دانشمندان با انجام آزمایشهایی در زمینه روند بهینه‌سازی مغز در دختران و پسران، متوجه شده‌اند که دختر‌ها زود‌تر از پسرها به تکامل عقلی می‌رسند.
کد خبر: ۶۲۹۹۰۳
به نفع دخترها: زود‌تر از پسرها عاقل می‌شوید!

به گزارش جام جم سرا به نقل از اعتدال، پایگاه اینترنتی روسی تله پورت نوشت: کار‌شناسان دانشگاه نیوکاسل طی بررسی‌ها با اسکن کردن مغز یکصد و بیست و یک داوطلب بین چهار تا چهل سال متوجه شده‌اند دختران به راستی زود‌تر از پسر‌ها بزرگ می‌شوند و این روند علاوه بر جسم تواناییهای مغزی را هم شامل می‌شود.
به گفته آن‌ها با بیشتر شدن سن برخی بخشهای مغز کوچک‌تر می‌شوند و پیوندهای غیر لازم بین سلول‌ها از بین می‌روند. این روند در واقع نوعی بهینه سازی است چون پس از آن تمرکز کردن مغز بر داده‌های مهم‌تر راحت‌تر می‌شود.
به گفته دکتر مارکوس کایزر طی این روند مغز در واقع همچون گذشته توسعه می‌یابد ولی پیونهایی که دیگر کارآیی ندارند از بین می‌روند. این حالت یادآور زمانی است که انسان در جمعی حضور دارد و وقتی همه با هم صحبت می‌کنند امکان تمرکز را از دست می‌دهد ولی وقتی یک نفر صحبت کند به مراتب بهتر صدای وی را می‌شنود و حرف‌هایش را درک می‌کند.
به گفته دانشمندان روند بهینه سازی مغز در دختران در سن ده سالگی آغاز می‌شود در حالی که در پسران در بیست سالگی رخ می‌دهد. بعد از سن بیست و دو سالگی روندهای مغزی زنان و مردان تقریبا یکسان می‌شوند.
دانشمندان انگلیسی قصد دارند در مراحل بعدی مکانیزمهای بافت مغز و روشهای تاثیر گذاری بر آن را بررسی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها