وزیر راه و شهرسازی گفت: خط آهن قزوین- رشت- انزلی از مهم‌ترین خط آهن ایران است که ایران را به خط آهن اروپا متصل می‌کند.
کد خبر: ۶۳۴۰۰۴
راه آهن قزوین-رشت از مهمترین طرح های ریلی کشوراست

 عباس آخوندی در بازدید خود از پروژه ملی راه آهن قزوین- رشت در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه از طرحهای مهم ریلی کشور است که قزوین را به رشت، انزلی و آستارا متصل می‌کند.

وی اعلام کرد: برای این پروژه تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل آن نیز ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طول این خط آهن ۱۶۴ کیلومتر است که ۹ کیلومتر از آن شامل پل‌های پیچیده است، تصریح کرد: ساخت قطعه نخست در حال انجام است و باید هرچه زود‌تر این خط آهن به جنوب کشور وصل شود.

وی در ادامه خط آهن قزوین- رشت- انزلی را مهم‌ترین خط آهن ایران برشمرد و افزود: با اتمام این پروژه راه آهن ایران به کشور آذربایجان و راه آهن اروپا متصل می‌شود.

آخوندی تاکید کرد: با توجه به هزینه بالای اجرای این پروژه به‌زودی به فاینانس خارجی متصل خواهیم شد تا از این طریق بتوانیم این طرح را سریع‌تر به مرحله بهره برداری برسانیم.

 40 کیلومتر از خط آهن قزوین - رشت دو خطه است

معاون مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور گفت: برای رفع گلوگاه ترافیکی خط آهن قزوین - رشت، 40کیلومتر از مسیر این خط آهن در حد فاصل ایستگاه کوهین تا لوشان به صورت دو خطه اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، مسعود نصر آزادانی روز پنجشنبه در بازدید از طرح ریلی قزوین - رشت افزود: این طرح در قطعات مختلف از سال 84 به طول 164 کیلومتر آغاز شدکه برای قطارهای مسافربری 160 کیلومتر و باری 120 کیلومتر طراحی شده است.

به گفته وی، در سال های اولیه بهره برداری این طرح ریلی سالانه پیش بینی می شود پنج تا هفت میلیون تن کالا و یک میلیون و 400 هزار مسافر جابجا شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها