نزدیک بودن به حرم مطهر امام رضا (ع)

تقاطع شهید گمنام مشهد زیباسازی می شود

سخنگوی معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد اعلام کرد: در راستای حفظ محیط زیست، برای بازسازی پارک جنگلی وکیل آباد از مصالح طبیعی محیطی استفاده شده است.
کد خبر: ۶۱۶۵۹۲
بازسازی پارک جنگلی وکیل آباد با مصالح طبیعی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد، علیرضا حسن آبادی سخنگوی معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد گفت: با توجه به اینکه در مطالعات اولیه مشخص شد سنگ بستر پارک جنگلی وکیل آباد از سنگ گرانیت تشکیل شده است و این سنگ ضمن زیبایی، استحکام و مقاومت بالایی نیز دارد لذا در کف سازی، پله ها و نماکاری های پارک از همین سنگ استفاده شد.

وی افزود: در این روش به دلیل اینکه مصالح با محیط بیگانه نیست، ضمن حفظ محیط زیست، ماندگاری بیشتر و صرفه اقتصادی پروژه را نیز به همراه داشته است.

حسن آبادی با اشاره به پیشرفت 50 درصدی بازسازی این پارک جنگلی در خصوص ویژگی های این پروژه، گفت: پارک جنگلی وکیل آباد یک پارک قدیمی با بافت گیاهی طبیعی و درختان کهنسال است که یکی از مهمترین اولویت های ما در بازسازی پارک، حفظ این درختان و عدم صدمه دیدن بافت گیاهی منطقه بوده است.

وی افزود: همچنین یک قنات قدیمی و فعال با سه دهانه در پارک وجود داشت که بازسازی و ترمیم گردید و از برداشت غیر قانونی آب از آن جلوگیری شد.

سخنگوی معاونت فنی وعمران شهرداری مشهد برخی دیگر از فعالیت های عمرانی در این پارک را برشمرد و اظهار کرد: ایمن سازی بستر قدیمی پارک، ساخت آبنما، بازسازی استخر ها، بدنه سازی و دیوار حایل، احداث پل، کف سازی و پیاد ه رو سازی، پلکان های متعدد، ساخت 60 سرویس بهداشتی، پارکینگ، گلخانه و باغ گیاه شناسی تنها بخشی از فعالیت هایی است که در سال های قبل در پارک جنگلی وکیل آباد انجام شده است.

وی همچنین به برنامه های آتی این پروژه اشاره کرد و افزود: ساخت مجموعه ورزشی بانوان، سالن پذیرایی، فرهنگسرا، قطار برقی تفریحی، طرح جمع آوری فاضلاب و ایجاد سکو های اسکان، فازهای بعدی این پروژه است که شهرداری در نظر دارد برای رفاه حال مردم در پارک جنگلی وکیل آباد اجرا کند.

حسن آبادی در پایان هزینه کلی این پروژه را 500 میلیارد ریال اعلام کرد که برای فاز اول آن 160 میلیارد ریال اعتبار ریالی در نظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها