13 هزار مسکن مهر تا پایان امسال واگذار می شود

خانه در تهران گران‌تر از اروپا

متوسط پرداختی،‌ ۳ تا ۴ میلیون تومان

پرداخت مابه التفاوت افزایش قیمت مسکن مهر آغاز شد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و مجری طرح مسکن مهر با بیان اینکه پرداخت مابه‌التفاوت افزایش قیمت مسکن مهر به استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: متقاضیان مسکن مهر می‌توانند پرداخت مابه‌التفاوت افزایش قیمت مسکن مهر را از امروز آغاز کنند.
کد خبر: ۶۳۸۸۴۵
پرداخت مابه التفاوت افزایش قیمت مسکن مهر آغاز شد

احمد اصغری مهرآبادی درخصوص افزایش قیمت مسکن مهر گفت: در چند ماه گذشته دو دستورالعمل افزایش 40 هزار تومانی و 15 هزار تومانی ابلاغ شده بنابراین در دستورالعمل شماره 3 براساس بخش‌نامه‌ای که از سوی نوبخت معاون رئیس جمهور صادر شده است، مقرر شده است که مابه‌التفاوت آن دو دستورالعمل قبلی تا سقف 100 هزار تومان توسط متقاضیان پرداخت شود.

وی افزود: به عنوان مثال اگر متقاضیانی که قبلاً یک افزایش 40 هزار تومان و یک افزایش 15 هزار تومانی را پرداخت کرده‌اند باید برای هر متر 45 هزار تومان پرداخت کنند.

مجری طرح مسکن مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه متقاضیان از چه تاریخی این افزایش قیمت را باید پرداخت کنند، اظهار کرد: این دستورالعمل به استان‌ها ابلاغ شده بنابراین هرچه سریعتر اگر متقاضیان آورده خود را پرداخت کنند، سازنده‌ها نیز می‌توانند سریعتر واحدهای مسکونی مهر را تکمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه 200 هزار واحد مسکونی مهر داریم که آورده خود را نسبت به آن عددی باید پرداخت می‌کردند پرداخت کرده‌اند، افزود: متقاضیان مسکن مهر اگر این مابه‌التفاوت را می‌توانند یکجا پرداخت کنند چرا که با یکجا پرداخت کردن، واحدهای مسکونی زودتر به اتمام می‌رسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: متقاضیان مسکن مهر باید این مبالغ پرداختی را به حساب سامانه مسکن مهر واریز کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه متوسط افزایش قیمت مسکن مهر برای متقاضیان حدوداً چه مبلغی است گفت: اگر میانگین مسکن مهر 35 میلیون تومان در نظر بگیریم با زیربنای 90 متر، متقاضیان حدوداً سه تا چهار میلیون تومان باید پرداخت کنند.

مهرآبادی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه جنابعالی در دولت قبل رئیس سازمان ملی زمین و مسکن بودید و حال مجری طرح مسکن مهر، آیا شما معتقد هستید که مسکن مهر موجب تورم بوده است، گفت: بنده که اقتصاددان نیستم اما اقتصاد دانان گفته‌اند که مسکن مهر ایجاد تورم می‌کند.
 
مجری طرح مسکن مهر افزود: سیاست دولت قبل این بوده است که 2500 هزار واحد مسکونی به اعطای تسهیلات ساخته شود چرا که در سرشماری سال 85 مشخص شد که 1.5 میلیون خانوار در کشور فاقد مسکن هستند.

مهرآبادی اظهار کرد: دولت قبلی تصمیم گرفت که برای این فاقدین مسکن فکری کند به همین منظور در قانون ساماندهی مسکن در راستای بند (د) تبصره 6 قانون ساماندهی تصمیم بر این شد که در طول چند سال که تقاضای مسکن افزوده می‌شود، دولت با اعطای تسهیلات اقدام به احداث مسکن کند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: حال سیاست دولت یازدهم این است که تورم را کنترل کند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مصطفی حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
۰
۰
من مهررماه سال 91 اسم نوشتم وبا كلی بدبختی تونستم تمام اقساط رویكجا پرداخت كردم قراربود1-2میلیون دیگه موقع تحویل واحددربهمن ماه بریزم به حساب حالااین انصافه بعداز گذشت این همه مدت واحدوكه تحویل نگرفتم هیچ امروز اطلاع دادن اگه تادوروز دیگه 10میلیون دیگه به حساب نریزید حذف میشیدمن این همه پول از كجا بیارم ازاول میگفتیدشرایط اینطوریه كه من همه چیزمونفروشم زودی اقساط وبدم صبرمیكردم امسال اسم مینوشتم ماشینموكه فروختم 7میلیون الان میدادم 20میلیون طلاهایی كه فروختم گرمی50-60 الان میدادم گرمی90به راحتی پولوجورمیكردم این همه بدبختی نمیكشیدم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها