فعالیت بدنی براعتماد به نفس، خلق و خو، کیفیت خواب و انرژی افراد تاثیر گذار بوده و منجربه کاهش ریسک ابتلا به استرس، افسردگی، زوال عقل و بیماری آلزایمر می‌شود. تمرینات زیر را به عنوان استراتژی مقابله با استرس به کار گیرید.
کد خبر: ۶۳۳۰۵۱
روشهای مقابله با اضطراب

وزنه برداری

هورمون استرس باعث افزایش میزان قند خون می‌شود با کمک وزنه‌ها می‌توان از افزایش قند خون ناشی از استرس جلوگیری کرد. فعالیت بدنی هنگام وزنه برداری منجربه آزاد شدن اندروفین می‌شود اندروفین هورمون شادی است که به عنوان مسکن عمل می‌کند. اندورفین را ماده محرک طبیعی بدن نامیده‌اند.

بوکس

بوکس ماندگاری هر گونه استرس را در بدن نا‌امید می‌کند. ورزش بوکس به انتشار اندروفین کمک کرده و عواطف و احساسات انسان را تقویت می‌کند البته باید در انتخاب کیسه بوکس دقت کرد. برای تهیه کیسه بوکس برگ‌های پاییزی را جمع کرده و آن‌ها را داخل یک کیسه برزنتی قرار دهید. با مشت دست ضربه‌های محکمی را به کیسه بزنید این کار باعث تخلیه هیجانات منفی می‌شود.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری مانند دویدن و وزنه برداری باعث تولید انتقال دهنده‌های عصبی شده و به بدن حس خوبی می‌دهد. با افزایش ضربان قلب بدن احساس قوت می‌کند. زمانی که قلب شروع به فعالیت می‌کند مغز بیشتر روی حرکات بدن تمرکز داشته و به همین خاطر استرس را نابود می‌کند.

یوگا

یوگا ترکیبی از تمرینات کششی، تنفس کنترل شده و تمدد اعصاب است. یوگا به کاهش استرس، افزایش انعطاف پذیری، کاهش فشار خون و بهبود عملکرد قلب کمک می‌کند. این ورزش یک انتخاب عالی برای کنترل استرس است.» هاتا «یکی از سبک‌های رایج یوگا است که با سرعت آهسته و حرکات اسان‌تر انجام می‌گیرد این ورزش منافذ بدن را باز کرده و استرس را از آن بیرون می‌اندازد گفته می‌شود» هاتا «نوعی خانه تکانی برای بدن به حساب می‌آید و بدن را از هر گونه استرس پاک می‌کند.
>> شبکه ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها