رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: ماموران اجازه تردد در جاده کوهستانی و گردنه های برفگیر را به خودروهایی که تجهیزات ایمنی به همراه نداشته باشند را نمی دهند.
کد خبر: ۶۱۸۶۵۴
جلوگیری از تردد خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی

سردار اسکندر مومنی روز یکشنبه در نشست هماهنگی طرح زمستانی گفت: اگر در سال های اخیر کاهش سوانح رانندگی را شاهد هستیم به دلیل هم افزایی، همدلی، همراهی سایر دستگاه ها است.

وی افزود: در زمستان حجم سفرها کمتر اما پرمخاطره تر است و ما باید تمهیدات ویژه ای را برای مسافران در نظر بگیریم تا با پیشگیری از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کنیم. همچنین تلاش کنیم با رعایت نظم حادثه رخ ندهد و در صورت بروز حادثه بتوانیم در کمترین زمان امدادرسانی انجام دهیم.

رئیس پلیس راهور بر لزوم اطلاع رسانی به هنگام از شرایط جاده تاکید کرد و افزود: باید تجهیزات ایمنی توسط ماموران کنترل شود و رانندگان نیز قبل از سفر از ایمنی خودرو اطمینان حاصل کنند. ضمن این که برای جلوگیری از مسدود شدن معابر باید تمامی دستگاه ها با یکدیگر ارتباط مستمر داشته باشند.

وی اظهار کرد: ایمنی هر لحظه در حال تولید است و این بدان معنا نیست که ما فردا نیازی به ایمنی نداریم. در طرح زمستانه باید همه دستگاه ها یکپارچه و هماهنگ باشند چرا که یک جاده ممکن است. در چند استان امتداد داشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اعلام اینکه در هفت ماهه امسال میزان تلفات رانندگی هشت درصد کاهش داشته است، افزود: در این مدت هزار نفر در جاده ها کمتر کشته شده اند. تلاش ما این است که هیچکس در راه نماند و هیچ خانواده ای داغدار نشود.

سردار مومنی افزود: در سال جاری بالاترین میزان کشته تصادفات سر صحنه با 77 نفر در روز 19 شهریور ماه و کمترین کشته با 9 نفر در روز عاشورا ثبت گردید البته می توانیم با اجرای طرح جامع ترافیکی و استفاده از توان تمامی دستگاه ها تا پایان برنامه پنجم توسعه تلفات را تا 40 درصد کاهش دهیم.

به گفته وی، این طرح نیاز به بودجه مصوب ندارد و در دل اعتبارات دستگاه ها قابل اجرا است. خوشبختانه از رتبه اول دنیا در تصادفات و تلفات به رتبه های میانی رسیده ایم.

رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه طرح زمستانی از نیمه دوم در 27 استان اجرا می شود، تاکید کرد: البته این طرح در استان های برفی آغاز شده است و ما منتظر بارش برف نمانده ایم.

سردار مومنی اظهار کرد: در زمان هایی که نیاز به اجرای طرح مشترک باشد تمامی نمایندگان دستگاه ها در مرکز کنترل ترافیک حاضر می شوند ضمن اینکه تیم های مشترک نظارت نیز فعال بوده و دستورالعمل های هر رده ابلاغ شده است.

وی همراه داشتن تجهیزات ایمنی و معاینه فنی خودروها را خط قرمز پلیس در طرح زمستانی اعلام کرد و افزود: نیروهای پلیس راه از مبدا کار کنترل تجهیزات ایمنی و معاینه فنی را انجام می دهند و اجازه تردد در جاده کوهستانی و گردنه های برفگیر را به خودروهایی که تجهیزات ایمنی به همراه نداشته باشند نمی دهند.

سردار مومنی اظهار کرد: گاهی ممکن است یک خودرو بدون استفاده از تجهیزات ایمنی وارد راه شود و با اولین بارش جاده را به علت نداشتن تجهیزات ایمنی مسدود کند.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی، در طرح امسال نظارت پلیس روی خودروهای حمل و نقل عمومی بیشتر می شود و از اتحادیه و تعاونی ها نیز خواسته ایم نظارت ها را افزایش دهند. در صورتی که یک راننده ناوگان حمل و نقل عمومی در یک تصادف منجر به جرح یا فوت مقصر شناخته شود دفترچه رانندگی اش باطل می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها