دبیر انجمن انکولوژی ایران خبر داد:

ابتلای سالانه 90هزار ایرانی به سرطان

هنوز یک هفته از انتشار خبر تراشیدن موی سر یک معلم مریوانی برای ابراز همدردی با دانش آموز مبتلا به بیماری در یکی از مدارس شهرستان مریوان نمی گذرد که بر اساس اعلام استاندار کردستان، رئیس جمهور دستور داده که از این معلم به صورت ویژه تقدیر شود.
کد خبر: ۶۳۶۷۸۳
تقدیر رئیس جمهور از معلم مریوانی برای همدردی با شاگرد بیمار

محمد علی محمدیان معلم دبستان شیخ شلتوت مریوان برای ابراز همدردی با یکی از دانش آموزان خود که به دلیل ابتلا به بیماری و مصرف دارو موی سر خود را از دست داده بود، موی سرش را تراشید و در حالی که حدود یک هفته است که این خبر برای اولین بار در شبکه های اجتماعی و سپس رسانه های خبری مطرح شد، رئیس جمهور دستور داده است که از این معلم تقدیر شود.

این اقدام معلم مریوانی برای اولین بار در شبکه های اجتماعی منتشر شد و به فاصله کمی رسانه های مجازی و همچنین صدا و سیما نیز نسبت به تهیه گزارش از این کار اقدام کردند و در فاصله ای کوتاه این خبر در صدر اخبار کشور قرار گرفت و به فاصله یک هفته رئیس جمهور  دستور تقدیر از این اقدام را صادر کرد و همزمان مقرر شده هزینه های درمان این دانش آموز نیز تامین شود.

استاندار کردستان ضمن اعلام خبر دستور رئیس جمهور برای تقدیر از معلم مریوانی و تامین هزینه های مورد نیاز برای پیگیری و تامین هزینه های درمان دانش آموز بیمار مریوانی اظهار داشت: عصر جمعه از دفتر رئیس جمهور با من تماس گرفتند و اعلام شد که دکتر روحانی به محض رویت این خبر دستور داده است تا از این اقدام معلم مریوانی به صورت ویژه تقدیر و تشکر شود.

عبدالمحمد زاهدی بیان کرد: همزمان با این مهم رئیس جمهور دستور داده است که وضعیت بیماری دانش آموز مریوانی نیز پیگیری شود و هزینه های درمانی وی نیز تامین شود تا در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به درمان این دانش آموز نیز اقدام شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته بعد از دستور رئیس جمهور افزود: به محض اعلام دستور رئیس جمهور من با آقای محمدیان معلم مریوانی تماس گرفتم و به صورت تلفنی از وی تقدیر کردم که امیدواریم طی روزهای آینده نیز به صورت حضوری بتوانیم از این اقدام وی به عنوان یک الگو تقدیر کنیم.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در خصوص روند درمان دانش آموز مریوانی نیز گفت: در بیمارستان رازی تهران آزمایشات مختلفی بر روی این دانش آموز صورت گرفته است و خوشبختانه روند درمان وی رضایت بخش بوده و نکته قابل ذکر این است که وی هم اکنون در بیمارستان بستری نیست و در محل زندگی خود بوده و در مدرسه نیز حضور پیدا می کند.

وی ادامه داد: بر اساس دستور رئیس جمهور به مسئولان بیمارستان نیز دستور داده شده است که مسائل درمانی این دانش آموز مریوانی به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گرفته و اقدامات لازم در این خصوص نیز انجام شود.

زاهدی در پایان با اشاره به اینکه هزینه های درمان این دانش آموز مریوانی نیز تامین می شود، بیان کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور هزینه های مورد نیاز برای درمان این دانش آموز مریوانی نیز تامین می شود و انتظار داریم که با توجه به اقدامات صورت گرفته در کوتاهترین زمان ممکن شاهد رفع این بیماری باشیم.

محمدعلی محمدیان معلم پایه دوم دبستان شیخ شلتوت شهر مریوان در خصوص اقدام خود برای تراشیدن موی سرش اظهار داشت: یکی از دانش‌آموزانم به دلیل داشتن بیماری سرطان و به هنگام مصرف دارو تمامی موهای سرش ریخت و از بین رفت و وی هر بار در کلاس درس و یا محیط مدرسه حاضر می شد مورد تمسخر دیگر دانش‌آموزان هم سن و سالش قرار می‌گرفت و به همین دلیل و در راستای همدردی با وی من هم تصمیم گرفتم تا موی سرم را تراشیده و خود را با وی همسان کنم.

این معلم مریوانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه هدف اصلی این حرکت نوعی همدلی با دانش‌آموزش محاسبه می‌شود ادامه داد: معلمی شغل انبیاست و کار اصلی وی ترویج اخلاق حسنه، آموزش و تربیت است و در این راه باید از تمام وجود مایه گذاشت، کودکان روحی لطیف و سرشار از محبت دارند که باید به آنها نحوه ابراز آن را یاد داد تا بتوانند در آینده نه چندان دور با ابراز به موقع این محبت و عشق به یاری همنوعان خود بشتابند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
س - مهریاری لیما
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
۰
۰
درود برشما ای فداكار ای انسان شما ای دنیاپرستان درس عبرت بگیرید ازانسانهای پاك
نزدیك است
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
۰
۰
مرد بزرگ دست مریزاد
انسایت رو شرمنده كردی

نیازمندی ها