هشدار انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

تحت تاثیر تبلیغات رسانه ای، تصمیم به جراحی زیبایی نگیرید

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با هشدار نسبت به اینکه رشته تخصصی تحت عنوان متخصص جراحی زیبایی، اساساً وجود ندارد، گفت: عناوینی که با عنوان پلاستیک صورت، پلاستیک بینی، پلاستیک سینه و شکم در تبلیغات پزشکی به کار می رود، همگی تبلیغات غیر واقعی و کذب است.
کد خبر: ۶۲۱۵۷۴
تحت تاثیر تبلیغات رسانه ای، تصمیم به جراحی زیبایی نگیرید

به گزارش جام جم آنلاین دکتر سید جواد امیری زاد با اعلام این مطلب افزود: بر اساس ضوابط و قوانین موجود، فارغ التحصیلان رشته فوق تخصصی جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی که رشته مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، پس از گذراندن دوره پزشکی عمومی و طی دوره تخصصی جراحی عمومی به مدت چهار سال و پس از آن گذراندن دوره سه ساله آموزش فوق تخصصی جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی و کسب مدرک مورد تایید مراجع علمی، مجاز به انجام اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی می شوند.

وی اظهار داشت: بر اساس قوانین وزارت بهداشت، انجام هر گونه  اقدامی در زمینه جراحی زیبایی منوط به گذراندن دوره های آموزشی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. برای مثال اعمال جراحی زیبایی بینی به لحاظ قانونی می بایست، توسط افرادی انجام شود که در دوره آموزش آنها، آموزش این جراحی قید شده باشد.

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ادامه داد: حیطه فعالیت جراح را در دوره های آموزشی، برنامه درسی (کوریکولوم آموزشی) بر اساس اینکه یک پزشک قرار است پس از فارغ التحصیلی چه وظایفی را انجام دهد، مشخص و معین می کند و پزشک به طور قانونی حق دارد تنها بر اساس مواردی که آموزش دیده است، اقدام به اعمال جراحی کند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که پزشکی رشته ای جامع نگر بوده، هر فرد در هر زمینه ای که آموزش پزشکی ببیند، می بایست اطلاعاتی نسبت به سایر رشته ها نیز داشته باشد که این موضوع به غلط زمینه دخالت در برخی رشته های پزشکی از سوی پزشکان غیر متخصص را فراهم آورده است.

امیری زاد با اشاره به اینکه طبق قانون، پزشکان موظفند، تنها موارد ذکر شده در دانشنامه فارغ التحصیلی شان را که در پروانه مطب آنان نیز قید شده بر تابلو و در معرفی خود ارائه کنند، یادآور شد: استفاده از عناوین غیرواقعی و کذب در تابلو مطب و در تبلیغات پزشکی غیر قانونی است.

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران تصریح کرد: به علت برخورد نکردن مستمر مراجع قانونی ذیربط مانند وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی سوء استفاده در این زمینه تاکنون ادامه یافته است.

وی از هموطنان خواست با توجه به آشفته بازار تبلیغات برای جراحی زیبایی، نخست از انجام عمل های جراحی غیر ضروری زیبایی اجتناب کرده، دوم تحت تاثیر تبلیغات، به خصوص تبلیغات رسانه ای اعم از تبلیغات ماهواره ای و تبلیغ در مجلات تصمیم به انجام جراحی های زیبایی قرار نگیرند.

امیری زاد یادآور شد: هموطنانی که در زمینه اعمال جراحی پلاستیک یا اعمال جراحی زیبایی پرسش ها یا ابهاماتی دارند می توانند به وب سایت این انجمن به نشانی www.plasticsurgeons.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها