ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری سارقان منازل مردم که در شهرهای مختلف کشور اقدام به سرقت می کردند از مردم خواستند تا سارقان منازل 11محله پایتخت را شناسایی کنند.
کد خبر: ۶۳۲۷۶۵
سارقان منازل مردم به دام افتادند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، دوشنبه 19 اردیبهشت ماه امسال، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت منزل در خیابان شهید افراسیابی به کلانتری 121 سلیمانیه اعلام شد.

 با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که سارقان در حین خروج از منزل با صاحبخانه درگیر شده و با تهدید سلاح سرد و استفاده از «افشانه» از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت منزل» و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: در زمان سرقت به همراه خانواده در خارج از خانه بودیم؛ زمانیکه به درب خانه رسیدیم، متوجه یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شدم که سرنشینان آن در حال خروج از خانه ما بودند به سرعت خود را به پراید رسانده و زمانیکه پرسیدم «در خانه من چه کار دارید؟» دو نفر از آنها به جان من افتادند و با تهدید چاقو و استفاده از «افشانه» به سرعت سوار ماشین شده و از محل متواری شدند ؛ پس از ورود به خانه متوجه شدیم که طلا و جواهرات داخل خانه سرقت شده است.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یکی از همسایگان مالباخته با مشاهده صحنه متواری شدن  سارقان اقدام به برداشتن شماره پلاک خودرو پراید آنها کرده ؛ بلافاصله شماره پلاک خودرو پراید در سیستم جامع پلیس ثبت و خودرو مورد نظر در شهرستان خمینی شهر به همراه یک سرنشین به نام «محمد . ط» دستگیر شد.

با انتقال «محمد . ط» به پایگاه ششم پلیس آگاهی و انجام مواجهه حضوری با مالباخته، وی به عنوان یکی از سارقان خیابان افراسیابی مورد شناسایی قرار گرفت؛ متهم که چاره ای جز اعتراف نداشت، به ناچار اسامی دو سرکرده گروه به نام های «جابر . م» و «علیرضا . الف» را معرفی وعنوان داشت که در زمان درگیری با مالباخته، جابر اقدام به تهدید با سلاح سرد و استفاده از افشانه کرده است.

شناسایی و دستگیری اعضای گروه سارقان

هم زمان با شناسایی «جابر» و «علیرضا» به عنوان سرکرده های گروه سارقان منازل و با انجام تحقیقات گسترده پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از اعضای گروه شدند که در سرقت های مختلف و متعدد در مناطق مختلف شهر تهران و به همراه «جابر» و «علیرضا» حضور داشتند؛ با شناسایی این گروه از سارقان، مخفیگاه آنها در شهرهای مختلف اردبیل، مشهد و... شناسایی و کارآگاهان در طی چندین مرحله نیابت قضایی اقدام به دستگیری آنها کردند اما دو عضو اصلی گروه (جابر و علیرضا) همچنان متواری بوده و زندگی مخفیانه ای را انتخاب کرده بودند.

شناسایی دهها محل سرقت

با دستگیری اعضای گروه سارقان منازل و با اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف سطح شهر بویژه در مناطق تهرانپارس، پرستار، نیروی هوایی، 17 شهریور، پاسداران، دیباجی، دولت آباد، سراج، بهار، افراسیابی، نبرد و شناسایی تعدادی از مالباختگان مشخص شد که در تعداد زیادی از سرقت ها، سارقان با استفاده از سلاح سرد و تهدید مالباختگان اقدام به سرقت های به عنف منازل کرده و در چندین فقره از سرقت ها نیز مالباختگان توسط آنها و بویژه دو عضو اصلی گروه مجروح و مورد اصابت ضربات سلاح سرد بویژه چاقو قرار گرفته اند؛ یکی از این مالباختگان پس از حضور در پایگاه ششم آگاهی و شناسایی متهمان، با اشاره به ناراحتی قلبی مادرش به کاراگاهان، اظهار کرد: بنده در این پرونده به هیچ عنوان به دنبال جبران خسارت مالی خود و خانواده ام نیستم بلکه فقط به دنبال دستگیری و مجازات سارقی هستم که زمانیکه مرا با چاقو زد، مادرم با مشاهده این صحنه دچار حمله شدید قلبی شد و بیش از یک هفته در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شد و به تازگی از بیمارستان به خانه منتقل شده است.

دستگیری دو سرکرده گروه سارقان

با توجه به گستردگی سرقت های انجام شده و حضور دو عضو اصلی گروه در تمامی سرقت ها و شناسایی تصاویر این دو نفر از سوی مالباختگان به عنوان افرادی که اقدام به قدرت نمایی و استفاده از سلاح سرد علیه مالباختگان کرده بودند، شناسایی مخفیگاه و دستگیری آنها در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم قرار گرفت و سرانجام مخفیگاه آنها در منطقه تهرانپارس – خیابان 182 غربی مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی مخفیگاه «علیرضا» و «جابر»، در زمان اجرای عملیات دستگیری آنها و در شرایطی که پنج عضو دیگر از اعضای گروه سارقان نیز بهمراه سرکردگان گروه در مخفیگاه حضور داشتند، درگیری شدیدی میان متهمان و کارآگاهان آغاز شد ؛ در شرایطی که متهمان قصد داشتند تا اقدام به گروگانگیری یکی از اهالی مجتمع کنند اما با اقدام سریع کارآگاهان همگی آنها دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها مقادیر متنابهی از انواع اموال مسروقه از جمله انواع تلویزیون های LCD و LED، لپ تاپ، گوشی های تلفن همراه، لوازم لوکس آشپزخانه، تبلت و... کشف شد.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:با توجه به اعترافات صریح دو عضو اصلی گروه سارقان به دهها فقره سرقت های به عنف منازل و احتمال ارتکاب سایر سرقت های به عنف و با هدف شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر این دو نفر از سوی مقام محترم قضایی صارد شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده و یا بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود و همچنین شناسایی اموال خود به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نبرد – انتهای خیابان شهید بیدی مراجعه کنند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
اهالی تهرانپاریس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
۰
۰
فقط اعدام ...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها