صادق زیباکلام استاد دانشگاه نحوه ارائه سبد کالا از سوی دولت روحانی را به ادامه روش احمدی‌نژاد در پرداخت یارانه نقدی تشبیه کرد و گفت: پرداخت یارانه ها توسط احمدی نژاد کارغلطی بود وآقای روحانی هم یک کار غلط دیگری را تحت عنوان پرداخت سبد کالا ایجاد کرده است.
کد خبر: ۶۴۲۳۵۴
زیبا کلام: روحانی دنباله رو احمدی‌نژاد است

وی در گفت وگو با سایت «فردا»افزود: کاری که آقای احمدی نژاد کرد و یارانه 45 هزارتومانی را به مردم داد، این گونه اقدامات همه بر خلاف منافع ملی ماست. شاید در کشور ما بیش از 20 تا 30 میلیون نفر مستحق دریافت یارانه 45500 تومانی نباشند.  

زیباکلام تاکید کرد: در این ماجرا اولین کاری که آقای روحانی می تواند انجام دهد این است که حقوق بگیران بخش خصوصی و دولتی را جدا کرده وافرادی که زیر یک میلیون تومان می گیرند را ازتعاونی های مربوط به خود دریافت کنند. ما در مرحله اول می توانستیم افراد شناسنامه داری چون حقوق بگیران دولتی، حقوق بگیران نظامی، طلاب و دانشجویان متاهل را جدا کرده و از اینها شروع کنیم.

احساساتی شدم، منطق نداشتم

سعید راد به خاطر اظهاراتش در تمجید از دو بازیگر دوران پهلوی در مراسم افتتحایه جشنواره فجر و حواشی این صحبت‌ها، عذرخواهی کرد و گفت: احساساتی شدم و ای کاش آنجا منطق داشتم.

به گزارش مهر، سعید راد در نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «چ» که صبح امروز 14 بهمن در برج میلاد برگزار شد درباره اظهارات جنجالی خود در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفت:  من اگر مزاحم مسئولان جشنواره شدم و به خاطر احساساتم برای آنها مشکلاتی پیش آمد و یک لحظه حرف‌هایی زدم که از منطق خارج شد عذرخواهی می‌کنم اما نظام جمهوری اسلامی در دنیا تثبیت شده است و همه در مقابل قدرت آن سر تعظیم فرود آورده‌اند.

این بازیگر تاکید کرد: من اگر چیزی گفتم از روی احساسات بوده و من از همه می‌خواهم با من طرف شوند نه جشنواره. وقتی مسئولان جشنواره از من دعوت می کنند و به دلیل احساساتم که ناشی از غریزه بازیگری است چیزی را می‌گویم من را خطاب قرار دهند و ای کاش آنجا منطق داشتم.

نهان کاری دست های آلوده !

آل سعود با تصویب قانون جدید ضد تروریستی در تلاش است تا وجهه بین المللی خود را بازسازی کند. ریاض اکنون به کانون اصلی حامیان تروریسم مبدل شده است که هر عملیاتی در هر نقطه از جهان را هدایت می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،حمایت همه جانبه آل سعود از تروریست های تکفیری که جنایت های آنها در کشورهای منطقه به ویژه در سوریه و عراق به شدت در حال افزایش است موجب به وجود آوردن موجی از نفرت های مردمی و بین المللی از خاندان سعودی شده است.

این نگرانی سعودی ها را بر آن داشته تا با تعریف قانونی مبتنی بر جنایتکار قلمداد کردن تروریست ها بر حمایت های مادی و معنوی خود از تکفیری های وهابی که اقدامات تروریستی آنها در سراسر جهان در حال گسترش است،سرپوش بگذارند.

در حقیقت آل سعود با وضع قانون جدید به اصطلاح ضد تروریستی قصد دارد تا خود را از هجمه های داخلی و خارجی نجات دهد و راهی برای برون رفت از بحران مشروعیت که برای رهبران سعودی به وجود آمده است،پیدا کند و به عبارت دیگر با یک تیر دو نشان بزند.

بر اساس قانون جدید ضد تروریسم ،همه اقداماتی که تهدید کننده اتحاد عربستان سعودی و ایجاد کننده اختلال در نظم این کشور باشد و علاوه بر این تخریب کننده وجهه عربستان و یا آل سعود در عرصه بین المللی باشد اقدامات تروریستی تلقی می شود.

هدف اوباما از سفر به عربستان چیست؟

روزنامه «وال‌استریت ژورنال» خبر داده که قرار است، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا‌ در ماه مارس به ریاض سفر کرده و نسبت به تخفیف تنش‌های پدید آمده در روابط ایالات متحده و عربستان اقدام کند؛ تنش‌هایی که مهم‌ترین علت آن‌ها، اختلاف‌نظر بر سر موضوعات مربوط به ایران و سوریه بوده است.

این روزنامه به نقل از مقامات ارشد آمریکایی می‌نویسد، در جریان سفر به ریاض، اوباما با ملک عبدالله، پادشاه عربستان دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد. یک مقام ارشد عربستانی نیز ضمن تأکید بر اهمیت دیدار اوباما و ملک عبدالله، اظهار داشته: «این دیدار، درباره روابط تیره شده و افول اعتماد و اطمینان است».

وال استریت ژورنال نیز در گزارش خود اشاره کرده که موضوع رنجش عربستان از آمریکا به واسطه ‌حمله نکردن به سوریه، از جمله مباحثی خواهد بود که در دیدار ملک عبدالله با اوباما، مورد اشاره پادشاه سعودی قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها