وزیر نفت در جمع خبرنگاران:

درآمد نفتی ایران 34 میلیارد دلار شد

وزیر نفت درآمدهای نفتی ایران در 9 ماهه نخست سالجاری را 34 میلیارد دلار اعلام کرد و با بیان اینکه به زودی ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سرگرفته می‌شود، گفت: باید ساختار سهامداران و مدیریت این پالایشگاه میعانات گازی اصلاح شود.
کد خبر: ۶۳۳۹۵۴
درآمد نفتی ایران 34 میلیارد دلار شد

بیژن نامدار زنگنه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت فروش نفت و درآمدهای نفتی ایران در سال جاری، گفت: در 9 ماهه نخست امسال حدود 34 میلیارد دلار نفت خام و میعانات گازی صادر شده که حدود 32 میلیارد دلار آن وصول و به خزانه واریز شده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تاکنون بدهی بیش از دو میلیارد یورویی بابک زنجانی به حساب خزانه واریز نشده است، در خصوص رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت، افزود: از کل درآمدهای نفتی حدود 14.5 درصد سهم شرکت نفت و 26 درصد به حساب ذخیره ارزی و مابقی به خزانه واریز می‌شود.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اعلام اینکه قیمت نفت در بودجه سال آینده 100 دلار به ازای هر بشکه پیش بینی شده است، در خصوص سیاست های خصوصی سازی وزارت نفت، توضیح داد: برای پتروشیمی و دستگاه‌های واحد از سوی دولت برنامه‌هایی انجام شده، اما این‌که بخواهیم بگوییم به خصوصی‌سازی رسیده‌ایم و به سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و مقام معظم رهبری دست یافتیم هنوز اتفاق نیفتاده است و با آن زمان فاصله داریم.

این مقام مسئول همچنین درباره آخرین وضعیت ساخت پالایشگاه جدید نفت، اظهار کرد: ساخت پالایشگاه ستاره خلیج ‌فارس و پالایشگاه آناهیتا در دستور کار قرار دارد.

زنگنه درباره آخرین وضعیت ساخت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس گفت: باید ساختار سهامداران و مدیریت این پالایشگاه میعانات گازی اصلاح شود ضمن آنکه پس از شناسایی کار پیمانکاران در بخش خصوصی از سر گرفته می‌شود.

وی همچنین درباره توسعه فازهای جدید پارس جنوبی هم، تبیین کرد: هم اکنون ساخت و راه اندازی 5 فاز پارس جنوبی شامل طرح توسعه فاز 12، 15 تا 18 پارس جنوبی در اولویت قرار دارد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها