هنگام عیادت از بیماران، انواع کمپوت و شیرینی به آن‌ها هدیه داده می‌شود، حال آنکه این فرآورده‌های غذایی برای افراد سالم نیز زیانبار است و برای بیماران ضرر بیشتری دارد.
کد خبر: ۶۳۳۰۹۸

در فرآیند کمپوت سازی به علت حرارت زیاد، تمام ویتامین‌ها و فیبرهای میوه که ارزش غذایی آن را تشکیل می‌دهد، از بین می‌رود و در ‌‌نهایت یک شربت قندی به عنوان کمپوت تهیه می‌شود که ارزش غذایی ندارد.
به گزارش جام جم سرا به نقل از خراسان، یکی از اصول اساسی تغذیه صحیح، پرهیز از مصرف سه ماده زیانباری است که متأسفانه امروزه در برنامه غذایی افراد جایگاه ثابتی یافته است. این سه ماده عبارت است از:
۱ -قند و شکر و غذاهایی همچون انواع شیرینی‌ها و نوشیدنی‌های صنعتی که به طور مستقیم حاوی قند و شکر است.
۲ -نمک و غذاهایی مانند انواع تنقلات بی‌ارزش (چیپس، پفک، چوب شور و...) که مقادیر زیادی نمک دارد.
۳ -انواع چربی و روغن، به ویژه انواع نامرغوب آنکه علاوه بر ایجاد چاقی و بیماری‌های گوناگون ناشی از آن، افراد را در معرض ابتلا به انواع بدخیمی‌ها و سرطان‌ها نیز قرار می‌دهد. مرسوم شده است هنگام عیادت از بیماران، انواع کمپوت‌ها و شیرینی‌ها به آن‌ها هدیه داده می‌شود، حال آنکه با توجه به توضیحات گفته شده، این فرآورده‌های غذایی برای افراد سالم نیز زیانبار است و به مراتب برای بیماران زیان بیشتری دارد.
پس اگر سلامت بیماران برایمان اهمیت دارد، باید از دادن اقلام زیانباری مثل کمپوت‌ها، شیرینی‌ها و شکلات‌ها، آبمیوه‌های صنعتی و... به آن‌ها بپرهیزیم. همچنین موادمغذی بسیاری از سبزی‌ها یا منابع پروتئینی نظیر گوشت، مرغ و ماهی، طی فرآیند کنسروسازی، از بین می‌رود و از طرفی مقادیر زیادی نمک و روغن نیز به آن افزوده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها