رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه را ابلاغ کردند

رشد اقتصادی ، مبارزه با فساد ، افزایش توان دفاعی و کاهش حبس

با تصویب کلیات طرح اصلاح قانون برنامه پنجم توسعه در صورت تصویب نهایی طرح های نیمه تمام خصوصی و تعاونی که حداقل یک قسط از محل حساب ذخیره ارزی تسهیلات دریافت کرده اند، با تایید بانک عامل برای تکمیل می توانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند.
کد خبر: ۶۱۷۳۸۴
تصویب کلیات طرح اصلاح قانون برنامه پنجم توسعه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس بررسی کلیات طرح اصلاح بند (د) ماده 85 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را در صحن علنی مورد بحث قرار داده و به کلیات این اصلاحیه رای مثبت دادند.

بر این اساس مطابق اصلاح ماده 85 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و در صورت تصویب نهایی آن، طرح های نیمه تمام خصوصی و تعاونی که حداقل یک قسط از محل حساب ذخیره ارزی تسهیلات دریافت نموده اند در صورتی که دارای بدهی معوق نبوده و توجیه فنی، اقتصادی و مالی داشته و اهلیت متقاضیان آنها مجددا در چارچوب مفاد ماده 84 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه به تایید بانک عامل برسد برای تکمیل می توانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده نمایند.

کلیات این طرح با 154 رای موافق، 25 رای مخالف و 8 رای ممتنع از 202 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.

موافقان و مخالفان کلیات این طرح در جریان بررسی اصلاحیه بند (د) ماده 85 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه در صحن علنی سخنرانی کردند که البته موافقان علت موافقت خود با این اصلاحیه را حمایت از بخش خصوصی و تعاونی ها برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و ایجاد اشتغال و تولید در کشور عنوان کردند.

مخالفان نیز مخالفت خود را استفاده تولیدکنندگان بخش خصوصی و تعاونی ها از تسهیلات صندوق توسعه ملی و هزینه کرد آن در جایی غیر از محل نیاز و نیز شفاف نبودن حساب ذخیره ارزی در صندوق توسعه ملی عنوان کردند. به اعتقاد مخالفان این طرح آن دسته از سرمایه گذارانی که هیچ گونه استفاده ای از تسهیلات صندوق توسعه ملی نکرده و از آورده خود سرمایه گذاری کرده اند، نسبت به تولید کنندگانی که در یک مرحله از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کرده اند اما طرح آنها نیمه تمام مانده را دارای اولویت دانستند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها