پنج مرد که به اتهام قاچاق موامخدر به مرگ محکوم شده و در زندان شهرستان جیرفت در استان کرمان به سر می‌بردند، با حفر تونلی 15متری قصد فرار داشتند که ناکام ماندند و حکم اعدامشان روز گذشته در زندان مرکزی این شهر اجرا شد.
کد خبر: ۶۱۳۵۸۳
حفر 15 متر تونل برای فرار از زندان

به گزارش جام‌جم، احمدعلی انجم روز، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در این باره به خبرنگار ما گفت: سه نفر از محکومان اعدامی به اتهام حمل و نگهداری 158 کیلو و 250 گرم ماده مخدر هروئین دستگیر و به زندان افتاده بودند که مدتی پیش در دادگاه انقلاب جیرفت محاکمه وهرسه به اعدام محکوم شدند. دو محکوم دیگر نیز به اتهام حمل و نگهداری 54 کیلو هروئین دستگیر و به مجازات مرگ محکوم شده بودند.

وی افزود: در حالی که این پنج قاچاقچی دوره محکومیتشان را سپری می‌کردند روز‌های پایانی مهر امسال احکام صادره توسط دادگاه انقلاب تائید و با ارسال پرونده به واحد اجرای احکام دادگستری، قرار شد آنها روز پانزدهم آبان امسال در محوطه زندان مرکزی جیرفت به دار مجازات آویخته شوند.

اجرای نقشه فرار از سوی 5 قاچاقچی

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت یادآور شد: متهمان با اطلاع از نزدیک شدن روز اعدامشان، از روز هشتم آبان امسال از مسئولان زندان خواستند به آنها اجازه دهند روز‌های پایانی عمرشان را در واحد دارالقرآن زندان سپری کنند.

انجم‌روز خاطرنشان کرد: مسئولان زندان نیز به آنها اجازه دادند به این مرکز رفت و آمد کنند. به این ترتیب هر پنج مرد اعدامی به این واحد فرهنگی می‌آمدند و ساعت‌ها در این محل می‌ماندند و شب هنگام در آنجا را قفل کرده و به سلول‌هایشان باز می‌گشتند.

هوشیاری رئیس زندان، قاچاقچیان را ناکام گذاشت

وی افزود: با گذشت پنج روز از این ماجرا، رئیس زندان جیرفت به رفتار این پنج زندانی مشکوک شد تا این که شامگاه سیزدهم آبان امسال، مسئول زندان هنگام دریافت کلید واحد فرهنگی زندان از آنها، با دیدن چهره نگران این قاچاقچیان، به اوضاع مشکوک شده و تصمیم گرفت واحد فرهنگی زندان را بازرسی کند.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: رئیس زندان با ورود به واحد فرهنگی، وقتی پایش را روی موکت گذاشت، متوجه فرورفتگی در آن شد و با بررسی محل مشاهده کرد زیر آن تونلی حفر شده است بنابراین موضوع را به همکارانش اطلاع داد و با بررسی‌ بیشتر در واحد فرهنگی، کیسه‌های پر از خاک در جداره چند کمد در اتاق، کشف و مقادیری دیگر از خاک حفاری، در بخش‌های دیگر آنجا به دست آمد.

اعدامی‌ها، 15 متر تونل حفر کردند

انجم‌روز یادآور شد: در ادامه تحقیقات معلوم شد معلوم شد پنج مرد زندانی، تونلی به طول 15 متر از همان اتاق به بیرون از زندان حفر کرده‌اند که انتهای آن به یک رودخانه می‌رسیده و این افراد قصد فرار داشته‌اند.

وی گفت: رئیس زندان با اطلاع ازنقشه پنج قاچاقچی، موضوع را به دادگستری جیرفت اطلاع داد و با هماهنگی قضایی، تحقیق از متهمان شروع شد و آنها به حفر تونل برای فرار از زندان اعتراف کردند.

رئیس دادگستری جیرفت خاطرنشان کرد: با اعتراف محکومان معلوم شد آنها با استفاده از پایه‌های شکسته صندلی، تونل را کنده و قصد داشتند تا روز قبل از اعدام، با حفاری سه متر دیگر فرار کنند.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت افزود: با اعتراف پنج قاچاقچی که در آستانه مرگ قرار داشتند، آنها به واحد قرنطینه زندان منتقل و سحرگاه دیروز هر پنج نفر به دار مجازات آویخته شدند.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
۰
۰
دمتان گرم ، ناشی گری كردند
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
۰
۰
متروی تهران رو باید می دادند به اینا حفر كنن
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
۰
۰
بایدكسانی كه قصدفرارمی كند بایدازهوششان استفاده كنید و آن هارا بایداز زندان آزاد كنید

نیازمندی ها