه کنند و آن را ثبت کنند که این موضوع خود 24 ساعت زمان می برد.

این موضوع نشان ازعدم هماهنگی بین بانک مرکزی و دراصل نظام بانکی کشوراست. علاوه بر این وزارت تعاون و وزارت صنعت نیز به این مسایل دامن می زنند. تعلق گرفتن سبد کالایی به برخی افراد، فاقد اعتبار بودن کارت های بانکی مراجعه مردم را به بانک ها افزایش داده و شعب کارت دیگری صادر می کنند. این کارت در سامانه سبدی کالا ناشناخته بوده و فروشگاه های توزیع کننده از تحویل دادن سبد کالا به دارندگان این کارت ها، ممانعت می کنند.

با توجه به اینکه ترافیک کاری شبکه بانکی کشور در ماه پایانی سال یعنی اسفندماه به اوج خود می رسد و سبد کالایی ماه پایانی سال در نیمه دوم اسفندماه به مردم ارایه خواهد شد، لازم است که مشکلات ایجاد شده برای مردم ساماندهی شود تا اشکالاتی در نظام‌های پرداخت و شبکه کارت خوان‌های فروشگاهی ایجاد نشود و بانک‌های کشور لازم است که از هم اکنون در تدارک شرایط و فراهم کردن امکانات برای آن زمان باشند.

این درحالی است که چندی پیش، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در گفت و گو با تسنیم گفته بود: مشکلات توزیع سبد کالا ارتباطی با نظام بانکی ندارد و کسانی که کارت بانکی ندارند و یارانه به حساب آنها واریز می شود باید برای دریافت کارت بانکی به شعب مراجعه کنند.

ناصر حکیمی ضمن در این باره گفته بود: اختلالی در شبکه بانکی در زمان توزیع سبد کالا وجود نداشته است.(خبرگزاری دانا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
حسین
Switzerland
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۰
۰
ما كمتر از 10 دقیقه گرفتیم هیچ صف هم نبود
مهرداد
United States
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
۰
۰
طرح خوبی است اماكاش جای این همه شلوغی پول این اجناس روواریزمیكردن
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
۰
۰
با سلام و تشكر از مسئولین عزیز كه آنقدر به فكر مردم هستن
من كه خیلی راضی آم سبد كالا بهم تعلق گرفت 2 ساعت صف ایستادم بعدشم آقای
فروشنده گفت كارتت ثبت نشده
بانك هم گفت سایت بسته است!
آقا خیلی ممنون كلی خندیدیم و حال كردیم خداییش
تنوع توی این كشور زیاد اگر توانستید حتما. این كار كنید!!!!!!!!!!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
دوستان عزیز مشكل ثبت حساب در بانك حل گردید
با تشكر از جام جم عزیز
به امید روزی كه ایرانی بی مشكل وبی حاشیه داشته باشیم!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
۰
۰
با سلام اینجانب سبد كالا بهم تعلق گرفته ولی متاسفانه به دلیل اینكه كارت خوانم مال بانك اقتصاد مهر نمی توانم سبد كالا بگیرم وبه بانك مهر هم مراجعه كرده ام آنها می گویند بانك ما جز عضو شتاب نیست ودر ایران حدود 5000هزار نفر مثل شما كه شماره حساب این بانك مهر رابه ستاد یارانه داده اند نمی توانند سبد كالا بگیرند وحالا بهم گفتند باید شماره حسابم را به بانكی كه دارای عضو شتاب تغییر بدهم حالا من این كار را انجام داده ام یا با این تغییر شماره حساب می تو نم سبد كالا بگیرم
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
۰
۰
سلام من چند روزه كه شماره كارت بانكی خود را در بانك صادرات ثبت نموده ولی هنوز در سایت سبد كالا ثبت نشده خواهشا پیگیری نمایید. ممنون
ahmadi
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
۰
۰
من كه 15 روزه كارت رو تعویض كردم رفتم بانك شماره كارت رو هم ثبت كردم ولی میگن احتمالا یكماه طول میكشه.

عزیز درویش آقاجانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
۰
۰
زنم چشامو دراورده به حضرت عباس
مبلغ ۱۳۰تومان سبد كالا به من دادن منتها تو كارت عابر بانكی كه سوخته،عابر من شمارش با عابری كه برای دریافت تعریف شده مغایرت داره.

این وسط من بدبخت چه كردم كه تاوان فرق شماره كارتو با سركوفت این زن بدم.اه مصیبت داریم به قران
horam
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
سلام من ۱ماه پیش رفتم برای گرفتن سبدكالاولی گفتن چون به تازگی كارتت روعوض كردی توسامانه ثبت نشده رفتم بهزیستی وبانك كارت جدیدم روثبت كردم ولی بعد۱ماه هنوزنیومده خواهشااگه كسی راه كاری داره به منم بگیدممنون
سید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
۰
۰
سلام.
كجا 24 ساعت و یا 48 ساعت !
چند ماه هست كه میگن ثبت كردیم ولی وقتی میریم فروشگاه میگه ثبت نشده
شما را به خدا این مسئولین ما خیلی دروغ میگن
جوری دروغ میگن انگار از جیب خودشون به مردم می بخشن
بخدا ارزش ملت بالاتر از این حرفهاست ولی واقعا بس كه تحقیرمون كردن و فقیرمون كردن
دیگ بخدا اه نداریم كه با ناله سودا كنیم
به دستمون میرسید اینا رو تو زباله دان تاریخ مینداختیم
ولی حیف كه ...
ایران و ایرانی شایسته بهتریناست
مسئولین به این قضیه توجه كنید خواهشاااا
حجت مرشدزاده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
۰
۰
اقا تكلیف ما رو مشخص كنید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
۰
۰
باسلام
واقعا انصاف نیس كه شما سبد كالابه هركی دلتان مخواهد میدین ی كم هم به فكر روستایی باشین هرچی میشه به كمیته ای ها میدن.ماكه درمنطقه محروم وروستا هستیم چكاركنیم. سایت هم كه همیشه بسته است

نیازمندی ها