برای پرسپولیسی‌ها جای پرسش است که چرا تیم‌شان با این همه بازیکن خوب و ستاره، چند هفته‌ای است که کم اثر بازی می‌کند و برابر حریفان نتیجه نمی‌گیرد.
کد خبر: ۶۳۷۹۵۰
پرسپولیس چه زمانی دل هوادارانش را شاد می‌کند؟

این در شرایطی است که علی دایی در این فصل دست روی هر بازیکنی گذاشته، رویانیان مدیرعامل باشگاه به هر ترفندی از جمله شل کردن سر کیسه متوسل شده و آن بازیکن را جذب کرده تا سرمربی سرخ‌ها در راه قهرمانی همه ابزارها و سرمایه‌ها را در اختیار داشته باشد.به‌طور طبیعی در چنین حالتی، مسئولان و طرفداران پرسپولیس از تیم علی دایی حداقل کسب یک جام را می‌خواهند و این خواسته نیز کاملا بحق است. بی‌شک اگر پرسپولیس در این فصل و با این همه ریخت و پاش نتواند قهرمان شود، پس دیگر چه وقت می‌خواهد دل هوادارانش را شاد کند. در نظر بگیرید که اکثر بازیکنان پرسپولیس نیز در این فصل رقم‌های خوبی به لحاظ مالی گرفته‌اند، اما همه این بازیکنان میلیاردی، در حد بازیکنان 200، 300 میلیونی نیز بازی نمی‌کنند تا این پرسش مطرح شود که پس فرق این ستاره‌های میلیاردی با بازیکنان معمولی چیست؟ اصولا فرق پرسپولیس لبریز از ستاره با تیم متوسط و تازه صعود کرده‌ای چون گسترش فولاد تبریز چیست که با بازیکنان معمولی و نه میلیاردی‌اش، پرسپولیس را شکست می‌دهد؟!

براستی در جریان نتیجه نگرفتن‌های پرسپولیس مقصر کیست؟ علی دایی مقصر است یا بازیکنان؟ بی‌شک باید کادر فنی را مقصر دانست. کادری که با نظر مستقیم خویش و دست باز و در اختیار داشتن بازیکنان کلیدی تیم را بسته است.

یعنی در دفاع، خط هافبک و خط حمله بازیکنانی در جمع سرخ‌ها حضور دارند که هر تیمی آرزوی داشتن‌شان را دارد. اما همین بازیکنان یا با سیستم و تاکتیک‌های کادر فنی بیگانه‌اند یا نمی‌توانند به هر دلیلی آن را خوب در زمین مسابقه پیاده کنند. در نظر بگیرید که دیروز بازیکن جوانی چون مهرداد بایرامی در بین سه دفاع با تجربه و ملی‌پوش پرسپولیس، یک سانتر ساده را با یک ضربه آرام به درون دروازه سرخ‌ها هدایت کرد تا به نوعی درسی داده باشد به بازیکنان گران‌قیمت پرسپولیس که فکر می‌کنند چون میلیاردی پول گرفته‌اند و در تیمی چون پرسپولیس حضور دارند، هیچ دفاعی سد راهشان نیست.

دیروز علی دایی وقتی تیمش گل خورد، برای جبران نتیجه و فرار از شکستی سنگین دو بازیکن تکنیکی و سازنده خود (خلعتبری و صادقیان ) را بیرون کشید تا به جای آنان ماهینی و حاتمی را به میدان فرستاده و رو به بازی هوایی بیاورد. تنها به این امید که در یکی از این سانترها، دری به تخته بخورد و تیمش صاحب گل تساوی شود، اما این حربه نیز موثر واقع نشد و سیدصالحی در آخرین ثانیه‌های وقت اضافی توپی را که می‌توانست با ضربه سر به گل مساوی سرخ‌ها تبدیل کند راحت به بیرون زد تا دایی بیش از پیش دستگیرش شود که با این روند، تیمش ره به جایی نمی‌برد.

به هر رو پرسپولیس در برابر گسترش رده نهمی به ششمین شکست خود نیز تن داد تا کارش برای رسیدن به قهرمانی سخت و سخت تر شود.

حجت‌اله اکبرآبادی

دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
۰
۰
وقت گل نی.....

نیازمندی ها