دریافت 10 میلیون ریال بابت هر سند مجعول

کلاهبرداری با جعل اسناد

فردی جاعل که پروانه حق انشعاب آبیاری قطره ای یکی از ادارات دولتی را جعل و در قبال هر سند جعلی یک میلیون تومان اخذ می کرد توسط ماموران پلیس نجف آباد اصفهان دستگیر شد.
کد خبر: ۶۲۴۰۵۸
کلاهبرداری با جعل اسناد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ  علی جعفری نژاد فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد اصفهان گفت: درپی تشکیل یک فقره پرونده جعل و کلاهبرداری با شیوه خاص در پلیس آگاهی این شهرستان موضوع کشف و دستگیری متهم پرونده در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات انتظامی و گسترده در جهت کشف، شناسایی و دستگیری فرد مجرم ماموران موفق به شناسایی متهم پرونده شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با شناسایی هویت متهم، ماموران با هماهنگی مقام قضایی در یک اقدام سریع و غافلگیرانه وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او تعداد 33 برگ امتیاز آب جعلی، یک دستگاه پرینتر رنگی و یک دستگاه اسکنر کشف کردند.

سرهنگ جعفری نژاد با اعلام این مطلب که متهم با در اختیار داشتن تعدادی اوراق، سند خام، یک دستگاه پرینتر رنگی و اسکنر اقدام به جعل اسناد امتیاز آبیاری قطره ای می  کرد، افزود: با تحقیقات بیشتر مشخص شد نفر دومی نیز با متهم همدست بوده که وی نیز در ادامه شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد اصفهان خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی های ماموران به جرم خود مبنی بر جعل سند اعتراف و اقرار کردند با دریافت حدود یک میلیون تومان در قبال هر سند اقدام به جعل اسناد می کردند.

وی در خاتمه به شهروندان در خصوص پیشگیری از جعل و کلاهبرداری هشدار داد و گفت: از تحویل اسناد و مدارک معتبر به افراد ناشناس و غیر مسئول پرهیز کنید.در انجام معاملات وسوسه‌انگیز تأمل نمایید.مدارک خود را در اختیار دیگران نگذارید و از قبول چک‌های با صادر کننده ناشناس خودداری کنید.در انجام معاملات از جواز کسب بنگاه معاملاتی اطمینان حاصل کنید.در معامله املاک از اصالت اسناد ارائه شده توسط مالک اطمینان حاصل و در تنظیم سند ملک، خودرو و مسکن با کارشناسان امر مشورت نمایید.با رعایت توصیه ها و هشدار های پلیس و دقت نظر هر گونه سوءاستفاده را برای افراد سود جو غیر ممکن کنید.

گفتنی است؛ تهمان به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها