وزیر کشور درباره اخباری مبنی بر رایزنی های اعضای احزاب منحل شده برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور گفت:قوه قضائیه در این خصوص تصمیم گیر است و موضوع به وزارت کشور ارتباطی ندارد.
کد خبر: ۶۲۴۸۲۵
تکلیف احزاب منحله را قوه قضائیه مشخص می کند

 عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره اینکه با توجه به تلاش اعضای احزاب منحل شده برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور و اعلام رایزنی آنان با وزارت کشور در این خصوص وزارت کشور چه واکنشی خواهد داشت ، گفت: وزارت کشور تصمیمی درباره این احزاب نگرفته است و چون این موضوع از سوی قوه قضائیه تصویب شده است هرگونه تعیین تکلیف در این خصوص به عهده این قوه است.

وی درباره زمان دیدارش با احزاب سیاسی کشور نیز عنوان کرد: سعی می کنیم تا دو هفته آینده جلسه ای را با احزاب سیاسی مختلف دیگر برگزار کرده و نظرات آنها را بگیریم.

وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه جزئیات طرح وزارت کشور برای منطقه بندی کشور چیست؟ و قرار است طرح ایالاتی شدن کشور دنبال شود یا خیر؟ تاکید کرد: بنده سخن از ایالتی شدن نگفته‌ام بلکه درباره طرحی برای منطقه بندی جدید در کشور سخن گفته ام.

وی ادامه داد: باید مطالعه دقیقی در این خصوص انجام شود که آیا امکان اجرای این طرح وجود دارد یا خیر، بر این اساس باید به صورت جدی کارشناسانی را دعوت کرده و بررسی کنیم که آیا منطقه بندی در تقسیمات جدید کشوری ممکن است یا خیر.

رحمانی فضلی با بیان اینکه هم اکنون پنج استان برای اجرای آزمایشی این طرح انتخاب شده و به عنوان یک منطقه در نظر گرفته شده اند، خاطر نشان کرد: حتی اگر اجرای این طرح هم ممکن باشد، قطعا مقدماتی طولانی خواهد داشت؛ چراکه باید نظرات دولت را در این خصوص بگیریم و پس از تصویب این موضوع در دولت حتما مصوبه مجلس را هم نیاز داریم.

وی در خصوص انتخاب دو استاندار باقی مانده (خراسان رضوی و قم) اظهار کرد: این هفته انتخاب استاندار نداشتیم، اما تلاش می کنیم به زودی و تا هفته آینده تکلیف دو استاندار باقی مانده مشخص شود.

وزیر کشور در خصوص زمان انتخاب استاندار خراسان رضوی افزود: (باخنده) چون استان خراسان رضوی، استان خودم است با دقت بیشتری موضوع انتخاب این استان را بررسی می کنیم.

وی در عین حال یادآور شد که گزینه های مختلفی برای استان خراسان رضوی مطرح هستند و یکی از گزینه‌های جدی استاندار فعلی این استان است.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با دیدار رئیس جمهور با نمایندگان NGOها گفت: تلاش می کنیم که این دیدار اواخر دی ماه انجام شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها