دختری ۱۸ساله هستم. خانواده‌ام قصد دارند مرا به اجبار به عقد جوانی دربیاورند که هیچ علاقه‌ای به او ندارم. هر چه حرف می‌زنم اصلا فایده‌ای ندارد. هرکسی هم که با خانواده‌ام حرف می‌زند تا از این تصمیم منصرف شوند باز هم بی‌فایده است. دیگر خسته شدم. کمکم کنید.
کد خبر: ۶۳۹۴۵۲

جام جم سرا: از یکی از افراد خانواده یا آشنایان که مورد اعتماد شما و پدر و مادرتان است بخواهید براساس شواهد موجود قضاوت کند که بی‌علاقگی شما به خواستگارتان منطقی است یا خیر. به عبارت دیگر ببیند شما اشتباه می‌کنید و براساس معیارهای ناپخته به او پاسخ «نه» گفته‌اید یا پدر و مادر شما هستند که در این باره ناخواسته مرتکب اشتباه شده‌اند. از این فرد بخواهید با بررسی تمام جوانب به شما در تصمیم گیری صحیح کمک کند.

بعد از گرفتن تصمیم صحیح چه کنید؟

در ادامه راهکارهایی برای حل مسئله شما در صورت صحت تصمیمتان درباره ازدواج نکردن با این خواستگار ارائه می‌دهم:

۱ - به پدر و مادرتان بگویید اگر من با این فرد که از نظر شما مناسب است ازدواج کنم آیا شما مسئولیت خوشبختی من را در زندگی آینده‌ام به عهده می‌گیرید؟

۲ - تمام افراد از نظر روان‌شناسان نقطه‌ای دارند که به آن می‌گویند کلید حساسیت‌های شخصیتی، این کلید‌ها را در پدر و مادر خود پیدا کنید. ببینید خودتان به پدرتان نزدیکترید یا مادرتان. شاید نتوانید در یک زمان هر دو را قانع کنید ولی می‌توانید مثلا با نزدیک شدن به مادر از طریق او روی پدر تاثیر بگذارید. یا اگر خواهر و برادر بزرگ‌تر از خود دارید می‌توانید از آنان بخواهید که با والدینتان صحبت کنند.

۳ - استفاده از راهنمایی‌های یک روان‌شناس به عنوان مشاور و گفت‌و‌گوی او با والدینتان نیز در این باره ضرورت دارد.

در قبال زندگی آینده خود چه هزینه‌ای می‌پردازید؟

ببینید اگر روی جواب منفی خود بایستید چه اتفاقی می‌افتد و ممکن است چه چیزهایی را از دست بدهید. آیا می‌ارزد در قبال زندگی آینده و آرزوهایی که برای آن دارید روی پاسخ «نه» پافشاری کنید؟ در ‌‌نهایت «بله» سرسفره عقد را شما می‌گویید. ببینید چه چیزهایی در خانواده شما وجود دارد که با «نه» شما از بین می‌رود. به‌‌ همان اندازه که خانواده شما روی نظرشان پافشاری می‌کنند شما هم می‌توانید روی تصمیم درست خود پافشاری کنید. مسئولیت زندگی هر فرد با خودش است. البته آن چیزی که نباید در این میان فراموش شود حفظ احترام والدین است. بدون تفکر و بررسی همه جانبه در برابر نظر مخالف آنان گارد نگیرید و صرف علاقه نداشتن به خواستگار را بهانه‌ای برای گفتن «نه» نکنید. از آن‌ها بخواهید دلایل موافقتشان برای ازدواج شما با این خواستگار را بیان کنند، ببینید چه دلایلی وجود دارد که آنان به این ازدواج اصرار دارند، دلایل آن‌ها را به همراه یک مشاور پیش از ازدواج بررسی کنید. |با تلخیص: خراسان|صفدر رستمی - روان‌شناس بالینی|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها