رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام جزئیات و نحوه حمایت مالیاتی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان، گفت: جرائم مالیاتی فعالان اقتصادی که قادر به پرداخت یکجای مالیات نباشند، تقسیط می‌شود.
کد خبر: ۶۴۳۸۴۴
مالیات فعالان اقتصادی قسطی می‌شود

علی عسکری در گفت‌وگو با مهر در مورد نحوه حمایت مالیاتی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، با اشاره به ظرفیت هایی که در قانون برای حمایت از این بخش ها در نظر گرفته شده است، گفت: قانون مالیات ها حمایت هایی را برای بخش تولید پیش بینی کرده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی یکی از اقداماتی که در این راستا انجام می شود، دریافت مالیات ها به صورت تقسیطی از فعالان اقتصادی ذکر و بیان کرد: در صورتی که مودی قادر به پرداخت مالیات به صورت یکجا نباشد، سازمان مالیاتی با استفاده از ظرفیت های قانونی مالیات اینگونه مودیان را تقسیط می کند.

وی ادامه داد: بر این اساس دریافت مالیات تولیدکنندگانی که قادر به پرداخت مالیات یکجا نباشد ظرف مدت زمان 3 سال به صورت تقسیطی دریافت می شود، البته این امر با توجه به وضعیت مودی، شناخت سازمان از آن بنگاه و فعال اقتصادی، خوش حسابی و بدحسابی و غیره صورت می گیرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به ظرفیت دیگری که قانون برای سازمان مالیاتی در راستای حمایت از تولید در نظر گرفته است، گفت: بر این اساس سازمان می تواند جرائم دیرکرد مودیان را حتی تا 100 درصد ببخشد؛ بر این اساس ماهیانه 2.5 درصد و سالانه 30 درصد از جرائم دیرکرد این افراد قابل بخشش است.

عسکری خاطرنشان کرد: البته در برخی موارد مانند عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی و کتمان درآمد و غیره با توجه به اینکه تکلیف قانونی مودی انجام نشده است، سازمان بخششی را اعمال نمی کند، زیرا ظرفیت قانونی در این زمینه پیش بینی نشده است.

وی یادآور شد: به هر حال سازمان مالیاتی می تواند به بخش تولید در این بخش کمک کند و متناسب با شرایط اقدامات لازم را انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها