نگاهی به سایت‌های همسریابی: موافقان و مخالفان آن

دختران! پسران! با یک کلیک همسر مناسب خود را بیابید!

رئیس پلیس فتای استان گلستان درمورد کلاهبرداری از طریق عضویت در سایت‌های همسریابی و دوست‌یابی به شهروندان هشدار داد و گفت: اتکا به اینترنت و فضای مجازی ممکن است در نگاه اول راهی آسان برای همسریابی تلقی می‌شود ولی واقعیت آن است که فضای نامطمئن مجازی می‌تواند فرصتی را برای سوء استفاده‌کنندگان نیز فراهم آورد تا با دام‌افکنی اقدام به کلاهبرداری و فریب و آسیب به متقاضیان این خدمات را کنند.
کد خبر: ۶۳۴۸۲۰

سرهنگ حبیب‌ا... رجبلی افزود: طیفی از کلاهبرداران از طریق درست کردن پروفایل (ID) در سایت‌های همسریابی، دوستیابی و جعل هویت و جنسیت و جلوه دادن خود به عنوان یک فردی از خانواده مرفه و تحصیلکرده و شاغل در یکی از شرکت‌های معتبر اروپایی که قصد ازدواج در ایران و نقل مکان به یک کشور خارجی را دارند، اقدام به فریب دختران و پسران می‌کنند.
وی گفت: کلاهبرداران در ادامه پس از ایجاد ارتباط عاطفی تدریجی و مبادله شماره تماس تلفنی و پست الکترونیکی با ترفندهای مختلف از جمله تصادف، در دسترس نبودن هزینه درمان و مواردی از این قبیل، بزه‌دیدگان را فریب داده و از آنان درخواست پول به عنوان قرض داشته و پس از خاتمه روند کلاهبرداری اقدام به خاموش کردن تلفن همراه که تنها راه ارتباطی بزه دیده است، می‌کنند. در این موارد نیز بزه‌دیده به جهت حفظ آبرو در این گونه ارتباطات از شکایت علیه مجرم صرف نظر می‌کند.
رجبلی در ادامه بااشاره به بهره‌گیری از رسانه‌ها برای افزایش آگاهی شهروندان جهت پیشگیری از این‌گونه جرائم گفت: کلاهبرداران در فضای مجازی به راحتی با تکیه بر اصل گمنامی‌و بهره‌گیری از مهندسی اجتماعی اقدام به فریب کاربران ساده لوح و متمایل به دوستی و کمک به دیگران می‌کنند.
>> قانون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها