یک متخصص ماساژ درمانی تشریح کرد

اقدامات قبل و بعد از ماساژ

برای ماساژ درمانی اثرات مثبت زیادی، از بهبود گردش خون تا بهبود متابولیسم بدن، ذکر شده است؛ بخصوص در ماساژ سوئدی که برای کاهش درد عضلانی، کاهش استرس و بهبود ایمنی مؤثر است. در این نوشتار، به طور خلاصه با اینکه ماساژ درمانی چیست آشنا خواهید شد.
کد خبر: ۶۳۳۰۵۰
آشنایی با مزایای ماساژ درمانی

ماساژ درمانی چیست؟

ماساژ درمانی عبارت است از دست‌ورزی بر روی بافت‌های نرم بدن. این درمان به رهایی از استرس و فشار عضلانی و درد ناشی ازصدمات و سرعت در بهبود ناراحتیهای حاد و مزمن کمک می‌کند. امروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از این روش به عنوان یک روش مراقبت بهداشتی استفاده می‌کنند.

ماساژ درمانی چگونه عمل می‌کند؟

معمولا انواع ماساژ با یک مکانیسم مشابه بر روی بدن اثر می‌گذارند. زمانی که ماهیچه بیش ازحد فعالیت دارد تجمع مواد زاید از جمله اسید لاکتیک می‌تواند باعث درد گرفتگی و حتی اسپاسم عضلات شود. ماساژ و به طور عام ماساژ سوئدی به طور خاص، گردش خون و جریان لنفاوی را بهبود بخشیده، مواد غذایی و اکسیژن تازه را به بافت‌های مزبور می‌رساند و به خروج مواد سمی و بهبودی کمک می‌کند.
همچنین عضلات در حال کشش می‌توانند به رگهای خونی و اعصاب فشار آورده وبا محدود کردن جریان خون باعث ایجاد درد شوند. با ماساژ منطقه مورد اثر بتریج فشار عضله بر اعصاب در گیر کاهش یافته و درد کاهش می‌ابد.
علاوه بر این، ماساژ باعث افزایش اندروفین‌ها (نابود کننده‌های درد) و افزایش ترشح هورمون سروتونین (تعدیل کننده خلق و خوی) می‌شود. همچنین ثابت شده که هورمون استرس (کورتیزول) را آزاد می‌نماید. به همین دلیل ماساژ اغلب به عنوان درمان تکمیلی برای افرادی که سیستم ایمنی آن‌ها بر اثر استرس تضعیف شده توصیه می‌شود.

ماساژ سر

با لمس کردن جمجمه که تمام اعصاب بدن انسان در آن قرار دارد و تنش و استرس از آنجا شروع می‌شود می‌توان تمام عملکرد‌های نادرست بدن را از بین برد. همچنین عملکرد کلیه سیستم‌های بدن را به حالت نرمال باز گرداند و برای بیماری‌های گردن ستون مهره‌ها وتمام بیماری‌هایی که به دلیل استرس در فرد بروز بروز می‌کنند و بیماری‌های روانی بسیار مفید است.

ماساژ کاهونا (هاوایی)

یک درمان شفا بخش است. عامهترین معنی کلمه کاهونا «دست دوست داشتنی» است. این ماساژ یک سبک درمانی عمیق و موزون است که با ریتمی بسیار آرامبخش انجام می‌شود. در این ماساژعلاوه بر کف دست از ساعد و آرنج هم برای ماساژ استفاده می‌شود. تکنیک‌های این ماساژ به شل شدن عضلات افزایش گردش خون رفع چسبندگی عضلات کمک می‌نماید.
اعتقاد بر این است که افکار و الگوهای رفتاری منفی به عنوان خاطرات بد باعث می‌شوند که بدن هماهنگی خود را با محیط اطراف از دست بدهد، و از دست دادن هماهنگی و فقدان عشق و دوستی منجر به بروز استرس و پریشانی بدن می‌شود که بصورت اشکال مختلف بیماری مشاهده می‌شود بنا بر این هدف از این ماساژ باز گرداندن هماهنگی به بدن می‌باشد|دکتر بیژن فروغ|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها