نتایج یک تحقیق نشان داده کسانی که به دلیل داشتن فشار خون مجبور به استفاده از دارو هستند بهتر است چای سبز نخورند زیرا نوشیدن آن از اثر درمانی دارو می‌کاهد.
کد خبر: ۶۳۵۷۲۱

به گزارش جام جم سرا، در این بررسی که بین جامعه آماری کوچکی انجام گرفت، پزشکان از ۱۰ شرکت‌کننده در مطالعه درخواست کردند پس از نوشیدن روزانه حدود سه فنجان چای سبز یا آب به مدت ۱۴ روز، ۳۰ میلی‌گرم نیز از یک داروی فشارخون موسوم به «نادولول» مصرف کنند. آنگاه این پزشکان میزان داروی موجود در خون بیماران را مورد آزمایش قرار دادند و دریافتند در خون افرادی که چای سبز نوشیده بودند نسبت به گروهی که آب مصرف کرده بودند، آثار دارو ۷۶ درصد کمتر وجود دارد.
هلث دی نیوز نوشت: به گفته محققان، در این مطالعه کوچک که از دانشگاه پزشکی فوکوشیما در ژاپن و دانشگاه‌های دیگر در آلمان، ژاپن و ایتالیا حضور داشتند، بیمارانی که از این نوع داروی کاهنده فشارخون مصرف می‌کنند باید از نوشیدن چای سبز بپرهیزند.
طبق گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، نادولول تنها دارویی نیست که با مواد خوراکی و نوشیدنی‌ها تداخل دارد. به طور مثال مصرف آب گریپ فروت همزمان با داروهای کلسترول و برخی داروهای دیگر فشارخون نیز از اثر درمانی دارو‌ها می‌کاهد.
به گفته این پژوهشگران، ترکیبات موجود در چای سبز همچنین از جذب داروی نادولول در روده جلوگیری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۴
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۱
۰
با سلام
من در یك جای دیگر خواندم گیریپ فروت اثر داروهای فشارخون را چند برابر میكند .
این یعنی چه ؟
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
۱
۱
با سلام
من در یك جای دیگر خواندم گیریپ فروت اثر داروهای فشارخون را چند برابر میكند .
این یعنی چه ؟
علی
-
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
۰
۰
در اكثر سایتی معتبر مصرف منظم چای سبز رابرای كاهش فشارخون توصیه میكنند ...با توجه یه گفتار شما مصرف بكنیم یانه ..لطفا جواب بدید
majid shoi
-
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
سلام علی آقا چای سبز به خودیه خود برای كاهش فشار خون خوبه ولی همراه با دارو اثر دارو رو كم میكنه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها