رئیس جمهور امروز از جناح‌ها انتقاد کرد، از آنها خواست که به فکر کشور و مردم باشند. همچنین از آنهایی که نسبت به توافق هسته‌ای ژنو انتقاد می‌کنند گلایه کرد و از اساتید دانشگاه‌ها خواست تا در این زمینه خاموش نباشند. البته منتقدین توافق هسته‌ای ژنو را یک عده معدود کم سواد که از جای خاص تغذیه می‌شوند معرفی کرد.
کد خبر: ۶۴۲۶۷۶
گلایه‌های رئیس جمهور

دکتر حسن روحانی که در همایش روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های فناوری که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد سخنرانی کرد و در سخنان خود با اشاره به اینکه ما باید نسبت به آشنایی دانشجویان با فضای جهانی تلاش کنیم افزود: به چه مناسبت من باید برای این حزب یا آن حزب و این جناح یا آن جناح تلاش کنم، جناح سرجای خودش، بروید یک ساختمان با پول خودتان و از جیب مبارک درست کنید، چرا از جیب بیت المال؛ از جیب خودتان بروید ساختمان درست کنید، آنجا جمع کنید و تبلیغ کنید و هر کاری می خواهید بکنید؛ خیلی هم خوب است، اشکالی ندارد و ما هم استقبال می کنیم و دولت هم لازم باشد کمک می کند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از برخی جریان های سیاسی کشور، افزود: یک عده متولی مردم شدند؛ شما چه کاره‌اید که متولی مردم شده‌اید؟

رئیس جمهور با اشاره به برخی انتقادات از توافق ژنو گفت: چرا فقط یک عده معدود کم سواد از جای خاص تغذیه می شوند باید از توافق ژنو حرف بزنند اما اساتید دانشگاه های ما خاموش اند و درباره این اتفاق بزرگ بین المللی حرف نمی‌زنند؟ چرا با مردم همراه نمی شوید؟

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، در ادامه سخنانش گفت: قبل و بعد از پیروزی انقلاب در همه مقاطع دانشگاه جزو پیشتازان حرکت تثبیت و تکامل راه انقلاب بود و در دوران دفاع مقدس دانشگاهیان و ‌دانشجویان جزو گروه‌هایی بودند که نقش فعالی داشتند.

رئیس جمهور گفت: دانشگاه ها در نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب نقش بسیار بزرگی داشتند، از آغاز نهضت اسلامی از مهر 41 دانشگاه‌ها، ‌مردم، ‌جوانان و فرهیختگان همه باهم این مسیر را آغاز کردند.

روحانی افزود: در سال 42 به ویژه بعد از 15 خرداد در حرکتی که میان جامعه مشاهده می‌شد دانشگاهیان، حوزویان و مردم عزیز در صف مقدم بودند و آنوقت که امام از زندان آزاد شد فروردین سال 43، جشن بزرگی که در مدرسه فیضیه برگزار شد حضور دانشگاهیان پررنگ بود، ‌آن شب دو دسته گل بزرگ به مدرسه فیضیه وارد شد؛ ‌یک دسته گل مربوط به دانشگاه تهران و دیگری مربوط به بازار تهران بود و دانشگاه در آن جشن بزرگ نمود فراوانی داشت.

رئیس جمهور گفت:‌ آبان 43 که امام دستگیر شدند باز نقش دانشگاه پررنگ بود و در سال های پایانی دهه 40 نیز، ‌فیضیه قم و دانشگاه تهران که من شاهد بودم روزهای پرفراز و نشیبی داشت و تا مقطع سال های 56 و 57 که اوج حرکت مردم و همه گروه ها و به ویژه دانشگاهیان بود.

وی افزود: بعد از عملیات والفجر 8 و فتح فاو دنبال پلی بودیم همانند پل خیبر که بوسیله اندیشمندان صاحبنظران و اساتید جهادی طراحی شد، نیاز به پلی داشتیم که با بمباران خراب نشود و چنین پلی طراحی شد و طراحی، ‌اجرا و کارهای عملیاتی آن بر عهده اندیشمندان، ‌صاحبنظران و استادان دانشگاه‌ها بود.

رئیس جمهور گفت: در همه حوزه های علوم، ‌فناوری و تحقیقات و پیشرفت‌های علمی دانشگاه در صف مقدم بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ادامه سخنانش در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری افزود: دانشگاه ها باید استقلال و آزادی آکادمیک خود را بازیابند. وی گفت: تحقیق، آزادی، توسعه علمی و آزادی همواره دست در دست یکدیگر دارند و علم و تحقیق بدون داشتن محیط آزاد ممکن نیست.

روحانی ادامه داد: ما به محیطی امن در دانشگاه ها نیاز داریم اما به محیط امنیتی نیاز نداریم، دانشگاه باید فضایش فضای علم باشد نه سیاست زدگی، فضای دانشگاه باید فضای آرام باشد اما نه فضای خاموش.

رئیس جمهور افزود: ما به دانشگاهی نیاز داریم که در آن آموزش، تعلیم، پژوهش، تحقیق و بینش باشد و هم دانشوری و روشن فکری از آن دانشگاه بتواند فضای جامعه را عوض کند.

وی گفت: ما در پی دانشگاهی نیستیم که در کنجی تحقیق کند و نتایج آن به جامعه بازنگردد، ما در پی تحقیق فقط تا تدوین مقاله نیستیم؛ چرخه علم و فناوری در دانشگاه ما باید کامل شود.

رئیس جمهور افزود: ما به پژوهش های توأم با اخلاق و به پژوهش های اصیل نیاز داریم؛ محقق باید از خود و از تلاش خودش مایه گذاشته باشد، ما به دانشگاهی نیاز داریم که در آن کارآفرین تربیت شود نه کارجو.

روحانی گفت: ما به دانشگاهی نیاز داریم که در آن دانشگاه، دانشجو و ذهن خلاق تربیت شود، ما به دانشگاهی نیاز داریم که علم و پژوهش مکمل و در کنار یکدیگر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دانشگاه‌های بزرگ، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و نخبگان نقش ارزشمندی در حرکت کشور در مسیر توسعه داشتند.

روحانی با تبریک پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه به استادان و مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: جشن انقلاب جشن همه به ویژه دانشگاهیان است که نقش پررنگی را در نهضت و انقلاب اسلامی و ادامه راه انقلاب داشته‌اند.

رئیس جمهور گفت: خوشحالم که در طول نزدیک شش ماهی که از کار دولت تدبیر و امید می گذرد این ششمین نوبتی است که در جمع دانشگاهیان توفیق حضور دارم که این هم ناشی از توفیق و هم نشان دهنده اهمیت این دولت به دانشگاه و نقش آن و پارک های علم و فناوری و محققان و صاحبنظران است.

وی در ادامه سخنرانی خود در جمع رؤسای دانشگاه های کشور گفت: ما نیاز به دانشگاهی داریم که قدرت تعامل با جهان و روند پیشرفت آن را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود: ما نیاز به دانشگاهی داریم که اثرش تولید ثروت و قدرت باشد، ما نیاز به دانشگاهی داریم که مردم جامعه ما و ملت ما آثار آن دانشگاه را در زندگی خود لمس کنند. وی با بیان اینکه دانشگاه باید به بهبود زندگی در جامعه منتهی شود گفت: ما هم مدرس، هم محقق، هم پژوهشگر و هم روشنفکر و دانشمند می خواهیم.

وی افزود: تعلیم یافته دانشگاه که اهل تحقیق است و مسائل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی خود را می بیند و برای حل این مسائل از علم بهره می جوید، او می شود دانشور و روشنفکر و ما هم به مدرس، محقق و روشنفکر نیاز داریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: دانشگاه های ما مسیر طولانی در پیش دارند و بسیاری از این نکاتی که هم اکنون در قالب دیگر و در بیان دیگر گفتم در پنج سخنرانی گذشته نیز اشاره داشته ام که دولت به همه آنها پایبند است. روحانی افزود: دولت به دنبال دانشگاهی است که بین کمیت و کیفیت توازن ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: از اینکه بشنوم 40 هزار دانشجوی دکتری داریم بسیار خرسند می شوم اما باید دانشگاه های بزرگ دنیا را دید و بررسی کرد که چند نفر دانشجوی دکتری دارند. وی افزود: آیا در سال یک دانشگاه بزرگ آمریکایی و اروپایی چند نفر دکتری تحویل می دهد، آمار را بررسی کنید، من از بسیاری از این آمار مطلع هستم.

وی گفت: خیلی مطلوب است که همه دکتر شوند" و ما به هر کسی می رسیم ظاهراً همه دکتر هستند و مدرک دکتری دارند!" چه خبر است؟ البته ما که افتخار می کنیم همه دارای PHD باشند و تحقیق کرده و مراحل علمی را پیموده باشند، اما آیا کیفیت لازم هم وجود دارد؟ اگر شما اعلام کنید که هست، بنده خوشحال می شوم و قضاوت شما را می پذیرم، شما رؤسای دانشگاه ها و پژوهشگاه‌ها هستید، شما مدیران و مسئولان پارک های علم و فناوری هستید و بنده از شما می پذیرم. وی تأکید کرد: کمیت با کیفیت باید توازن داشته باشد.

روحانی گفت: البته ما غول کنکور را برای کسانی که می خواهند در مقطع کارشناسی وارد دانشگاه شوند پشت سر گذاشتیم اما آیا مشکلات ما حل شد و دانشگاه های ما کیفیت مطلوبی دارند؟ شما در دانشگاه می خواهید چه کار کنید؟

وی افزود: آیا شما به دنبال این هستید که غنچه ها را به گل شکوفای معطر تبدیل کنید، همان که قرآن آن را به فلاح تعبیر می کند که به معنای شکفتن است یعنی همان بذری که تبدیل می شود به گیاه با همه باروری.

رئیس جمهور گفت: شما دنبال شکوفایی هستید؛‌ شکوفایی ذهنی و علمی دانشجویان، شما میراث گذشتگان را با بیانی علمی و روز به جوانان عزیز منتقل می کنید و آنها را در علم و دانش در مسیر رشد قرار می دهید.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: شما علاوه بر اینها جوانان عزیز را از دانش وتحقیقات روز مطلع می کنید. وی ادامه داد: شما برای این کار به یک محیط علمی، کتابخانه مناسب نیاز دارید، البته امروز اینترنت تاحدودی جای کتابخانه را پر کرده، پس در این شرایط به امکاناتی نیاز دارید که دانشجو به راحتی در فضای مجازی سیر کند.

وی افزود: شما به یک محیط امن نیاز دارید تا بتوانید حرفتان را بزنید و نظرتان را بگویید و دانشگاه باید به بهبود زندگی در جامعه منتهی شود.

روحانی در ادامه سخنانش در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و پارک های علم و فناوری افزود: خط قرمز تحقیق و علم، منافع و مصالح علمی و خواست و نیاز مردم است که بعضی از آنها خط قرمز نیست بلکه ‌خط راهنما است.

رئیس جمهور افزود: دانشجوی ما باید دانشجوی مسئول، جامعه‌پذیر و آگاه باشد و کافی نیست که فقط از هندسه و فیزیک و شیمی، فیزیولوژی و چارچوب های علمی با خبر باشد.

روحانی گفت: دانشجو باید از منافع ملی و بدخواهان داخلی و خارجی و مصالح ملی با خبر باشد و دنیا را بشناسد.

وی ادامه داد:‌ چرا در علوم انسانی، علوم اجتماعی و ‌علوم اقتصادی پیشرفت نمی کنیم و صاحب نظریه نیستیم ولی در پزشکی، انرژی های نو و فناوری، پزشکی و شیمی پیشرفت می‌کنیم؛ ‌در شیمی و فیزیک و پزشکی خط قرمز ندارید راحتید.

رئیس جمهور افزود: دو چشم بیشتر نداریم می توانیم روبرو را ببینیم یعنی باید آینده را ببینیم، ‌یعنی باید منافع ملت را ببینیم، نگاه کردن به پشت سر و چپ و راست و آسمان ها و اعماق زمین کافی نیست.

روحانی گفت: این دولت محیط امن را برای دانشگاه می پسندد یعنی همه احساس امنیت کنند، ‌باید فضا را برای رشد علمی دانشجویان‌مان آماده کنیم و بتوانیم در رشته های مختلف تحقیق لازم کنیم و صاحب نظریه شویم.

وی افزود: البته که همه استادان و دانشجویان ما انقلاب و کشورشان و فرهنگشان و اسلامشان را دوست دارند، ‌عده ای متولی شدند و همه مردم شدند مشکوک،‌ همه مورد تردید و شک، ‌شما چه کاره هستید که خود را متولی می ‌انید؟ با یک شعار و چهره و قیافه آدم متولی می‌شود؟ به چه مناسبت شما دلسوزتر از دیگران هستید؟

رئیس جمهور گفت: بگذارید محیط باز ایجاد شود، مردم ما عاشق کشور، اسلام، انقلاب و امام هستند، قانون اساسی را قبول دارند،‌ رهبری نظام را قبول دارند، چرا به همه شک می‌کنیم و طرف هم هر چه قسم می خورد قبول نمی کنیم؟

روحانی افزود: تمام سخنرانی ها، نوشته و مقالات را بررسی می کنیم و یک نقطه ضعف پیدا می کنیم و با ذره بین بزرگ می کنیم؛ دست برداریم از این کارهای جناحی، ‌این جناح و آن جناح و راست و چپ بس است، کمی به فکر کشور، مردم و آینده باشید.

وی گفت: البته شناخت جهان و شناخت سیاست باید در دانشگاه انجام شود، ولی هیچ کس حق ندارد با پول بیت المال برای تبلیغ حزب یا جناح در دانشگاه کار کند.

روحانی در ادامه سخنانش در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با بیان اینکه باید برای ارتقا افکار اجتماعی و سیاسی دانشجو تلاش کنیم گفت: باید برای آشنایی با دانشجویان نسبت به حقوقشان و حقوق شهروندی تلاش کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه ما باید نسبت به آشنایی دانشجویان با فضای جهانی تلاش کنیم افزود: به چه مناسبت من باید برای این حزب یا آن حزب و این جناح یا آن جناح تلاش کنم، جناح سرجای خودش، بروید یک ساختمان با پول خودتان و از جیب مبارک درست کنید، چرا از جیب بیت المال؛ از جیب خودتان بروید ساختمان درست کنید، آنجا جمع کنید و تبلیغ کنید و هر کاری می خواهید بکنید؛ خیلی هم خوب است، اشکالی ندارد و ما هم استقبال می کنیم و دولت هم لازم باشد کمک می کند.

وی گفت: اما دانشگاه متعلق به ملت است، متعلق به یک جناح نیست، کلاس دانشگاه برای همه است.

رئیس جمهور افزود: حتما برخی از گزارش‌هایی که به دست ما می رسد نادرست است، من که باور نمی کنم کسی در یک سمتی باشد و جایگاهی داشته باشد به عنوان معلم، استاد و مدرس بخواهد بین دانشجویان فرقی بگذارد، من باور نمی‌کنم که بگوید این از آن جناح است؛ من باور نمی‌کنم، این نمی شود.

روحانی با بیان اینکه استادان و بزرگان و روسای دانشگاه های ما و مسئولان وزارت علوم حق ندارند چنین باشند گفت: بیاییم هم قسم شویم شایسته سالاری کنیم و هر که عالمتر، آگاه‌تر، اخلاقی‌تر و فداکارتر است برای این کشور و ملت قدر و ارج بنهیم و فضا را برای پیشرفت او آماده کنیم. وی افزود: ما باید فضای لازم را برای رشد سیاسی دانشجویان آماده کنیم، نه رشد جناحی آن‌ها، رشد سیاسی وظیفه ماست و این برای کشور ما ضرورت دارد.

رئیس جمهور گفت: البته بحث جسمی و سلامت دانشجویان نیز بسیار مهم است و ما باید فضای لازم برای ورزش آنها مخصوصا برای دختران ما که فضا برای آنها در این زمینه شاید کمتر از پسران باشد فراهم کنیم.

روحانی افزود: سلامت امروز و فردای دانشجویان، خوابگاه و غذا و آنچه که به سلامت آنها مربوط می‌شود جزو وظایف ماست. وی تصریح کرد: دانشجویان باید نیروی سالم و کارآمد برای توسعه امروز و فردای کشور باشند.

رئیس جمهور ادامه داد: ما در دانشگاه و در مراکز علمی که در اختیار داریم باید بدانیم که از نظر این دولت دانشگاه راه حل است؛ دانشگاه مسئله نیست.

روحانی گفت: برخی‌ها دانشگاه، استاد و دانشجو را مسئله می‌دانند و می‌خواهند این مسئله را حل کنند؛ آن وقت می‌رسیم به ستارگان آسمان و اینها، دانشجوی ستاره‌ای از آنجا شروع می‌شود.

وی افزود: دانشگاه را مسئله می دانند و ان‌شاءالله که اینگونه نیست و الان دیگر نداریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی ها دانشگاه و دانشجو را تهدید می دانند و نه فرصت گفت: از نظر این دولت تدبیر و امید، دانشگاه مسئله نیست و دانشگاه راه حل است.

آقای روحانی افزود: از نظر این دولت چون دانشگاه راه حل است پس دانشگاه باید منتقد باشد، پس دانشگاه باید اظهار نظر کند، پس دانشگاه باید کمک کند و از نظر آنهایی که دانشگاه مسئله است، باید مرتب مراقب بود نه با چشم که با دوربین ها باید مراقب بود.

رئیس جمهور گفت: ما این رو نمی پذیریم و این دولت نمی پذیرد که دانشگاه مسئله است؛ دانشگاه راه حل است، راه حل برای کشور است.

روحانی افزود: ما می خواهیم دانشگاه جهانی بیاندیشد، فکر و تحقیق کند اما ملی و محلی عمل کند.(شبکه خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
۰
۰
سخنان گهر باری بود ای كاش یك بار هم كه شده اجازه می دادند این گونه افكار در این كشور رخسار اجرایی به خود بگیرد
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
۰
۰
آقای رئیس جمهور
از این مردمی كه با نگرفتن ده كیلو برنج هندی و دو تا مرغ اینطوری به جون دولت افتادند چه انتظاری دارید؟
خداوند به شما و مسیر شما رحمت و بركت عطا نماید.
اسلامشهری
Germany
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
۰
۰
با سلام واحترام.باعرض معذرت.دولتردان شما كه قبلاً تاكسیرانان را بی سواد قلمداد فرمودند.حالا هم كه شما عنایت می فرمایید.رنگ رخسار خبر دهد زحال درون(دولت).ظاهراً اینكه همه بی سواد ها می خواهند از سرنوشت كشورشان مطلع شوند واز این بابت از شما معذرت می خوایم .ولی آخه فكر كردیم همین بی سواد ها بودیم كه به شما رای دادیم.البته این از بی سوادی ما بود .حواسمان نبود كه فقط شما واعضای دولت با سواد هستید .دولتی كه آمار های ضعفا وفقرا را نتوانست دقیق اعلام كند وعزت وشرف مردم را به بازی گرفته البته اون ایرادی ندارد چون آنها هم بی سواد هستمد ناراحت نشو .فكرتونو مشغول نكنید.یك عده بی سوادند كه توی صف كیلومتری هستند.یك عده بی سواد دیگر هم فقرا هستند كه دولت باسواد اون هارو غنی به حساب آورد .ولی خداییش انرژی هسته ای را به باد دادید البته این هم از بی سوادی این عده هست كه می گن باز هم ناراحت نشو. ای كاش موقع رای دادن دو كلمه سواد داشتیم
خادم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
۰
۰
جناب آقای دكتر روحانی از تدبیر پرداخت سبد كالا به مردم عصبانی است حالا برای تلطیف كردن فضا منتقدان توافق نامه هسته ای را بی سواد خواند اونم فقط برای كاهش فشار به بی تدبیری دولتش در سبدكالا شما ناراحت نشین
پوریا
Netherlands
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
۰
۰
جالبه !!! كسی كه مدعی بود همه باید در جریان امور قرار بگیرند.حالا منتقدان خود را كم سواد می خواند!!!!!
كوروش
Netherlands
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
۰
۰
سلام
دولت گفته بود خزانه خالیست و این تدبیر را قبل از اجلاس1+5 را اندیشه كردند،باسوادان مانند گذشته پیشرفت های هسته ای را متوقف كردند؛پس از آن با تدبیر مردم را امیدوار كردند كه سبد كالا بدهند و برای بیگانگان خوراك تبلیغاتی درست كنند! شما را به خدا حركات انجام شده در راستای هم نیست؟منصفانه نیست كه مردم ایران را در دنیا گدا و ذلیل نشان داده شوند و اكنون به منتقدین خود نسبت كم سوادی به آنها می دهند، اینگونه پیروی از خط امام را سر دادید.
ایرانی
Netherlands
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
۰
۰
جناب آقای روحانی: یك خواهش دارم كه شما تلاش كنید سخنتان و دیدگاهتان را بگویید بدون اینكه با كاربرد واژه ها و صفتهای توهین و تهدید آمیز میان مردم بدبینی و دشمنی ایجاد كنید. گرفتاری شما ظاهرا این است كه مخالفین (كه از دید شما سازماندهی شده هستند!!) بیشتر از موافقین جرات سخن گفتن دارند. من نمیدانم چگونه یه این نتیجه رسیده اید؟ زیرا بنده كه فرضا میبینم كه در نمایش دیدگاه بینندگان (در واكنش به گزارشات و خبرها) دیدگاه موافقین توافقنامه هسته ای هم به وفور دیده میشود. شاید شما این دیدگاهها را میخوانید و به این نتیجه رسیده اید كه موافقین كم آورده اند. خوب از این اینكه نباید به بیسوادی مخالفین برسید! آیا شما باید بخاطر این دغدغه كه موافقین شما (یا موافقین توافقنامه هسته ای) در طرح دیدگاه خود خوب عمل نمیكنند ، عده ای را بدخواه بقیه بدانید؟ این میشود سخن وحدت آفرین؟ البته بنده با توافقنامه هسته ای مخالفم و فكر میكنم در مرحله نخست و پس از یك انتخابات آرام و موفق میتوانستیم بیشتر از این بدست بیاوریم ولی از طرفی باور دارم كه الگو و شیوه مدیریت شما و دولت شما بدون اینكه چنین توافقنامه ای را به سرعت (در كمتر از 100 روز!!) بدست بیاورد ایده و نو آوری لازم را برای اداره كشور در یك فضای پر شدت تحریمی نداشت و بنابر این از این جنبه نمی توانم مخالف وجود توافقنامه هسته ای باشم.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
۰
۰
آقا یا خانم خادم...
ارائه سبد كالا به مردم نه تنها بی تدبیری نبوده بلكه كاملا از روی فكر و سیاست انجام شده.به این صفی كه مردم برای 10كیلو برنج و دوتا مرغ و... می بندن نگاه كردین؟به این هول زدن مردم برای گرفتن این سبد دقت كردین؟این نشون می ده چقدر محتاج دوتا مرغ و روغن و ده كیلو برنج خارجین شدیم!!!! ماهمچین مردمی بودیم؟!!!به نظر بنده و خیلیای دیگه آقای روحانی هیچ كاری رو بدون فكر انجام نمیدن.پشت تمام كارهاشون یه دلیل و منطق حساب شده ای هست.خواهش میكنم اینقدر بدون فكر نتیجه گیری نكنید...

نیازمندی ها