اگر شیرینی پخته‌اید و مقداری آرد اضافه، باقی مانده است، بدانید که آرد سفید علاوه بر شیرینی‌پزی در منزل، کاربردهای دیگری نیز دارد.
کد خبر: ۶۳۹۷۴۳

جام جم سرا: از آرد می‌توان استفاده‌های دیگری مانند دفع مورچه، تمیز کردن ظروف مسی و مانند آن کرد. ادامه مطلب را بخوانید و خودتان در منزل راهکارهای مطرح شده را بیازمایید.

تمیز کردن ظرف‌های مسی

در قدم اول باید مقدار مساوی از آرد، نمک و سرکه سفید را با هم ترکیب کنید. در قدم دوم با اسفنج آن را روی ظرف مسی یا برنجی بمالید و بگذارید خشک شود. در قدم آخر هم با آب گرم، ظرف را آبکشی کنید و با پارچه‌ای خشک آن را برق بیندازید.

پرداخت استیل ضد زنگ

برای برگرداندن درخشش اولیه وسایلی از جنس استیل از جمله سینک ظرفشویی استفاده از آرد سفید بسیار موثر است. شما می‌توانید پس از شستن و خشک کردن سینک، آرد را بپاشید و با دستمال روی آن را بکشید. بعد از شستن سینک یا هر ظرف استیل دیگری با این روش، درخشندگی به وجود آمده شما را خیره خواهد کرد.

تمیز کردن شیشه‌های چسبناک

برای تمیز کردن شیشه یا کارت‌هایی که چسبانک شده‌اند، مقداری آرد روی آن‌ها بریزید و آن‌ها را با یک دستمال تمیز کنید. بعد از تمیز کردن خبری از چسب نخواهد بود.

دفع مورچه‌های مزاحم

بر خلاف تصور عموم مردم که آرد باعث جذب مورچه‌ها می‌شود، جالب است بدانید که پاشیدن آرد در اطراف لانه مورچه‌ها باعث پراکنده شدن آن‌ها می‌شود.

ماسک صورت

با ترکیب آرد و انگور قرمز، از مزایای این آنتی اکسیدان و آمینو اسید طبیعی به عنوان ماسک صورت بهره‌مند شوید. آرد چربی و سلول‌های مرده پوست را جذب می‌کند.

درمان آکنه

مقدار مساوی از آرد و عسل را با ضربه‌ای ملایم روی جوش‌های بدنتان بزنید. سپس روی آن را به کمک باند برای یک شب ببندید تا صبح روز بعد، جوش به صورت قابل توجهی بهبود یابد. |خراسان|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها