مدیر روابط عمومی اورژانس تهران:

آلودگی هوا، ۵۷ تهرانی را اورژانسی کرد

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: تا دیشب 57 نفر با علائم تنگی نفس، سر درد و افزایش فشار خون به پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند که خوشبختانه همگی در محل درمان و مرخص شده‌اند.
کد خبر: ۶۲۰۲۷۹
آلودگی هوا، ۵۷ تهرانی را اورژانسی کرد

حسن عباسی  گفت: چهار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس اورژانس تهران در میدان‌های تجریش، انقلاب،‌آزادی، راه‌آهن و امام خمینی از ساعت 9 صبح تا 19 مستقر هستند تا بتوانند به شهروندان در اسرع وقت ارائه خدمات اورژانسی داشته باشند.

وی به آمار مراجعان دیروز به کلینیک‌های سیار اورژانس مستقر در سطح شهر تهران بدنبال آلودگی هوا اشاره داشت و گفت: تا دیشب 57 نفر با علائم تنگی نفس، سر درد و افزایش فشار خون به پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند که خوشبختانه همگی در محل درمان شده و مرخص شده‌اند.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گروه سنی مراجعه‌کنندگان را بین 30 تا 65 سال عنوان کرد.

عباسی در پاسخ به این سوال مبنی بر تعداد مراجعه‌کنندگان امروز به اورژانس تهران گفت: تا این لحظه آمار دقیقی از مراجعان نداریم، اما به طور کلی می‌توان گفت که تعداد مراجعان امروز کمتر از دیروز است.

وی به 140 پایگاه مستقر در سطح شهر تهران و آماده‌باش آنها اشاره داشت و افزود: اگر افراد با علائمی نظیر سردرد، سرگیجه، سرفه، تنگی نفس و سوزش چشم و در موارد شدید با حالت تهوع همراه بودند، با 115 تماس بگیرند و به صورت تلفنی با همکاران و کارشناسان ما مشاوره کنند تا اگر به صورت اورژانس نیاز به آمبولانس بود، در اسرع وقت آمبولانس به محل اعزام شود.

عباسی اظهار کرد: ما به سالمندان، زنان باردار، کودکان و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای چون بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی دارند، توصیه می‌کنیم که از سفرهای درون شهری غیر ضروری خودداری کنند و اگر سفر ضروری پیش آمد از ماسک مناسب استفاده کنند؛ همچنین اگر دچار علائم مذکور شدند، بلافاصله به درمانگاه، بیمارستان یا کلینیک‌های مستقر یا اورژانس مراجعه کنند.

وی افزود: افرادی که دچار بیماری‌های تنفسی شدید هستند باید کپسول اکسیژن خود را حتماً همراه داشته باشند تا در موارد نیاز از اکسیژن استفاده کنند و اگر کپسول در دسترشان نبود، بلافاصله به کلینیک‌های سیار یا اورژانس مراجعه کنند تا خدمات فوریتی را دریافت کنند.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران به ورزشکاران توصیه کرد که با توجه به آلودگی هوا، از فعالیت ورزشی بکاهند و افراد بدانند که محیط سبز و پارک‌ها نیز آلوده است.

عباسی خاطرنشان کرد: مصرف لبنیات، شیر، سیب،‌ سبزیجات تازه در این روزها می‌تواند در دفع مواد سمی وارد شده به بدن ، موثر باشد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها