سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران خبر داد

آخرین وضعیت پرونده احمدی‌نژاد و «م-ر»

بر اساس آنچه اعلام شده بود محمود احمدی‌نژاد امروز قرار است ساعت 10 صبح در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران حضور یابد؛ دلیل این حضور هم پرونده‌ای است که یک شاکی حقوقی و هشت شاکی حقیقی دارد. قاضی این دادگاه هم سیامک مدیر خراسانی است.
کد خبر: ۶۱۹۳۶۹
شاکیان حقیقی پرونده احمدی‌نژاد

شاکی حقوقی این پرونده، کمیسیون اصل 90 مجلس است و خبرگزاری فارس اطلاعاتی هم درباره شاکیان حقیقی پرونده مطرح کرده است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، اولین شاکی خصوصی احمدی‌نژاد، فردی است که نام وی در احضاریه ارسالی به پاستور، ذکر شده است؛ ظاهرا او به دلیل به‌کار بردن برخی الفاظ و تعابیر از سوی احمدی‌نژاد در یک سخنرانی عمومی شکایت کرده است.

فارس افزوده است: شاکی دیگر احمدی‌نژاد یک شهروند تهرانی به نام خسرو شاهین است که خود را از جانبازان دفاع‌مقدس معرفی کرده و از رئیس‌جمهور پیشین به دلیل بالا بودن تلفات جاده‌ای در کشور به دستگاه قضایی شکایت کرده است.

دیگر شاکی رئیس‌جمهور پیشین، شخصی به نام قبّه است که البته از دلیل شکایت وی اطلاعی نیست، اما بر اساس اطلاعات واصله، او نیز از شهروندان عادی است.

در همین حال قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده دیروز در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد به دلیل این‌که پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد، حضور متهم در دادگاه الزامی است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حضور وکیل‌مدافع محمود احمدی‌نژاد در دادگاه کفایت می‌کند و نیازی به حضور متهم نیست، گفت: حضور وکیل‌مدافع به معنای این نیست که متهم در دادگاه حاضر نشود، اما وکیل صرفا به عنوان همراه می‌تواند به دادگاه بیاید.

دهقان: احتمال استیضاح فرجی‌دانا بسیار قوی است

در حالی که گفت و شنودها میان وزیر علوم و نمایندگان منتقد درباره انتصاب‌های رضا فرجی‌دانا در وزارت علوم همچنان ادامه دارد، یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس گفت: اگر فرجی‌دانا با این رویکرد پیش برود احتمال استیضاح وی بسیار قوی است، اکنون نیز عده زیادی از نمایندگان قائل به استیضاح وی هستند.

به گزارش فارس، محمد دهقان در مراسمی افزود: وقتی فرجی‌دانا، دو وزیر پیشنهادی قبلی را که مجلس آنها را رد کرده بود جزو معاونان خود قرار می‌دهد، فضای تعاملی دولت و مجلس را مخدوش می‌کند و اعتماد نمایندگان را کاهش می‌دهد. وقتی مجلس وزیر پیشنهادی ورزش را رد‌می‌کند و اطرافیان رئیس‌جمهور، فردی در همان تراز یا حتی بدتر را به مجلس معرفی می‌کنند، این رفتار اعتماد مجلس را کم می‌کند.

دهقان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: یکی از نگرانی‌های بزرگ ما حضور همزمان برخی دولتمردان در دولت و بخش خصوصی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
س
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
قوه قضایه لطفا به پرونده اصحاب فتنه بپردازند .نه...

نیازمندی ها