رئیس‌جمهور در دیدار ایثارگران خوزستان:

برای تنش‌زدایی با دنیا باید قدرت ملی خود را بالا ببریم

رئیس جمهور گفت: این روزها، ما نیازمند روحیه جهادی و ایثار و فداکاری در کشور هستیم؛ اگر می‌خواهیم با دنیا به سمت تنش زدایی حرکت کنیم، لازمه آن این است که قدرت ملی خود را بالا ببریم.
کد خبر: ۶۳۶۱۴۳
برای تنش‌زدایی با دنیا باید قدرت ملی خود را بالا ببریم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در دیدار جمعی از ایثارگرانِ استان خوزستان افزود: ملت ایران با اتکا به فرهنگ ایثار و شهادت توانست بر استبداد پهلوی غلبه کرده و انقلاب اسلامی را رقم بزند و همین روحیه بود که در دوران دفاع مقدس موجب ایستادگی ایران در برابر قدرت‌های بزرگ جهان شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به مقام شامخ شهدا و ایثارگران نزد پروردگار، حرکت آنان را در جهت کسب رضای الهی توصیف و تصریح کرد: خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان به درستی صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند.

روحانی افزود: ملت ایران در دوران دفاع مقدس به تنهایی و مظلومانه در برابر نظام حاکم بر جهان ایستاد، اما حتی در جنگ نیز، اخلاق و انسانیت را کنار نگذاشت.

رئیس‌جمهور با بیان خاطراتی از سال‌های اول دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: ما به دفاع مقدس نیروهای نظامی اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و عشایر و بسیج قهرمان، افتخار می‌کنیم و وظیفه خود می‌دانیم که با تمام توان به ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا خدمت کنیم.

روحانی با اشاره به دیدارهای هفتگی خود با خانواده‌های ایثارگران، یادآور شد: حضور در محضر خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و زیارت قبور شهداء همچون دعا و نیایش موجب تقویت روحیه می‌شود.

رئیس‌جمهور همچنین با تکریم از خانواده جانبازان، گفت: مگر می‌توان برای کسی که قطع نخاع شده یا برخی از اعضای بدنش را از دست داده است، کار جبرانی انجام داد؟ جبران آن با خداست.

روحانی در عین حال افزود: این روزها، ما نیازمند روحیه جهادی و ایثار و فداکاری در کشور هستیم؛ اگر می‌خواهیم با دنیا به سمت تنش زدایی حرکت کنیم، لازمه آن این است که قدرت ملی خود را بالا ببریم.

حل مشکل بیکاری پس از مهار تورم

رئیس‌جمهور در ادامه این مراسم با تأکید بر این که یکی از بزرگترین مشکلات، بیکاری و اشتغال است، گفت: دولت، پس از مهار تورم، به سراغ حل این مشکل خواهد رفت.

پیش از این دیدار حجت الاسلام شهیدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ترکیب و تعداد خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران استان خوزستان، خواستار اهتمام ویژه دولت به اشتغال فرزندان ایثارگران و نیز توجه به مسائل درمانی آنان شد.

همچنین جمعی از خانواده ایثارگران خوزستان ضمن دفاع از مواضع دولت در عرصه‌های مختلف که آرامش و امید در کشور را به دنبال آورده است، گزارشی از چالش‌های پیش روی خانواده هایشان را ارائه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها