یک کار‌شناس تغذیه می‌گوید: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی باید مصرف میوه و سبزیجات را به چهار یا پنج وعده در هفته افزایش دهند.
کد خبر: ۶۳۹۷۶۹

جام جم سرا: مریم شیرمستی درباره تغذیه مناسب برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، گفت: این افراد به ویژه آنهایی که تازه عمل جراحی قلب داشته‌اند باید از مصرف غذاهای مصنوعی، قهوه، نوشابه گازدار، آب میوه مصنوعی، سوسیس و کالباس و... خودداری کنند.
وی مصرف غذاهای پرچرب را نیز برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی مضر دانست و اضافه کرد: این افراد باید از مصرف روغن جامد، پوست مرغ، کره و خامه نیز پرهیز کنند. به گفته این کار‌شناس تغذیه، افرادی که بیماری قلبی دارند باید از روغن هسته انگور یا روغن زیتون استفاده کنند و غذا‌ها را به صورت بخارپز یا کبابی میل کنند.
شیرمستی با بیان اینکه تغذیه افراد مبتلا به بیمارهای قلبی باید مبتنی بر مصرف ماهی باشد، اظهار داشت: این افراد باید دو تا سه وعده در هفته ماهی بخورند. توصیه می‌شود میوه مورد استفاده این افراد تازه باشد و کمتر از میوه‌های خشک یا کمپوت استفاده کنند.
این کار‌شناس تغدیه یادآوری کرد: در طب سنتی استفاده از میوه‌های قرمز و ارغوانی برای بیماران قلبی از جمله شاه توت، انار و سایر میوه‌های دارای رنگدانه‌های قرمز مورد تاکید است. بیماران قلبی باید از سبزیجات تیره از جمله سبزی خوردن بیشتر استفاده کنند.
سیب، سیر و پیاز نیز از دیگر میوه و سبزیجاتی است که به گفته وی برای مبتلایان به بیماریهای قلبی مفید است. |آرمان|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها