رییس کانون اصلاح و تربیت کودکان و نوجوانان ایلام، کودکان و نوجوانان را قربانیان اصلی عملکرد نامطلوب خانواده‌ها عنوان کرد.
کد خبر: ۶۱۸۵۲۲

به گزارش جام جم سرا به نقل از ایسنا- یوسف فتاح‌بیگی اظهار کرد: هرگونه اختلال در کارکردهای خانواده بر فرایند رشد و شکل‌گیری شخصیت نوجوان تاثیر گذاشته و اصول زندگی اجتماعی آن‌ها را مختل می‌کند. خانواده اساسی‌ترین نهاد در جامعه‌پذیر کردن کودکان و نوجوانان به‌ویژه در سال‌های حساس اولیه‌ زندگی است و عملکرد خانواده نقش بسیار تاثیرگذاری در تغییرات، حل تضادها و تعارضات، همبستگی بین اعضاء و اعمال الگوهای انضباطی، رعایت حد و مرزها، اجرای مقررات و اصول حاکم بر خانواده و جامعه توسط فرزندان دارد.
رییس کانون اصلاح و تربیت زندان‌های ایلام با بیان اینکه رفتار انحرافی نوجوانان و جوانان در تعامل با دیگران خصوصا در تعامل با افراد نزدیک و صمیمی آموخته می‌شود که خانواده باید مراقبت لازم را انجام دهد، تصریح کرد: رفتارهای انحرافی والدین و دوستان از مهم‌ترین منابع برای یادگیری رفتارهای بزهکارانه فرزندان است.
فتاح‌بیگی با تاکید بر اینکه حاکم بودن روابط مطلوب و دوستانه در درون خانواده رشد ذهنی، عاطفی، روانی و اجتماعی فرزندان را امکان‌پذیر می‌سازد و مهمترین گام در پیشگیری از بروز رفتارهای بزهکارانه فرزندان است، ادامه داد: کارکرد نامطلوب خانواده موجب آشفته شدن روابط عاطفی بین اعضای خانواده و به‌ویژه فرزندان می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها