روحانی در دیدار کارکنان منطقه نفتی دارخوین:

تولید گاز و نفت را بالا ببرید و صادر کنید

روحانی در جمع روحانیون خوزستان:

دولت دست استمداد به سوی علما دراز می‌کند

رییس جمهوری درجمع علما، طلاب و فضلای استان خوزستان گفت: ملت شریف ایران با رأی خود در انتخابات سال ۹۲ به دنیا اعلام کرد که اسلام توأم با اعتدال می‌خواهد و با تندروی و افراط مخالف است.
کد خبر: ۶۳۵۸۵۹
دولت دست استمداد به سوی علما دراز می‌کند

به گزراش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری رئیس جمهوری شب گذشته درجمع علما، طلاب و فضلای استان خوزستان حجت الاسلام والمسلمین  حسن روحانی با اشاره به تصویب پیشنهاد ایران در سازمان ملل درمقابله با نفی خشونت و افراطی‌گری گفت: این پیشنهاد چنان با قاطعیت درمجمع سازمان ملل مطرح شد که بزرگترین دشمنان ایران هم هنگام رأی‌گیری جرات نکردند، اعلام کنند این طرح به رای گذاشته شود.

حسن روحانی در بخشی از این سخنرانی با بیان اینکه ما در تفاهم و در نقشه راه در ژنو به توافقی رسیدیم که چند روز دیگر این توافق اجرایی و عملیاتی خواهد شد اظهار داشت: اولین قدم برای شکستن تحریم ها برداشته خواهد شد. ما این راه را ادامه می دهیم اگرچه راه بسیار سخت و دشواری است.

وی تاکید کرد: اما غیر از بحث تحریم ها که فرعی است، ما می خواهیم با ایران هراسی و اسلام هراسی بجنگیم ما می خواهیم به دنیا بگوییم انقلاب اسلامی انقلاب رحمت است .

روحانی تصریح کرد:من این را به صراحت بگویم، نه در سیاست خارجی، دولت بر این اصل قانون اساسی؛ به غیر از مسایل فقهی و دینی، معتقد است که سیاست های کلی نظام بر عهده مقام معظم رهبری است. نه به زبان بگوید، در عمل آن را قبول دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران هیچ گاه به دنبال دست یابی به بمب هسته ای نبوده است گفت: در دنیا تبلیغ کردند و ترویج کردند که ایران به دنبال بمب هسته ای است، نه تنها ایران به دنبال بمب است، بلکه می خواهد آن را در اختیار گروه های تروریست قرار بدهد و دنیا را ناامن کند. در حالی که جمهوری اسلامی ایران هرگز دنبال سلاح هسته ای نبوده است. در هیچ مقطعی نبوده است. در این باره مقام معظم رهبری فتوای صریح دادند بر حرمت تولید، نگه داری و استفاده سلاح های هسته ای و البته سایر سلاح های کشتار جمعی هم همین حالت را دارد. لذا جمهوری اسلامی ایران هرگز دنبال این ها نبوده است.

وی در بخشی دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه مردم در انتخابات اعلام کردند که اعتدال را می خواهند نه افراط را گفت: مردم می گفتند ما با این رأی، اسلام را می خواهیم. ما اسلام را می خواهیم، اعتدال را هم می خواهیم ولی افراط نمی خواهیم . شعار من هم این بود. به هرحال من عضو این نظام بودم. من در دوران تبلیغات انتخاباتی ام در بوروشور و زندگی نامه ام اولینش این بود که من نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی هستم. می دانستند که من در طول این مدت داخل این نظام بودم، نماینده مجلس بودم یا دبیر شورای عالی امنیت ملی بودم و مسئولیت های دیگری داشتم، عضو خبرگان رهبری بودم. مردم اعلام کردند به دنیا ما به اسلام وفاداریم، میانه روی و اعتدال را هم می خواهیم.
متن کامل سخنان رییس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
یا ایها النبی انا ارسلناک شاهداً و مبشراً و نذیرا و داعیاً الی الله باذنه و سراجاً منیرا
ایام ولادت با سعادت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و امام صادق(ع) و هفته وحدت و ایام شروع امامت حضرت ولی عصر (عج) را به محضر همه علما، بزرگان، نماینده ولی فقیه، استادان، نمایندگان مجلس خبرگان، قضات و همه اعضایی که در محضرشان هستیم، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
روحانیت شیعه از آغاز بار مسئولیت سنگینی بر دوش داشته و آن حراست از مرزهای دین بوده است که فرمود "علما شیعتنا مرابطون بالثغر الذی یلی ابلیس و عفاریته "
علما حافظ مرزهای دین و اسلام و مبین دین و انطباق دین در شرایط زمان و تبیین احکام دین در مقاطع مختلف تاریخی از طریق اجتهاد بودند.

روحانیت و علما حافظ مرزهای دین اسلام هستند

این بار بعد از دوران غیبت صغرا، به مراتب سخت‌تر و سنگین‌تر شد، چنان که دسترسی به معصوم گاهی ناممکن و گاهی بسیار صعب و دشوار بود. خیلی مهم است که روحانیت شیعه می‌خواهد کاری مربوط به انبیاء و معصومین و آن بار سنگین را بر دوش بگیرد.

در قرن پنجم کار بزرگی صورت گرفت و شیخ الطائفه که ما باید بگوییم، محصول آنچه ما امروز از فقه و اصول و تفسیر و کلام و فلسفه و سایر علوم اسلامی داریم، از ایشان است چرا که در واقع منشأش تأسیس حوزه علمیه نجف در یک مقطع و تاسیس حوزه علمیه قم در مقطع دیگر بود.

چون فرصت محدود است، به تفصیل مساله نمی پردازم که خود شما بزرگان به همه آنها واقف و مبین برای مردم هستید. در قرن پنجم کاری که شیخ الطائفه انجام داد، یعنی تاسیس حوزه علمیه نجف بسیار بزرگ بود که آثار و برکات زیادی به همراه داشت.

یکی از آثار آن شیخ اعظم، شیخ انصاری، افتخار این دیار و این استان است. واقعاً شیخ چه کرد که بعد از سالیان دراز، هنوز هم شیخ می درخشد. امام راحل(ره) وقتی در درسش می خواست از شیخ انصاری نام ببرد، می فرمود شیخ اعظم. بزرگانی مثل شیخ انصاری، آخوند خراسانی و خیلی از بزرگان در این حوزه تربیت شدند. امروز امکانات بسیاری مانند اینترنت، کامپیوتر و ابزارهای زیادی در اختیار ماست که آن زمان این ابزارها نبود و ببینید آنها در سختی ها و مشکلات چه کردند؟ ان هم با توجه به وضعی که آن زمان حوزه علمیه داشت. در شرایط سخت، بزرگان ما در علم دین کاری کردند که امروز هم ما باید سر تعظیم در برابر آن بزرگواران فرود آوریم.

از آن طرف در ۹۰ سال پیش شیخ بزرگ دیگری، مرحوم حائری (رض) بود که حوزه علمیه قم را تاسیس کرد. در واقع تشیع و حوزه ها مرهون این دو شیخ هستند؛ شیخ الطایفه در تاسیس حوزه علمیه نجف و شیخ بزرگ حائری (رض) در تأسیس حوزه علمیه قم. اسلام در مراحل مختلف و حوزه های مختلف فراز و نشیب های مختلفی داشته است.

غرب هرچه دارد از علمای اسلام دارد

دورانی بود که کل علوم تقریباً منحصرا در حوزه های علمیه بود؛ ریاضیات، فلسفه، شیمی، فیزیک و حتی طب و علوم دیگر. شما بو علی سینا را ببینید، محمد زکریای رازی و خوارزمی را بینید که در قرن دوم سوم بودند. زکریای رازی بیش از هزار و صد سال پیش در قرن سوم چه کرده است؟.کتاب هایش در تفسیر قرآن، شیمی و طب فلسفه چه کرده است؟ یا بوعلی را ببینید که دنیا به بوعلی افتخار می کند. البته غرب قدر ناشناسی می کند. غرب هر چه دارد از علمای اسلام دارد. شما حتی دانشگاه های قدیمی غرب را که نگاه می کنید حتی ساختمانش هم تقلید از حوزه های علمیه است. آکسفورد را ببینید، شبیه مدرسه فیضیه است. سبک همان سبک است. خیلی بحث ها اینجا وجود دارد. دانشمندان اسلامی خدمات بسیار بزرگی کردند. البته در مقاطعی هم انحرافاتی پیش آمد که علمای بزرگ جلو آن را گرفتند. وحید بهبهانی که افتخار این استان و منطقه است، یک تنه در برابر انحرافی که اگر ادامه می یافت چیزی از اجتهاد باقی نمی ماند، ایستاد. در برابر عظمت اسلام و حوزه های علمیه، دنیای غرب به جای قدردانی و قدرشناسی همواره بر مبنای اسلام هراسی در برابر اسلام و روحانیت و علما ایستادگی کرده است.

اگر ما بخواهیم سه مقطع اسلام هراسی غرب را تقسیم بندی کنیم، باید بگوییم در دوران جنگ های صلیبی اسلام هراسی را شروع کردند که اتفاقاً علوم را هم در همان مقطع از جهان اسلام اقتباس کردند. دوران عثمانی ها هم مرحله دوم اسلام هراسی را شروع کردند. و مرحله سوم اسلام هراسی بعد از انقلاب اسلامی است. حوزه علمیه قم شخصیتی را همچون امام خمینی(ره) تربیت کرد که به افتخار روحانیت، افتخار شیعه، افتخار حرکت های آزادی بخش و افتخار آزادیخواهان تبدیل شد و کار بسیار بزرگی را انجام داد.
شما کتابهایی که غربی ها راجع به انقلاب اسلامی نوشته اند نگاه کنید، مثل کتابی که دانشگاه کمبریج نوشته است. وقتی راجع به انقلاب اسلامی صحبت می کند، می گوید روحانیت سازماندهی ای کرد برای انقلاب که غرب از فهم آن عاجز ماند.
آن وقتی که از امام و شهید بهشتی نام می برند، می گویند ما سازمان مساجد را نمی فهمیدم. اینها را انگلیسی هایی می گویند که سالها این منطقه تحت استعمار واستثمارشان بوده است. می گویند ما شبکه سازماندهی مساجد را درک نکرده بودیم و نمی دانستیم روحانیت چه نفوذی دارد و چطور سازماندهی می کند و می گوید ما دچار حیرت شده ایم.

امام در پاریس با نواری که از طریق تلفن ارسال می شد و ظرف ۲۴ ساعت به سراسر ایران و حتی سراسر روستاها می رسید، فرمانی صادر می کرد که به گوش مردم ایران می رسید. حالا در آن دوران انقلاب نه ماهواره و اینترنتی بود و نه از این ابزارها خبری بود. غربی ها وقتی دیدند که انقلاب اسلامی به رهبری یک عالم و مرجع تقلید و با فداکاری ملت به پیروزی رسید، همان هراسی که یک روزی در جنگ های صلیبی از قدرت عثمانی ها پیدا کرده بودند، یک بار دیگر به لرزه افتادند، البته به غلط چرا که انقلاب اسلامی برای کسی تهدید نبود و صدور یک فرهنگ بود نه چیز دیگر.
خوب اینها در یک مقطع دیگر نیز این اسلام هراسی را به بهانه یازده سپتامبر ترویج کردند و ادامه دادند. اگرچه آنها همواره در کنار اسلام هراسی به خاطر انقلاب اسلامی همیشه یک ایران هراسی هم بوده و آنها این را به بهانه یازده سپتامبر تشدید کردند.

دنبال چه هدفی بودند و هستند؟ اینکه نظام جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی، اگر شد نماند و اگر نشد، تضعیف شود و حداقل جلو نفوذ این انقلاب را در منطقه و جهان بگیرند.

در سال های اخیر دو بهانه پیدا کردند. یک بهانه به دنیا گفتند اسلام مظهر خشونت است. اسلام جوانها را تشویق می کند به ناامنی، تشویق می کند به افراطی گری، تشویق می کند به خشونت، به قول آنها تروریسم .این چیزی بود که تبلیغ می کردند و خودشان هم از طریق سازمان های جاسوسی شان، یک عده مسلمانان را در گوشه و کنار دنیا به نام اسلام به همین راه تحریک می کردند. شما امروز در منطقه می بینید، چه آشوب و چه کشتاری را یک عده منحرف به نام دین و جهاد، متاسفانه با استناد به آیات قرآن انجام می دهند و به غلط دارند جوانهای ما را گمراه می کنند. این هم بهانه خوبی شد برای غرب که این مسیر را ادامه دهند و تشدید کنند.

ایران هرگز به دنبال سلاح هسته ای نبوده است

دومین بهانه شان فناوری هسته ای صلح آمیز ایران بود. در دنیا تبلیغ کردند و ترویج کردند که ایران به دنبال بمب هسته ای است، نه تنها ایران به دنبال بمب است، بلکه می خواهد آن را در اختیار گروه های تروریست قرار بدهد و دنیا را ناامن کند. در حالی که جمهوری اسلامی ایران هرگز دنبال سلاح هسته ای نبوده است. در هیچ مقطعی نبوده است. در این باره مقام معظم رهبری فتوای صریح دادند بر حرمت تولید، نگه داری و استفاده سلاح های هسته ای و البته سایر سلاح های کشتار جمعی هم همین حالت را دارد. لذا جمهوری اسلامی ایران هرگز دنبال این ها نبوده است.

اگر ایران دنبال بمب هسته ای بود به قول آنها، چرا برای غنی سازی ابتدا رفتیم با آنها معامله کنیم و پول بدهیم و بخریم. خب کسی که می خواهد برود بمب بسازد که نمی رود با کشورهای شرق و غرب مذاکره کند که بگوید سیستم غنی سازی به ما بدهید. همه انهایی که دنبال بمب رفتند، مخفی کار کردند و مخفیانه به نتیجه رساندند. ما بعد از جنگ تحمیلی سراغ بسیاری از کشورهای غربی و شرقی رفتیم برای اینکه فناوری غنی سازی بدهند تا ما بتوانیم سوخت نیروگاه را تامین کنیم. این چیزی است که آنها قبلا در رژیم گذشته حتی بخشی از آن را قول داده بودند. آنها به این قول عمل نکردند. کشوری که این را می خواهد اما آنها نمی دهند و بعد خودش می رود دنبالش معلوم است که نمی خواهد کار مخفی انجام دهد. هیچ کشوری نیست که دنبال بمب هسته ای باشد و برود عضو ان پی تی بشود. آژانس را در کشورش راه بدهد. معلوم است که این حرف بهانه جویی است، اما متاسفانه غرب با تبلیغات وسیعش با دیپلماسی قوی اش، با تمام ابزارش توانست این را در دنیا شایع کند که ایران و فناوری هسته ای، یک خطر برای صلح و امنیت جهانی است.

قطعنامه ای که شورای حکام آژانس در آخر پاییز سال ۱۳۸۴ صادر کرد این بود که فعالیت هسته ای ایران چون صلح و امنیت جهانی را به خطر می اندازد، پس این پرونده باید به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع داده شود. این اقدام اساسا بی معنا و نادرست بود ولی این کار را کردند. این کشورها فقط غربی نبودند، شرقی ها هم بودند. کشورهای همسایه ما هم بودند آنها هم رای دادند. پس در تبلیغات و در کار فعالیت دیپلماسی، ایران هراسی را از این طریق هم در دنیا آمدند به غلط مطرح کردند.

پیام مردم در انتخابات این بود که اسلام را می خواهیم، اعتدال را هم می خواهیم، افراط را نمی خواهیم

این خادم دین که همواره افتخارش این است که هر چه دارد از حوزه علمیه قم و از اساتید بزرگ آن حوزه دارد، بعد از آنکه ملت شریف ایران با رأیشان به دنیا گفتند ما اسلام را توام با اعتدال می خواهیم. من معنی این رای را می فهمم. خب چرا به این طلبه رای دادند؟ دیگران هم بودند، بزرگان دیگری هم بودند و خوب همه آنها هم صالح بودند. مردم می گفتند ما با این رأی، اسلام را می خواهیم. ما اسلام را می خواهیم، اعتدال را هم می خواهیم ولی افراط نمی خواهیم . شعار من هم این بود. به هرحال من عضو این نظام بودم. من در دوران تبلیغات انتخاباتی ام در بوروشور و زندگی نامه ام اولینش این بود که من نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی هستم. می دانستند که من در طول این مدت داخل این نظام بودم، نماینده مجلس بودم یا دبیر شورای عالی امنیت ملی بودم و مسئولیت های دیگری داشتم، عضو خبرگان رهبری بودم. مردم اعلام کردند به دنیا ما به اسلام وفاداریم، میانه روی و اعتدال را هم می خواهیم.

یکی از اهداف اینجانب از آغاز، از قبل از اینکه انتخاب شوم این بود که بتوانم در حد توانم و با قدرت دولت این دو بهانه را یا بگیرم یا این بهانه ها را کاهش دهم و کاری کنم که دنیا به تدریج قبول کند چهره ای که از اسلام و ایران ترسیم شده است، چهره نادرست است.

در زمینه اینکه اسلام مظهر خشونت است و طرفدار خشونت است، من هم در سخنرانی هایم و هم در مصاحبه هام و نطق های بین المللی ام تاکید کردم و در سازمان ملل طرح دنیای عاری از خشونت یا حالا تعبیر دقیقش مقابله جهانی با خشونت و افراطی گری را در سازمان ملل مطرح کردم و از سازمان ملل خواستم این طرح ایران را در دستور کار قرار دهد.

آن روز که در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کردم،بعضی از دوستان گفتند که زود بود شما این پیشنهاد را مطرح کردید. می گذاشتید چند سال کار می کردیم و زمینه را آماده می کردیم، اما خداوند توفیقی داد و ملت ایران این پیروزی بزرگ را به دست آورد. و این پیروزی ریشه در انتخابات دارد. ملت ایران در این انتخابات کار بزرگی را انجام داد. من نکته ای را به شما بگویم. در نیویورک در ملاقات با علمای اسلامی که از ایالت های آمریکا آمده بودند، که بیشتر آنها اهل سنت بودند و تعدادی هم شیعه در میان آنها بود، همه آنها که صحبت کردند گفتند این انتخابات چهره اسلام را در دنیای غرب تغییر داد و ما امروز در آمریکا سرمان بلند است و سه نفر از علمای اهل سنت در ان جلسه گفتند ما شبی نیست که ما برای شما دعا نکنیم. خیلی مساله مهمی است. یک انتخابات آثارش سراسر جهان را فرا گرفت. پیداست این ملت چقدر بزرگ و ندای این ملت چقدر رساست.

ما دو سه روز که در نیویورک بودیم دیدیم واقعا استقبال رسانه ها چقدر وسیع بود. و بالاخره پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد. همین طرح مقابله با خشونت و افراطی گری. آنچنان این طرح فائق آمد که بزرگترین دشمنان ما گرچه در بیان و بحث مخالفت کردند، اما در موقع رای گیری جرات نکردند اعلام رای کنند.

شما می دانید وقتی در یک مجمع بزرگ وقتی یک کشوری می بیند عده رای کم است، چون وزن انها را پایین می آورد و حیثیتشان می رود، سکوت می کنند و وقتی رئیس جلسه می گوید کسی مخالف نبود؟ چکشش را به معنی اتفاق آراء روی میز می زند. چند کشوری که در مجمع عمومی مخالفت کردند، در موقع رای گیری جرات نکردند بگویند این طرح به رأی گذاشته شود. غرب، چند دهه است که تبلیغ می کند که ایران مظهر خشونت و طرفدار خشونت و حتی می گویند پیشتیبان تروریسم است ، آن وقت جمهوری اسلامی ایران پیشنهادی را مطرح می کند برای مقابله با افراط و با خشونت و این طرح به اتفاق آراء یعنی بدون رای گیری به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد می رسد.

دولت تدبیر و امید دست استمداد به سوی علما دراز می کند

به نظر من این دولت در طول این ۵ ماه یک قدم بسیار بزرگ در زمینه مقابله با اسلام هراسی و ایران هراسی برداشته است.

امروز می دانید در سال جدید، دبیر کل سازمان ملل هم در اولین مصاحبه خود به طرح ایران و تصویب آن در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و این را بسیار با اهمیت در دنیای امروز تلقی کرد. ما امروز در قبال این توطئه جهانی باید بایستیم. دولت دست استمداد به سوی علما دراز می کند. شما بزرگان شما علما ، حوزه های علمیه باید بیایند اسلام رحمانی را برای دنیا تشریح کنند.

ایران به دنبال فناوری هسته ای هست اما دنبال بمب نیست

آن پیغمبر رحمت؛ و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین، او رحمت بود. او رحمت برای دنیا آورد نه تنها برای مسلمانان او راه زندگی و اخلاق آورد محبت و اخوت و برادری را آورد. این پیامبر با این عظمت، امروز غرب دارد توطئه می کند و به غلط گروه ها و گروهک هایی را هم وادار کرده به خشونت و افراط در جهان و منطقه دست بزنند و آنها هم به دروغ بگویند به نام اسلام و قرآن است. این قدم اول و مهم بود. قدم دوم اینکه این دولت تصمیم داشت به دنیا بگوید جمهوری اسلامی ایران دنبال فناوری هسته ای هست اما دنبال بمب نیست.

گاهی هم برخی اشتباه می کردند البته شاید هم نمی دانستند می گفتند ایران هسته ای شده است می دانید این کلمه هسته ای وقتی در دنیا گفته می شود معنی اش بمب است. شش کشور در دنیا هستند که می گویند ما هسته ای شده ایم. و الا اگر مبنا غنی سازی باشد که چهل کشور الان دارند غنی سازی را انجام می دهند . بجای اینکه بگویند ما دنبال سوخت نیروگاه هسته ایم، دنبال فناوری صلح امیز هسته ای هستیم ، گفتند ایران هسته ای شده، آنها هم گفتند ببینید خود مسئولین می گویند ایران هسته ای شده دیگر چه می گویید شما؟

ما را بردند در تحریم و چه فشاری بر مردم آوردند نه اینکه ما از تحریم بترسیم، اما یک ظلم ناروا به ملت بزرگ ایران بود. حتی فشار آوردند برای خرید گندم برای خرید دارو. من به بسیاری از سران اروپا که در سازمان ملل ملاقات کردم، گفتم این تحریم که شما انجام دادید ظالمانه و غیر انسانی است.

یکی از مقامات بلند اروپایی در ملاقات با من گفت من قبول دارم این تحریم ها ظالمانه و غیر انسانی بوده است. یک چنین کاری کردند، ما لازم بود به دنیا بگوییم ما دنبال فناوری هسته ای هستیم، آن را ادامه می دهیم اما در عین حال به دنیا هم روشن و ثابت می کنیم که این اتهام، اتهام بی اساسی است. این مبنای مذاکرات ما با ۱+۵ و غرب و قدرتهای بزرگ جهانی بود. این راه مثل راه اول، راهی طولانی و پرپیچ و خم است اما هم در مساله اول و هم در مساله دوم اولین گام را برداشتیم.

اولین قدم برای شکستن تحریم ها برداشته خواهد شد

ما در تفاهم و در نقشه راه در ژنو به توافقی رسیدیم که چند روز دیگر این توافق اجرایی و عملیاتی خواهد شد. اولین قدم برای شکستن تحریم ها برداشته خواهد شد. ما این راه را ادامه می دهیم اگرچه راه بسیار سخت و دشواری است. اما غیر از بحث تحریم ها که فرعی است، ما می خواهیم با ایران هراسی و اسلام هراسی بجنگیم ما می خواهیم به دنیا بگوییم انقلاب اسلامی انقلاب رحمت است . اسلام دین رحمت است ما می خواهیم بگوییم همان راهی که پیامبر رفت- شاهدا و مبشرا و نذیرا و داعیا الی الله باذنه و سراجا منیرا-همان راه را دنبال و ادامه می دهیم . در هر دو زمینه علمای بزرگ و روحانیت معظم نقش بسیار بزرگی دارد. من این را به صراحت بگویم، نه در سیاست خارجی، دولت بر این اصل قانون اساسی؛ به غیر از مسایل فقهی و دینی، معتقد است که سیاست های کلی نظام بر عهده مقام معظم رهبری است. نه به زبان بگوید، در عمل آن را قبول دارد. ما می دانیم عظمت رهبری یعنی عظمت ایران. این را همه باید درک کنند و همه باید بفهمند.
ما برای اینکه به اهداف بلندمان، هم در زمینه ترویج دین، تبلیغ دین، معرفی چهره واقعی اسلام و هم در زمینه سیاست خارجی ،هم مبارزه با اسلام هراسی ، هم مبارزه با ایران هراسی موفق شویم باید متحد باشیم و دست به دست هم بدهیم. ما یک رهبر داریم، یک قانون اساسی داریم، منافع ملی مال همه ماست، مصالح ملی مال همه ماست و همه باید زیر خیمه اسلام و ولایت و قانون اساسی و منافع و مصالح کشور کنار هم قرار بگیریم با یک اتحاد و وحدت، باید به اهداف بلندمان دست بیابیم و این کار را ان شاء الله به حول و قوه الهی انجام خواهیم داد.

دولت با همراهی ملت قادر است حماسه اقتصادی را بیافریند و ان شاء الله خواهد آفرید

من راه را دشوار می بینیم، اما بسیار امیدوارم. مشکلات کشور بسیار زیاد است اما برای حل آن بسیار امیدوارم. آنچه مقام معظم رهبری فرمود، حماسه سیاسی، این ملت به خوبی محقق کرد. آن حماسه اقتصادی را هم باید بسازیم. باید دست به دست هم بدهیم، دولت به تنهایی قادر نیست این بار سنگین را به مقصد برساند، اما دولت با ملت حتما قادر است این حماسه اقتصادی را بیافریند. و ان شالله خواهد آفرید.

و آنچه هم که در این استان من اعلام کردم و دنبالش هستم، در واقع ساختن همان حماسه اقتصادی است که باید در همه استان ها باید شروع کنیم. به هرحال ما آب پشت سر را جمع کردیم، زمین زر خیز خوزستان هم وجود دارد، یک مرحله کانال کشی را هم انجام داده ایم با این روند بخواهیم پیش برویم . ۱۷ سال گذشته، ۱۷ سال دیگر هم باید بگذرد. این واقعا حیف است. این بحث، همانطور که نماینده ولی فقیه در استان فرمودند این بحث تنها بحث خوزستان نیست، بحث کشور است. ما اروند را باید احیاء کنیم. این بحث کشور است. ما باید با مسأله معضلات زیست محیطی مبارزه کنیم. این بسیار سخت است اما این کار باید انجام شود. این بحث استان نیست بحث کشور است. حتی احیاء رود کارون هم تنها برای خوزستان نیست، برای کشور است. ما همه باید در این مسیر دست به دست هم دهیم. اما بدانیم هیچ کاری، چه کار اقتصادی، چه کار سیاست داخلی وخارجی و امنیتی زیربنای همه اینها فرهنگ است. اگر نتوانیم فرهنگ را تقویت کنیم، آنها یا امکان پذیر نیست یا بسیار صعب و دشوار است. در بخش فرهنگ روحانیت نقش بسیار بزرگی دارد. علما، ائمه محترم جمع، مبلغین مدرسین و همه عالمان دینی و همه آنهایی که اسلام را باید تبیین کنند، نقش بسیار اساسی خواهند داشت.

ان شالله به حول و قوه الهی دست به دست هم می دهیم. امید ما به حق و پروردگار است. امید ما به لطف ارواح پاک ائمه هدی علیهم السلام است به لطف ولی عصر عجل الله، امام زمان، به حمایت رهبری و حمایت و اتحاد کل ملت است. ان شاء الله به حول و قوه الهی این راه را به مقصد خواهیم رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها