مدیرکل امور مرزی وزارت کشور:

سفر به کربلا بدون ویزا ممنوع است

سفیر ایران در عراق هشدار داد:

بدون ویزا به عراق نروید؛ ۳ تا ۶ سال زندان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، درباره ورود غیر قانونی زائران به عراق هشدار داد.
کد خبر: ۶۲۴۳۸۹
بدون ویزا به عراق نروید؛ ۳ تا ۶ سال زندان

حسن دانایی فر گفت: با توجه به این که در آستانه اربعین حسینی بسیاری از دوستداران امام حسین (ع) برای زیارت و مراسم عزاداری به عتبات عالیات سفرخواهند کرد، دریافت ویزا برای این سفر ضروری است.

وی با بیان اینکه براساس قانون عراق مجازات ورود غیر قانونی به این کشور سه تا شش سال حبس است، افزود: در حال حاضر حدود 110 ایرانی به علت ورود بدون ویزا به عراق در زندان های این کشور بسر می برند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اظهار کرد: اکنون دولت عراق برای صدور ویزا به این کشور تسهیلاتی فراهم کرده است و در شهرهای تهران، اهواز، مشهد، مرزهای مهران، شلمچه و فرودگاه نجف برای زائران اربعین حسینی ویزا صادر خواهد کرد.

وی، مرزهای مهران، شلمچه و چزابه را از مرزهای کاملا امن برای ورود به عراق عنوان کرد و افزود : در مرز خسروی نگرانی های امنیتی وجود دارد که به زائران توصیه می شود از ورود به عراق از این مرز خودداری کنند.

دانایی فر گفت: کسانی که بدون ویزا به کردستان عراق سفر می کنند برای ورود به مناطق جنوبی و مرکزی عراق حتما باید ویزا دریافت کنند در غیر این صورت و در صورت دستگیری بر اساس قوانین عراق  به سه تا شش سال محکوم خواهند شد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها