نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: رئیس جمهور اظهارنظرهایی را که برخی افراد نزدیک به دولت مطرح می کنند که موجب تضعیف روابط دولت و مجلس است را خاتمه دهد.
کد خبر: ۶۳۷۲۰۴
رئیس جمهور به نظراتی که روابط دولت و مجلس را تضعیف می‌کند پایان دهد

در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی محمد رضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: امروز روابط بین مجلس و دولت خوب است، این روابط در حال توسعه بوده و درخواست ما از رئیس جمهور این است که اجازه ندهد برخی با اظهارنظرهای غیرمنطقی، روابط بین دولت و مجلس را تضعیف کنند.

وی افزود: در برخی صحبت ها، برخی افراد متعلق به دولت اظهارنظر کردند که مجلسی ها فضای انتخابات ریاست جمهوری را درک نکردند، بر اساس قانون اساسی وظیفه مجلس نظارت بر دولت است و قطعا این اظهارنظرها نقض قانون اساسی محسوب می شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: از رئیس جمهور درخواست می کنیم که این گونه اظهارنظرها را خاتمه داده و اجازه ندهند که برخی از کسانی که وابسته به دولت هستند سبب تضعیف روابط بین دولت و مجلس شوند.

این نماینده مجلس همچنین در تذکر دیگری در خصوص هدفمندی یارانه ها، گفت: با توجه به اینکه دولت از ارائه تبصره فاز دوم هدفمندی صحبت می کند بر اساس مواد 135 ، 136، 137 و 139 آیین نامه داخلی امکان ارائه پیشنهاد هدفمندی یارانه ها در قالب تبصره به کمیسیون تلفیق وجود ندارد.

پورابراهیمی افزود: اگر به این شکل باشد کمیسیونها هیچ اظهارنظری در تبصره نمی توانند داشته باشند که این نقض مواد آیین نامه داخلی مجلس است.

وی هچنین با اشاره به اینکه بررسی بحث درآمدی بودجه در کمیسیون تلفیق تمام شده، خاطر نشان کرد: امکان اینکه کوچکترین تغییری در آن ایجاد شود وجود ندارد و به نظر می رسد با این کار تمام زحمات کمیسیون تلفیق به هدر رود، باید در یک لایحه جداگانه از سوی دولت این موضوع مطرح شود که ای کاش این لایحه زودتر از اتمام بررسی درآمدهای بودجه به مجلس ارائه می شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها