برای تقویت ریه، حرکات کششی و ورزشی خاصی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توان سموم را از بدن خارج کرد، حجم ریه را گسترش داد و با انجام تنفس صحیح، بر قدرت و توان و بنیه جسمانی نیز افزود.
کد خبر: ۶۲۷۲۷۴

تنفس درست، نه تنها اکسیژن بیشتری را وارد بدن می‌کند، بلکه در قسمت مهم تنفس یعنی بازدم، عمده سموم خارج شده و به سوخت و ساز صحیح بدن کمک می‌کند. بدین منظور:

۱-صاف بنشینید یا در حالت طاق باز دراز بکشید.
۲-‌‌ رها باشید و گرفتگی را از گردن، شانه‌ها، عضلات کمر و به ویژه قفسه سینه دور کنید.
۳-حدود ۳۰ ثانیه بر تنفس و شش‌ها تمرکز کنید
۴- فقط از طریق بینی دم گرفته و بازدم را از راه دهان یا بینی، خارج کنید.
۵- در ادامه سعی کنید تنفس‌ها را عمیق، طولانی و با ریتمی آهسته ادامه دهید.

چند بار انجام این حرکات طی روز، علاوه بر افزایش آرامش، اکسیژن بیشتری را به بدن می‌رساند و به مرور زمان شما طریقه درست نفس کشیدن را در شما عادی می‌کند. به خاطر بسپارید که تنفس مناسب باعث آسودگی جسم می‌شود، گردش خون در بدن را سرعت می‌بخشد و به دفع اسید لاکتیک و دیگر مواد ناشی از سوخت و ساز حاصل از تمرینات ورزشی کمک می‌کند. هنگام انجام تمرینات باید آرام و آسوده نفس بکشید.
نفس کشیدن از طریق بینی مزایای فراوانی دارد از جمله تصفیه هوا، تثبیت دما و مرطوب کردن اکسیژنی که قرار است به شش‌ها منتقل شود. تنفس باید طبیعی باشد و دیافراگم و شکم باید آرام باشند، نباید هیچ فشار و اجباری در موقع تنفس احساس شود. بعضی از کار‌شناسان، تنفس از طریق بینی را به نفس کشیدن از طریق دهان ترجیح می‌دهند زیرا تنفس از طریق دهان پس از گذشت زمان بر قلب فشار می‌آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها