روحانی در دیدار کارکنان منطقه نفتی دارخوین:

تولید گاز و نفت را بالا ببرید و صادر کنید

رئیس‌جمهور با تاکید بر این که تنش‌های سیاسی جامعه بسیار کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: ما دلمان می‌خواهد همه بخش‌های جامعه پرنشاط باشد و نقد کنند؛ دولت می‌خواهد این راه را ادامه دهد تا آرامش سیاسی برقرار شود، در این راه نه تنها همه قوا، بلکه همه مردم و تشکل‌های سیاسی باید کمک کنند؛ باید همزیستی مسالمت آمیز سیاسی را بیاموزیم.
کد خبر: ۶۳۶۱۳۹
‌ باید همزیستی مسالمت آمیز سیاسی را بیاموزیم

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در جریان دومین روز از سفر به استان خوزستان در نشست بررسی ظرفیت‌های توسعه این استان افزود: ما با دنیا در حال جنگ و ستیز نیستیم و روی منافع ملی خود محکم ایستاده ایم، ما می‌خواهیم با دنیا تعامل سازنده و موثر داشته باشیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: برخی فکر می‌کنند ما خوشمان می‌آید با خارجی‌ها بنشینیم و لبخند بزنیم و قهوه بخوریم و می‌گویند لبخند اعتمادسازی و تعامل سازنده برای چیست. برای این است که کشور پیشرفت کند. تمام تلاش برای این است که کارآفرینان اگر چیزی می‌خواهند تهیه کنند، آسان تر، ارزان تر و در شرایط رقابتی آن را تهیه کنند.

عزت یعنی امکان خرید آزادانه ایرانی از بازارهای جهانی

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با طرح این پرسش که «عزت یعنی چه؟» پاسخ داد: فراهم شدن امکان خرید آزادانه برای ایرانی از بازارهای جهانی را یکی از موارد عزت می‌دانم.

رئیس‌جمهور در عین حال تاکید کرد: ما می‌خواهیم نه تنها برای خرید و تأمین نیازهای مالی بلکه جهت تسهیل در همه موارد با دنیا تعامل کنیم. تمام تلاش این است که شرایط آرام تر و پرمنفعت تر برای مردم ایجاد کنیم.

روحانی در ادامه با بر شمردن اقدامات پنج ماه اخیر دولت در حوزه‌های سیاست داخلی، خارجی، ثبات اقتصادی و امور زیربنایی، اعلام کرد: شبکه ملی اطلاعات با پهنای باند بسیار مطلوب را در دستور کار داریم. فعلاً برنامه ریزی ما در این حوزه برای سال آینده است.

رئیس‌جمهور با بیان این که «امروز خداوند شرایطی را برای مردم فراهم کرده که نزد خدا و مردم بهانه‌ای دیگر برای ما باقی نمانده»، افزود: زمانی می‌گفتند در داخل تنش‌های داخلی و بی ثباتی‌های فراوانی وجود دارد. نمی‌گویم ما توانستیم آرامش و ثبات کامل را در زمینه بازار پول و سرمایه به وجود آوریم، اما شرایط به صورت نسبی مناسب است.

روحانی ادامه داد: اولین مساله این بود که جامعه احساس آرامش کند، رقابت سیاسی خوب است اما برخوردها و نزاع‌های سیاسی که جامعه را به تنش می‌کشاند و بر فعالیت‌های اقتصادی تاثیر بگذارد، قابل قبول نیست.

‌ باید همزیستی مسالمت آمیز سیاسی را بیاموزیم

روحانی با تاکید بر این که تنش‌های سیاسی جامعه بسیار کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: انتقاد و نقد باید باشد. نباید نگران باشیم. انتقاد جزو لوازم نشاط سیاسی و مردم سالاری دینی است. مردم باید عقاید و نظرات خود را بگویند. ما دلمان می‌خواهد همه بخش‌های جامعه پرنشاط باشد و نقد کنند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت می‌خواهد این راه را ادامه دهد تا آرامش سیاسی برقرار شود، در این راه نه تنها همه قوا، بلکه همه مردم و تشکل‌های سیاسی باید کمک کنند؛ باید همزیستی مسالمت آمیز سیاسی را بیاموزیم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: در شبکه راه آهن، مصمم به فعال کردن آن هستیم. حمل و نقل نیز بخش عمده اش باید به عهده شبکه ریلی باشد و یکی از اولویت‌های دولت سرمایه‌گذاری در بخش شبکه ریلی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در بخش بانکی باید اقدامات فراوانی صورت بگیرد، گفت: بانک‌های ما امروز از وظیفه اصلی خود فاصله گرفته اند و اصلاحات بانکی ضروری است.

وی در ادامه، وضعیت امروز خوزستان را کاملاً آماده فعالیت دانست و با مرور اقدامات در این استان، گفت: نه از دولت و نه از کارآفرینان پذیرفتنی نیست که در این استان کسی بیکار باشد.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به منابع عظیمی که در استان خوزستان وجود دارد، بهره وری را مورد تاکید قرار داد و با استناد به گزارشی که از مصرف گاز در کل ایران در اختیار وی قرار گرفته، افزود: در این گزارش عنوان شده که مصرف گاز در ایران از اتحادیه اروپا بیشتر است. باید بهره وری را بالا ببریم.

روحانی به وضعیت تولیدات داخلی در بازارهای جهانی نیز اشاره کرد و گفت: وقتی نمی‌توانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم، یعنی اینکه در تولید ایراد داریم.

وی همچنین تاکید کرد: در کشور ما نخبه زیاد است. یکی از تلاش‌های ما این است که بنیاد نخبگان را فعال کنیم.

رئیس‌جمهور در ادامه به مرور سهم بودجه استان خوزستان در بودجه سال 93 پرداخت و گفت: پیش از این سفر به این استان در تهران تصمیمات مهمی برای توسعه خوزستان اتخاذ کردیم که به حول و قوه الهی عمل می‌کنیم.

وی با اشاره به برخی اقدامات اتخاذ شده در دولت برای توسعه خوزستان و رفع مشکلات این استان از جمله تامین آب شرب اهواز تا هفته آینده گفت: ما در دولت وظایف خود را انجام دادیم ولی کار اصلی بر دوش شماست. باید با سرمایه خود، سرمایه ایرانیان خارج از کشور و سرمایه‌گذاران خارجی فعال شوید.

روحانی به قول‌هایی که در این سفر در حوزه توسعه استان خوزستان مطرح کرده است، اشاره کرد و افزود: آنچه می‌گویم، در دولت یازدهم به آن عمل می‌شود. پول از ما، کار از مردم و وزرا و ان شاءالله به حول و قوه الهی خوزستان و ایران را آباد کنیم.

رئیس‌جمهور در پایان با تاکید بر لزوم وحدت و کنار گذاشتن اختلافات در مسیر توسعه و آبادانی کشور تاکید کرد: باید با یک آشتی، انسجام و برادری مسیر را پیش برد و دست به دست هم بدهیم و دست یاری خداوند هم کنار ما خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها