احمدرضا درویش پس از نمایش فیلم سینمایی «رستاخیز» گفت: ساخت این فیلم را یک شانس بزرگ برای خود و آن را متعلق به همه سینمای ایران می‌دانم.
کد خبر: ۶۴۳۲۰۶
ساخت «رستاخیز» شانس بزرگ‌ام بود

فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش که درباره نهضت و قیام امام حسین (ع) است، 16 بهمن ماه با تایم سه ساعت در محل کاخ جشنواره‌ی فیلم فجر به نمایش درآمد و پس از آن نشست پرسش و پاسخ این فیلم با حضور کارگردان، تقی علی‌قلی زاده (تهیه‌کننده) و جمعی از عوامل فنی فیلم برگزار شد.

در این نشست که کیوان کثیریان مدیریت آن را بر عهده داشت و فریدون جیرانی هم (کارگردان سینما) در میان حاضران مشاهده می‌شد، تنها عوامل فنی مانند طراح صحنه و لباس، مدیر فیلمبرداری و... در برابر خبرنگاران بر روی سن حاضر شدند و بازیگران فیلم با وجود اینکه در سالن حضور داشتند، قرار شد در این نشست برای پاسخ دادن به سوالات روی سن حاضر نشوند.

احمدرضا درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» در ابتدای این نشست درباره شکل‌گیری این پروژه با بیان اینکه نمی‌توانم اشتیاق خود را از حضور در جمع شما اهالی رسانه مطرح نکنم، ادامه داد: تقریبا 10 سال است که چنین میزانسنی را ندیدم. امروز یکی از بهترین و جدی‌ترین نمایش‌ها را در سالن میلاد و در جمع اهالی رسانه تجربه کردم.

او با اشاره به اینکه همه ما به نوعی با هم همکاری هستیم، افزود: حلقه رسانه حلقه مهمی از زنجیره تولید هنری و شما سهم بسیار زیادی در انتقال مفاهیمی دارید که در قالب آثار هنری بویژه در سینما تولید می‌شود.

درویش با بیان اینکه کیفیت صدای سالن برخلاف آنچه قبلا شنیده بودم، خوب بود، از بازیگران مهمانی که در این فیلم حضور داشتند مانند شقایق فراهانی، مهتاب کرامتی، پرویز پورحسینی، زهره حمیدی و لیلا بلوکات تقدیر کرد که بدون هیچ انگیزه‌ای جز حضور در یک کار فرهنگی بویژه درباره سیدالشهدا (ع) به این پروژه آمدند.

وی در توضیح اینکه چرا بازیگران فیلم برای پرسش و پاسخ دعوت نشده‌اند، گفت: تعداد آن‌ها زیاد بود و اگر بشود باید ترتیبی داد که آن‌ها در یک شرایط مستقل مورد پرسش و پاسخ قرار بگیرند.

کارگردان فیلم «رستاخیز» در بخش دیگری از این نشست درباره‌ی منابع تاریخ استفاده شده برای ساخت فیلم توضیح داد: تمام آنچه به عنوان منبع استفاده شده در تیتراژ فیلم ذکر شده است اما تأکید می‌کنم عنصر تحقیق تا انتهای پروژه ادامه داشت و در ابتدای کار به صورت متمرکز در مدت‌زمان دو، سه سال تحقیقات صورت گرفت.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها