در ماه‌های سرد سال، ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا بیشتر می‌شود. آنچه در این میان می‌تواند قوای جسمانی افراد را تقویت کند، نوع تغذیه آنهاست. از آنجا که رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای به کوتاه شدن دوره این بیماری‌ها کمک می‌کند، در این مطلب به ۸ مورد از این توصیه‌های تغذیه‌ای اشاره خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۴۰۶۳۶

جام جم سرا:

نان تست میل کنید

در دوره سرماخوردگی تامین انرژی مورد نیاز بدن مهم است و نان تست می‌تواند یکی از منابع تأمین‌کننده انرژی باشد. این نان راحت هضم می‌شود و می‌توان سوپ مرغ را با چند تکه از نان تست تهیه‌شده با آرد کامل میل کرد.

سیر را از یاد نبرید

سیر را برای طعم دادن به غذا‌ها، به خصوص سوپ، می‌توانید استفاده کنید. این سبزی با خاصیت ضدمیکروبی، از شدت یافتن بیماری‌هایی با منشأ ویروسی و باکتریایی جلوگیری خواهد کرد.

زنجبیل را به خاطر بسپارید

همه ما زنجبیل را به عنوان یک گیاه با خاصیت ضددرد معده و ضدتهوع می‌شناسیم درحالی‌که برای کاهش شدت علائم سرماخوردگی نیز مفید است. زنجبیل تازه یا پودرشده را می‌توان در تهیه انواع غذا‌ها و حتی نوشیدنی‌ها به کار برد و خاصیت ضدالتهابی آن به فرونشاندن سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک می‌کند.

آب سبزیجات بنوشید

خوردن انواع سالاد به کوتاه شدن دوره نقاهت بعد از یک آنفلوآنزای سخت کمک خواهد کرد. می‌توانید آب سبزی‌های تازه را هم بگیرید و با هم مخلوط و میل کنید. با این کار سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود. آب سبزی‌هایی مانند هویج، گوجه‌فرنگی و حتی کرفس از بهترین‌هاست.

ساندویچ گوشت بوقلمون بخورید

گوشت این پرنده یکی از منابع عالی پروتئین محسوب می‌شود و خوردن آن به تقویت قوای جسمانی کمک می‌کند. البته اگر همراه آن سبزی‌های تازه‌ای مانند سبزی‌های برگ سبز تیره و گوجه‌فرنگی نیز استفاده شود، این خاصیت افزایش خواهد یافت.

سوپ مرغ بپزید

خوردن مواد غذایی آبکی در دوران سرماخوردگی آب و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین خواهد کرد. در این میان سوپ مرغ یکی از بهترین‌هاست زیرا بررسی‌ها نشان داده‌اند توانایی بدن را افزایش می‌دهد و از گرفتگی راه‌های بویایی و ابتلا به عفونت‌های باکتریایی و ویروسی جلوگیری می‌کند.

موز بخورید

اگر سرماخوردگی شما علائمی مانند تهوع، استفراغ و اسهال دارد، خوردن موز می‌تواند به کاهش شدت این علائم کمک کند. موز میوه‌ای آسان‌هضم است و پوره یا تکه‌هایی از آن، غذایی مناسب برای مبتلایان به این بیماری محسوب می‌شود.

چای گرم بنوشید

در خانواده چای، چای سبز و سفید و سیاه به دلیل داشتن ترکیب‌هایی با خاصیت آنتی‌اکسیدانی، به کاهش علائم تنفسی سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کنند. اگر این نوشیدنی‌ها را با عسل و کمی آب‌لیموی تازه میل کنید، این خاصیت چند برابر خواهد شد. |آرمان|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها