رئیس انجمن مددکاری از شیوع بیماری خطرناکی به نام زگیل تناسلی خبر داد. به گفته وی برای این بیماری هیچ راهکار درمانی وجود ندارد ولی تاکنون حدود ۱ میلیون نفر به آن مبتلا شده‌اند.
کد خبر: ۶۲۷۷۰۸

بیماری زگیل تناسلی بسرعت منتقل می‌شود و تنها راه مقابله با آن پیشگیری به روش واکسیناسیون است که مثل فلج اطفال به همه زده شود زیرا همه در معرض خطرند اما این واکسن در ایران موجود نیست و افراد باید آن را از خارج از کشور تهیه کنند.
به گزارش جام جم سرا به نقل از آفتاب، مصطفی اقلیما، مددکار اجتماعی و رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی، در پاسخ به سوال که چه بیماری‌های مقاربتی به جز ایدز اکنون در بین مردم رواج دارد گفت: بیماری‌های عفونی وجود دارند اما قابل درمان هستند و بیماری‌هایی مانند سفلیس هم که دیگر تقریبا ریشه کن شده‌اند. اما بیماری‌ای که امروز بسیار رواج پیدا کرده است و از ایدز هم خطرناک‌تر است بیماری زگیل تناسلی است. در این بیماری زگیل‌هایی روی آلت تناسلی ایجاد می‌شود و در حین مقاربت جنسی بسرعت منتقل می‌شود. این زگیل‌ها سبب عفونت و سرطان می‌شود و افراد مبتلا همچنین نمی‌توانند دیگر بچه‌دار شوند.
اقلیما افزود: این بیماری درمان سختی دارد و تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری است و آن هم فقط توسط واکسن انجام می‌شود. البته حتی یک عدد هم از این واکسن در ایران موجود نیست و افراد باید آن را از خارج از کشور تهیه کنند.
این مددکار اجتماعی گفت: بعضی آقایان برای درمان این بیماری لیزر درمانی می‌کنند اما فایده‌ای ندارد و پس از ۱۰ روز تا یک ماه دوباره بیماری باز می‌گردد. بعضی از متخصصین طب سنتی هم می‌گویند که شاید سه بار استفاده از داروی نظافت باعث درمان آن شود که این امر از لحاظ علمی ثابت نشده است.
اقلیما ادامه داد: ظرف یک سال گذشته این بیماری به شدت شیوع یافته و چون از راه مقاربت انتقال پیدا می‌کند سرعت شیوع آن بسیار زیاد است. سال گذشته روزانه ۱ تا ۲ نفر مبتلا به من مراجعه می‌کردند در حالی که امسال روزی ۱۰ الی ۱۵ آقا که به این بیماری مبتلا هستند به من مراجعه می‌کنند. تاکنون شاید حداقل یک میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده باشند و این بیماری در آستانه اپیدمی شدن است.
وی افزود: باید سریعا از خارج واکسن تهیه شود و مثل فلج اطفال به همه زده شود زیرا همه در معرض خطر هستند، همچنین تاکنون در این باره اطلاع رسانی نشده است و باید هرچه زود‌تر آموزش و اطلاع رسانی شروع شود.
رئیس انجمن علمی مددکاران در آخر گفت: من از وزیر بهداشت استمداد می‌کنم و هشدار می‌دهم که برای این مسئله کاری انجام دهد زیرا در آینده خیلی دیر خواهد شد و دیگر هیچ کاری نمی‌توان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۳
سلمان فارسی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
۰
۰
سلام
علت به وجود آمدن این بیماری چیست؟
علت خاصی دارد؟
آیا این بیماری خو به خود به وجود می آید یا با نزدیكی كردن به وجود می آید؟
باتشكر
مرتضی كاشانی متین
Germany
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
۰
۰
با سلام بلاخره مالم نشد ریشه این بیماری از كجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یا این هم یكی دیگر از مسائل سره كاری جدید است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من هنوز هیچ گزارشی از این بیماری در اروپا نشنیدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نامه این بیماری را لطفآ به اینگیلیسی و آلمانی الان كنید تا بتوان تحقیقی در این رابطه انجام شود
با درود و تشكر
مرتضی ا
ز آلمان
مهسا محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
۰
۰
سلام ..درصورت بروز زگیل تناسلی شما گوشت اردك را با نمك كوبیده تا نمك در خوردش بره و نازك بشه بعد به مدت نیم تا چهل پنج دقیقه بر روی محل بذارید .. در روز سه بار اینكار انجام دهید تا مشكل حل شود..
mohamad
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
۰
۰
سلام، ببخشید چندتا سئوال داشتم.
كدوم قسمتها زگیل می زنه، كل آلت تناسلی یا قسمت خاصی؟ آیا پایینه ییضه نزدیك پا هم یه دونه زگیل بزنه علتش همینه یا نه؟ زگیل ها افزایش پیدا می كنه؟ چون الان چند وقتی هست همین یه زگیل رو دارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
۰
۰
به امید خدا روزی ایران به شكل بزرگترین مركز بیماریهای ناشناخته در كتاب گینس ثبت میشود.مگر همین آلودگی هوا خیلی پیش پا افتاده است . در آینده میبینیم كه چقدراز بچه های امروزی به سرطان و بیماریهای ناشناخته . دیگر مبتلا شده اند. دوست دارم زنده نباشم تا اون روز و نبینم. به عقیده من این مطالب رو هم ننویسید .مردم ما كم فكر و خیال دارند. این هم به اونها اضافه بشه
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
۰
۰
خانم مژده باافكار ادمایی مثل شما اوضاع بیماری تو مملكت به این وضعیت فعلی رسید. درمورد ایدز هم اقایون مسئولین هم عقیده شما بودن كه ایدز تو مملكت اینطوری رواج پیدا كرد. انقدر با مسائل تعصبی و احساسی برخورد نكنین
مژده
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
۰
۰
آقای ایمان من اصلاً احساسی نیستم، فقط نظرم اینه كه پیشگیری بهتر از درمانه. چرا بجای اینكه مراقب هرز رفتنمون باشیم دنبال آمپولهای گرون قیمت درمانی بگردیم یا اینكه دست به دامن مسئولین بشیم كه گندكاری مارو درمان كنن؟! خب بهتر نیست كه سالم زندگی كنیم
سامان
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
۰
۰
خانم مژده، شما اطلاعتون كافی و درست نیست چون اگر آرزوتان برآورده میشد، بعید نیست كه الان خودتان با چند عدد از این زگیلها روی صورتتان تو انظار عمومی دیده میشدید! درست خوندید. یه نظری به مطالب جدیدتری كه درباره اچ پی وی گذاشتن بیاندازید. اون طور كه از قول متخصصانش نوشته زگیل تناسلی اونقدر شایعه كه بعضی از انواعش، انسانای به قول شما پاكدامن و زن و شوهرای وفادار به یكدیگر و یا حتی نوجوانای بدون رابطه جنسی رو هم مبتلا میكنه. البته من كاری به نوشته های اینا ندارم. بیشتر طرز فكر شما برام جای سواله. خلط مبحث پاكدامنی در مباحث سلامت جنسی یا سلامت روان، مثل تفكر مردم عقب افتاده قدیمه كه در گذشته ابتلا به وبا و طاعون و... این جور مباحث حوزه سلامت جسمی رو به ناپاكی و تصرف شیطانی و... ارتباط میدادن. گمونم اگه شما در زمان قدیم بودید، جزو همونا بودید كه به جای از بین بردن موش و توصیه به بهداشت عمومی، مبتلایان فلكزده رو جزو افراد شیطان میدونستین و میسوزوندینشون! یا بیمارای روانی رو تحت سیطره شیاطین و اهریمن و جادو و جنبل میپنداشتین و به جای درمان غل و زنجیر میكردین. باور كنید بیماریهای جنسی و روانی هم مثل سرماخوردگی و سرطان و... ایناست. توی هر چیزی عكس شیطان نبینید. من به سهم خودم از جام جم سرا واقعا ممنونم كه بالاخره در این وانسفای نااگاهی (كه معتقدم همین دلیل و بعد هم طرز تفكر امثال شما، باعث انتشار این بیماریها حتی بین زن و شوهرا شده) بر خلاف خیلی از سایتهای دیگه كه كم هم نیستن نگاه و تفكر علمی و درستی رو پیش گرفته. شاید همین تفكر كمك كنه بیماریهای جنسی یا روانی هم مثل بیماریهای سخت و آسون جسمی نگاه بشه بهش و مردم همون طور كه برای زكام یا درمان خال روی صورتشون بدون هیچ خجالتی میرن پیش پزشك و درباره مشكلشون حرف میزنن، به راحتی برای این بیماریها هم بروند پیش پزشك. باز هم میگم: البته اگه شما با این نوع تفكرتون بهشون اجازه بدین كه خجالت در این باره رو كنار بذارن. اگه به پزشك مراجعه نمیكنید كه بدونید زگیل تناسلی خیلی شایعتر از اینه كه فكر میكنید، حداقل مقاله جدیدشون رو به اسم شایعترین بیماری تناسلی بخونین یا خودتون یه سرچ درباره ش بكنید.
مژده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
۰
۰
مثالتون خیلی قشنگ بود «آدمهایی كه بیماری روانی دارند»!!!!! همشون میگن ما دیوونه نیستیم! شما از موضع یه آدم مبلا صحبت می كنید! خجالتو موقع رفتن پیش دكتر نباید كشید..دكتر محرمه.. در ضمن اینكه از نظر آدمهای مریض طرزفكرت عقب مونده باشه خیلی بهتر از اینه كه دنبال درمان جدیدترین بیماریهای آمیزشی باشی! برای تمام كسانی كه مبتلا شدن آرزوی بازگشت سلامتی دارم.
مژده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
۰
۰
آقای سامان منكه شنیدم تمام كسانی كه ایدز میگیرن هم میگن از آرایشگاه بوده یا رفتن دكتر اینجور گرفتار شدن، برای این مورد هم همینطوریه. در ضمن اگه شما به خودتون شك ندارید چرا انقدر بهم ریختید .شما هم جزء اون دسته هستید كه بعلت ابتلای خودتون دوست دارید همه آلوده بشن. خدارو شكر من این بیماری رو ندارم كه بخواد چندتاش تو صورتم دربیاد. امیدوارم شماهم زودتر خوب بشید.
سامان
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
۰
۰
مژده خانم، من در هیچ جای نظرم نگفتم خودم مبتلا شدم یا خیر كه میگویید «شما هم جزو اون دسته هستید كه به علت ابتلای خودتون دوست دارید همه آلوده بشن»!!!! یا «امیدوارم شما هم زود خو ب بشید»!!!! به عرضتان برسانم من خودم دكترم، نه در مبحث سلامت جنسی، ولی در حوزه خودم بسیار دیدم كسانی را كه با نگاه و تفكراتی مثل شما دچار بیماریهایی شدند كه فكر نمیكردند و از آن بدتر با دیر متوجه شدن و دیر اقدام كردن و ناآگاهی بیماری آنها عودت كرده. شما بدرستی میگویید «خجالتو موقع رفتن پیش دكتر نباید كشید..دكتر محرمه» ولی توجه ندارید كه چه مسائلی باعث آن افراط و آن عود كردن بیماریها و این خجالتها میشود. به هر حال قصد من بحث كردن با شما نیست. یك مثال قدیمی هست كه میگوید آدم خواب را میتوان بیدار كرد اما آن را كه خود را به خواب زده نه. میل خودتان است هر قدر میخواهید بخوابید و دیگران را بیمار بدانید. روزی كه همین به قول شما مبتلایان زگیل بر صورت! شمای به قول خودتان «پاكدامن» و «از آرایشگاه ایدز نگرفته» را مبتلا كردند سروكارتان به كسب اطلاعات بیشتر برای درمان و مراجعه به دكتر خواهد افتاد. عرض كردم، از این دسته بیماران كه متعصبانه میاندیشند بسیار دیده ام در كارم. پشیمانی اغلب انها را هم بعد از عود كردن بیماریشان دیده ام كه تكرار میكرده اند كاش قبلا اطلاعات درستی داشتند و با دگمیت و تعصب به این طور بیماریها نگاه نمیكردند. تا ان زمان بنشینید پشت كامپیوترتان و خودتان را با متهم كردن و شیطان و فاسد و حقشان است و بیمار دانستن دیگران سرگرم و مشغول فرمایید. امیدوارم در این چند صباح عمرم روزی را ببینم كه در این ملك تفكرات درست و علمی، نگاههای قرون وسطایی را كنار زده باشد بلكه زندگی برای همگان راحت و بیماریها در خانواده و جامعه (یا به قول خودتان فساد) كمتر شده باشد.
مرتضی سلیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
۰
۰
باسلام وعرض تبریك این ماه عزیز خدمت همگی
آیا این بیماری غیر از رابطه ی نا مشروع هم انتقال می یابد اگر انتقال می یابد راه های دیگر را هم بفرمنایید تا پیشگیری صورت پذیرد
اللهم اشف كل مریض ....اللهم الرزقنا عافیه فی الجسم
دكتر پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
۰
۰
یك راه درمان در شروع بیماری زگیل تناسلی بدنبال مقاربت جنسی استفاده موضعی از داروی نظافت است كه موثر واقع گردیده است تا 80% موارد
مسافر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
۰
۰
باسلام.
دوستان عزیز لطفا این بیماری رو به خیانت زوجین ربط ندهید.پسرمن 5سالش بود كه به این بیماری مبتلا شد بارها به دكتر پوست وغیره مراجعه كردم ودراخر بادارو وشوینده های مناسب برطرف شد.به نظر شما یك پسر5ساله روابط رجنسی داشته كه به این بیماری مبتلا شده بود.ممكنه این بیماری واگیردار باشه وشریك زندگیشون هم مبتلا بشه اما تهمت زدن وبرچسب خائن بودن یكی از طرفین كاردرستی نیست.میتوان ازراه های پیشگیری استفاده كرد تا طرف مقابل مبتلا نشه.درظمن این بیماری پوستی است ونوعی قارچ به شمارمیاد.وهركجای بدن كه بیشتردرمعرض رطوبت ودورازنور باشه بیشتر اسیب میبینه.
فربد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
۰
۰
سلام.نتیجه قسمتی از تحقیقاتم رو اینجا اعلام میكنم تا دوستان ببینند.دوستان توجه كنند كه تمام این مطلب مربوط به كسانیست كه به زگیل تناسلی مبتلا شده اند و درمان كرده اند و نگران عود,انتقال,ریشه كن شدن یا نشدن و چگونگی انجام آزمایش جهت فهمیدن این فرآیند هستند. كسی كه مبتلا به زگیل تناسلی شده باشه و درمان كرده باشه و 1 سال از آخرین درمانش گذشته باشه و دیگه هیچ ضایعه ای نداشته باشه احتمال 30% داره كه ویروس و DNA ویروس برای همیشه از پوستش پاك شده باشه كه در این صورت برای این دسته از افراد احتمال عود و انتقال وجود نخواهد داشت مگر اینكه مجددا با آلودگی تماس پیدا كنند.و نیز برای آن 70% افرادی كه ویروس برای همیشه در پوستشان میماند,1 سال بعد از آخرین درمانشان و تا آخر عمرشان احتمال عود بسیار كم است اما احتمال انتقال ویروس همیشه 70% است.درضمن برای اینكه شخص بداند ویروس ریشه كن شده یا هنوز مانده میتواند آزمایش PCR انجام دهد.و بهتر است نمونه آزمایش PCR هم از پیش آبراه و هم از محدوده نقاطی كه قبلا در آنجا زگیل داشته و درمان كرده گرفته شود.درضمن این دسته از افراد میتوانند تا 90% به فرایند نمونه برداری و جواب آزمایش PCR اعتماد كنند.در صورتی كه جواب آزمایش منفی شود شخص میتواند خود را در آن 30% افراد ببیند و خیالش راحت شود كه از شر این ویروس خلاص شده است...
امیر77
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
۰
۰
الله اكبر
سروش
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
۰
۰
سلام من زیر گردنم زگیل در اومدراه حل از بین بردنش چطوره
فاطی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
۰
۰
با سلام خدمت دوستان عزیز به خدا قسم می خورم كه در طول زندگی یك بار ب رابطه ی نامشروع فكرنكرده ام چه برسد به انجام. ان شوهرم هم اهل هیچ برنامه ای نبوده ونیست پس چرا من كم اقبال به زگیل تناسلی مبتلا شده ام ما را درك كنید كه چه زجری میكشیم وبا حرفهای ناآگاهانه اعصابمان را بهم نریزید
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
۰
۰
ممنون از اطلاع رسانی ،واكسنش نیست اما علایمش معلومه كه با معشوقه خود مقاربتی نباشه لطفا علایمش رو نقل قول كنین
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
۰
۰
من و همسرم هیج كدام رابطه نامشروع نداشتیم و نداریم ولی متاستفانه هردو مبتلا شدیم علتش رو هم نمیدونیم - ولی جای سوال هست برام كه چرا میگن از رابطیه نامشروع میاد؟
Ali
United States
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
۰
۰
دوستان عزیز من خودم این بیماری رو داشتم...اول اینكه درمان داره و اگر مبتلا شدید نترسین..هم لیزر میكنن برای درمان و هم فریز كه فریز بهتره...شیو كردن هم باعث میشه زگیل بریده شه و خونریزی كنه و به جاها ی دیگه سرایت كنه.
لطفا تو روابط جنسی بیشتر دقت كنین و وقتی میبینین شریك زندگیتون روی الت تناسلیش زگیل داره جدا از انجام عمل جنسی خود داری كنین
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
۰
۰
این ویروس از راه جلدی و تماس پوستی منتقل میشه و نیازی به نزدیكی كامل نیست در واقع تماس دهانی مقعدی مهبلی یا پوست به پوست میتونه ویروس رو انتقال بده اما چون ویروس در محیط بیرون از بدن میزبان نمیتونه زنده بمونه احتمال انتقال از راه غیر تماسی مثل توالت فرنگی و یا لباس مشترك و .... وجود نداره.اگر در كودكان این ویروس مشاهده بشه احتمال سواستفاده جنسی وجود داره.در ضمن انقدر موضوع رو به بیراهه نبرید.كسی كه این ویروس رو داره روسپی نیست و چون این ویروس بسیار مسری هست امكان ابتلا بسیار بالاست حتی در افراد وفادار .اطلاعات بنده از آخرین ژورنالهای پزشكی هست.
عابر
-
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
۰
۰
سلام من مادری هستم كه به تازگی حس خوب مادر بودنو تجربه میكنم و یه نوزاد سه ماهه دارم زایمانم طبیعی بود ولی وقتی بچم به دنیا اومد دكترم در كمال ناباوری به من گفت زگیل تناسلی دارم تا اون موقع حتی اسم این بیماریو نشنیده بودم و نمیدونستم چیه. وقتی از بیمارستان اومدم خونه تو اینترنت جست و جو كردم و فهمیدم كه به چه بیماری ای مبتلا شدم ولی نه من و نه همسرم اهل روابط قبل ازدواج نبودیم و نمیدونم كه چطور مبتلا شدیم .پس خواهش میكنم افرادی كه برای ما مبتلاها دعای آخیش میكنند و میگن ایكاش تو صورتشون درمیومد خودشونو جای ما بذارن تو این زمانی كه باید از مادر بودن خودم لذت ببرم همش نگران اینم كه مبادا فرزندم هم از من گرفته باشه قطعا این بیماری راه انتقال دیگه ای هم داره كه هنوز كشف نشده من فقط برای همه مبتلاها شفا رو از خداوند خواستارم

نیازمندی ها