رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به دلیل کمبود کادر درمانی و صادر نشدن مجوز برای به‌کارگیری نیرو، سه بیمارستان نوساز در این استان با وجود تجهیز شدن و آمادگی برای افتتاح، همچنان در تعطیلی به‌سر می‌برد.
کد خبر: ۶۴۵۵۵۳
تعطیلی بیمارستان‌های تازه‌تاسیس سیستان و بلوچستان

منصور شکیبا با بیان این‌که سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان و تبعات ناشی از مشکلات بهداشتی در این دو کشور، در معرض آسیب فراوان قرار دارد، افزود: این استان به عنوان دروازه سلامت کشور قرار گرفته است و به همین دلیل باید اعتبارات و امکانات بیشتری بنا بر وظایف ارائه شده به این استان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: امسال 1100 نفر در استان به بیماری مالاریا مبتلا شدند که 65 درصد از این بیماری از طریق پاکستان به استان منتقل شده است.

شکیبا یادآور شد: از تعداد 12 هزار نفر نیروی شاغل در بخش بهداشت و درمان فقط 5000 نفر به صورت تشکیلاتی و پیمانی اشتغال به کار دارند و بقیه نیروها به منظور تامین نیازهای درمانی به صورت قراردادی به کار گرفته شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این‌که اعتبارات عمرانی این دانشگاه، کفاف احداث خانه بهداشت جدید را نمی‌دهد و بسیاری از تجهیزات بیمارستانی نیاز به بازسازی دارد، از معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خواست تا نگاه ویژه‌ای توسط دولت و در این زمینه به استان صورت گیرد.

به گفته وی تعداد 760 خانه بهداشت در استان وجود دارد که به دلیل کمبود بودجه، بسیاری از آنها بدون امکانات لازم بوده یا دارای وسایل مستهلک است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها