حدود یک‌ماه از اعلام دولت مبنی بر ارائه دو نوبت سبدکالا به اقشار مختلف می‌گذرد، اما همچنان هیچ‌گونه تصمیم مشخص و صریحی در مورد بازنشستگان و مستمری بگیران تامین‌اجتماعی برای ارائه این سبد‌های کالایی اتخاذ نشده و این درحالی است که فرصت زیادی نیز تا بهمن‌ماه که تاریخ توزیع اولین سبدکالایی مذکور باقی نمانده است.
کد خبر: ۶۳۳۵۰۷
سبد کالا به بازنشستگان تامین اجتماعی هم تعلق می گیرد؟

علی‌اصغر بیات، رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمر‌ی‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی از ارسال مستقیم نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به علت مشخص نبودن ارائه سبد کالا به بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: بر اساس اخبار اعلام شده، به صورت شفاف ارائه سبد کالا به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی مشخص نیست.

وی با بیان اینکه این نامه چند روز پیش به صورت مستقیم به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور مشخص شدن تکلیف بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت سبد کالا ارسال شده است، اظهار کرد: بر اساس اعلام دولت، قرار است به بازنشستگان کشوری و لشگری سبد کالا ارائه شود در صورتی که موضوع ارائه سبد کالا به بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نیست.

بیات افزود: مجموعه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز خواستار دریافت این یارانه دولتی هستند، چرا که سبد کالای حمایتی می‌تواند در جهت رفع برخی نیازهای این جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمر‌ی‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، کلیه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی که تعداد آنها افزون بر دو میلیون نفر در سراسر کشور، همچون سایر اقشار اعلام شده توسط دولت خواستار دریافت سبدهای کالا هستند.

چندی پیش دولت از ارائه سبد کالا به کلیه شاغلان، بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی و کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی، روزنامه نگاران، خبرنگاران و هنرمندان (به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و دانشجویان متاهل (به تشخیص وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی) و طلاب (به تشخیص مرکز مدیریتی حوزه‌های علمیه)، سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور خبر داده بود.

این در حالی است که پیش از این روزنامه رسمی جمهوری اسلامی جزئیات این سبد کالا را منتشر کرد که بر اساس آن امسال دو سبد کالا شامل 10 کیلو برنج، 4 کیلو گوشت مرغ، 1.8 کیلو روغن، 800 گرم پنیر و 1.8 کیلو تخم‌مرغ در دو نوبت به اقشار هدف این مصوبه اعطا می‌شود و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور موظف است اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این تصویب‌نامه را تا سقف مبلغ پانزده هزار میلیارد ریال از محل ردیف‌های متفرقه تأمین و در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.

بر اساس مصوبه دولت یازدهم، این اعتبار 1500 میلیارد تومانی برای ارایه دو سبد کالایی به مردم در ماه‌های بهمن و اسفند امسال در نظر گرفته شده است که بر این اساس، در هر دوره‌ای که این سبدها توزیع می‌شود، 750 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته می‌شود و این سبدهای کالایی قرار است میان 15 میلیون نفر از مردم، توزیع شود.

بنابراین هر چند بیستم آذر امسال برای اولین بار سخنگوی دولت از ارائه این سبد کالا به اقشار مذکور نام برده بود، اما کماکان تکلیف بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی برای دریافت سبدهای کالایی مشخص نیست و این موضوع سبب ایجاد ناراحتی، نارضایتی و ایجاد تفکر تبعیض میان بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به بازنشستگان کشوری و سایر اقشاری است که قرار است سبد کالای حمایتی دریافت کنند، ایجاد شده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
۰
۰
باسلام و احترام
متن وتیتر خبر متناقض است
البته طبیعی است چون وزیر كار عضو شورای مركزی خانه كارگر هم هست
شیشه نزدیكتر از سنگ ندارد خویشی هر شكستی كه به شیشه برسد از سنگ است
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
۰
۰
واقعا برای این برنامه ریزی باید تبریك گفت
بازنشسته های نیروهای مسلح و كشوری كم میگرن
كه حالا بازم سبد كالا گرفتن هم برای اینها در نظر میگیرن كارمندای دولت هم كه مرفهان بی درد جامعه ان حالا الان مستمری بگیران شدن بی نیاز و بقیه نیازمند متاسفم واسه خودم و مملكتم
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
۰
۰
باسلام این هم همانند سهام به اصطلاح عدالت میباشد .دیگه گوشمون از این حرفهای بدونه ضمانت اجرائی پر شده .اینم از همان قولهاست .خداوند همه مارا عاقبت بخیر گرداند.

نیازمندی ها