کارمند اخراجی که با همدستی یکی ازدوستانش به اداره پیشین خود در شهرستان رباط‌کریم در غرب استان تهران رفته و با محبوس کردن نگهبان، رایانه‌های حاوی اطلاعات کاری و شخصی کارکنان را دزدیده و تحت تعقیب پلیس بود، همراه همدستش دستگیر شد.
کد خبر: ۶۲۰۱۸۳
کارمند اخراجی، نقشه سرقت را کشید

به گزارش جام‌جم، سرهنگ جعفر علیزاده فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم در این باره گفت: نیمه آبان امسال نماینده حقوقی یک اداره دولتی با حضور در پلیس آگاهی، از سرقت هشت دستگاه رایانه از محل کارش توسط دو سارق نقابدار خبر داد.

وی افزود: با تشکیل پرونده، تحقیق از نگهبان اداره دولتی آغاز و معلوم شد شب حادثه وی مقابل در ورودی محل کارش بوده که دو مرد نقابدار با چوبدستی و چاقو به او حمله‌ور شده و با طناب دست و پایش را بسته و در اتاقک نگهبانی محبوس کرده و پس از سرقت چند دستگاه رایانه، از محل گریخته‌اند.

علیزاده یادآور شد: ماموران با اعزام به این اداره دولتی و در بررسی محل متوجه شدند فقط دستگاه‌ های رایانه به سرقت رفته است و شواهد نشان می‌داد آنها با این اداره آشنایی کامل داشته و در مدت زمان کوتاهی، دست به سرقت زده‌اند؛ به طوری که دوربین‌های مدار بسته نیز تصاویر محدودی از آنها ثبت کرده است.

ردپای کارمند اخراجی در دزدی

وی گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد یکی از کارمندان که چند ماه پیش به دلیل اشتباهات کاری از سوی مدیر اخراج شده، چند باری میان همکارانش تهدید کرده که بزودی از کارفرمایش انتقام می‌گیرد و به همین دلیل شک ماموران به این کارمند اخراجی بیشتر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم یادآور شد: به این ترتیب این کارمند تحت تعقیب قرار گرفت و چند روز پیش او دستگیر و از خانه وی نیز هشت دستگاه رایانه سرقتی کشف شد.

اعتراف متهم

متهم با انتقال به پلیس آگاهی، به جرمش اعتراف و عنوان کرد وقتی از محل کارم اخراج شدم، از رئیس اداره کینه به دل گرفتم و در صدد انتقامگیری بودم تا این که نقشه دزدی از محل کار قبلی‌ام را طراحی و با همدستی یکی از دوستانم اجرا کردیم.

علیزاده افزود: در ادامه مشخص شد، متهم قصد داشته رایانه‌ها را بفروشد و با استخراج اطلاعات اداری و شخصی کارکنان، از آن سوء استفاده کند که موفق به این کار نشده است.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم خاطرنشان کرد: در پی اعتراف متهم، دوست وی نیز دستگیر شد و به همدستی با کارمند اخراجی در سرقت اموال اداره و محبوس کردن نگهبان اعتراف کرد.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها