50 سال پیش ، در روز 22 نوامبر سال 1963 میلادی ، جان فیتز جرالد کندی ، رئیس جمهور ایالات متحده در حالی که در خودروی روباز لیموزین در کنار همسرش ژاکلین کندی نشسته و از شهر دالاس ایالت تگزاس بازدید می کرد ، در مقابل چشمان هزاران نفر از مردم حاضر در خیابان و میلیون ها بیننده تلویزیونی به ضرب گلوله کشته شد.
کد خبر: ۶۱۸۰۲۶
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ترور شد

به گزارش جام جم آنلاین، در ساعت 12 و 30 دقیقه هنگامی که لیموزین روباز حامل کندی و همسرش ژاکلین از دیلی پلازا شهر دالاس عبور می کرد ، کندی هدف 2 گلوله که از طبقه پنجم یک ساختمان انبار کتاب شلیک شده بودند قرار می گیرد و بلافاصله به قتل می رسد.کندی هنگام مرگ 46 سال داشت.

در ساعت 14 و 38 دقیقه ، لیندون بی جانسون ،معاون رئیس جمهور که در هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری بود ، به مقام ریاست جمهوری آمریکا منصوب شد.

ماجرای قتل جان کندی ، رئیس جمهور ایالات متحده یک معمای بزرگ در تاریخ و سیاست آمریکا است.

امروز به رغم این که هنوز ابهام آن برطرف نشده است اما مدارکی وجود دارند که ثابت می کنند قتل کندی حاصل یک توطئه مشترک سازمان سیا ، سازمان جنایتکاری مافیا ، برخی سیاستمداران و صاحبان قدرت ایالات متحده بوده و حتی گفته شده لیندون بی جانسون ، معاون رئیس جمهور که پس از قتل کندی جانشین او شد ، از ماجرا اطلاع داشته است.

جانسون با شرکت های نفتی تگزاس رابطه ای پنهانی داشت و مرگ کندی موجب شد طرح یک قانون مالیات بر درآمدهای نفتی که قصد تصویب آن راداشت برای همیشه مسکوت بماند.

در هر حال ، جوان 24 ساله ای به نام لی هاروی اسوالد که تعادل روانی نداشت به عنوان قاتل اصلی کندی معرفی شد.

اسوالد 2 روز بعد از این ماجرا و قبل از این که بازجویی بشود در اداره پلیس در کمال ناباوری در مقابل چشمان ماموران توسط فردی به نام جک روبی صاحب یک بار رستوران شهر دالاس که با مافیا در ارتباط بود به قتل می رسد.

جک روبی در سال 1964 میلادی به مجازات مرگ محکوم شد اما دادگاه تجدید نظر حکم را لغو کرد و قبل از اینکه دوباره محاکمه شود ، در شرایط مشکوکی در زندان درگذشت.

پس از قتل کندی ، کمیسیون وارن برای تحقیق تشکیل شد و پس از 10 ماه اعلام کرد ، قاتل کندی شخص لی هاروی اسوالد بوده است.

در سال 1979 میلادی ، یک کمیسیون تحقیق دیگر نتیجه گرفت که 4 گلوله شلیک شده که یک گلوله از یک منطقه دیگر و نه از ساختمان انبار کتاب به سوی کندی شلیک شده است و اعلام کرد ، اسوالد در این قتل تنها نبوده است.

اما در سال 1988 میلادی وزارت دادگستری آمریکا ، گزارش این کمیسیون را به دلیل فقدان مدارک مستدل ندانست و رسما پرونده سوءقصد به جان کندی را مختومه اعلام کرد.

در جریان این سال ها ده ها نفر که به نوعی با پرونده کندی در ارتباط بودند به مرگ های غیرطبیعی درگذشته یا در سوانح مختلف کشته شدند.

با گذشت 50  سال از این حادثه ، به رغم گزارش ها ، کتاب ها وفیلم ها ، هنوز ماجرای قتل کندی در هاله ای از ابهام قراردارد.مافیا ، صنایع نظامی ، شرکت های نفتی ، گروه های افراطی راست ، همه در مظان اتهام قرار دارند.

شواهد منتشر نشده ، مدارک محرمانه ، گفتگوهای ضبط شده سری بیش از همه فرضیه یک قتل سازماندهی شده از سوی تگزاسی ها و با همکاری لیندون بی جانسون ، معاون کندی و جانشین او را قوت می بخشند.

کمتر فردی در آمریکا و در جهان گزارش رسمی دولتی درباره قتل جان اف کندی را باور می کند. بهرام افتخاری. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها